fotogigen Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nå stikker jeg fra han irriterende fotografen ! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fint bilde og godt fanget. Fint bakkeparti til høyre, men jeg ville prioritert mest luft foran. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Skarpt og flott fluktbilde. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Flott med de varme fargene og fuglen er skarp og fin. Skulle ønsket mer luft foran, men han ville det vel ikke sånn Lenke til kommentar
Bent K. Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Og det kom vel noe godt ut av at den ble lei, for da tok den jo av og du fikk dette skuddet. Synes stort sett at fuglebilder gjør seg best når det er litt "bevegelse" i de, fin positur på denne. God plassering i forhold til sollyset, så eksponeringen har truffet godt. Har vært tidligere eier av D300s - og det taklet høy iso godt, men klarer ikke helt å se vitsen med de 640 som her er brukt. Lukkertid i massevis å ofre her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fin fugl på vei ut av rampelyset. Er enig aat littmer luft foran hadde vært en fordel; men jeg vet ikke om fotografen ikke rakk det ... Ser ikke noe problem med ISO 640 - sikkert et valg for å være sikker på raske lukkertider under variende lysforhold. En lett runde med støyfjerning og denne printer fint i A3 eller større. Under A3 tviler jeg på at støyen vises, selv uten støyfjerning. Og jeg er ikke sikker på om støyen vises på A3 heller hvis bildet holdes på en halvmeters avstand. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Takk for positive kommentarer, iso 640 ble brukt pg. fuglene delvis oppholdet seg i et skygge område.. de er veldig raske så man trenger lukketider over 1/1200 er min erfaring. og med konverter på må eg blende ned til f 5,6 for best mulig resultat. ingen problem med slik støy på a3 print( større også ) skulle gjerne hatt mer luft foran ja, men slik ble det altså ikke.. utrolig raske desse tjeldene. :=) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Her knippset du i det rette øyblikket og fikk et godt komp med god dynamikk. Min helt personlige og subjektive mening er at gulstikket ble litt for tungt. Det framkommer en god del støy i fullformat. Men som du selv skriver, dette er ikke noe problem med tanke på utskrift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg