Gå til innhold

Problem med HoMM 3 fra GoG

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkuratt kjøpt HOMM3 på GoG.com grunnet litt nostalgi.

Men jeg får bare en feilmelding uansett. Alt er installert og ikonet ligger på skrivebordet men denne feilen popper opp uansett:

error: C:\dev\heroes 3 exp 2\game\wingraph.cpp

Har noen andre vært borte i dette?

Nå er jo dette ett veldig gammelt spill så det skal vel mulig litt til for at noen har hatt det samme problemet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et litt kjedelig svar, men har du prøvd å kontakte GoG Support? :p

I teorien skal jo de sørge for at spillene du kjøper fungerer på nye OS, men jeg husker lett hvor mye problemer det var med Heroes 3 på OS nyere enn XP, dualcore-systemer, og fåglarna vet hva.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Kontaktet GoG men har ikke fått noe svar enda. Koblet opp en gammel laptop med dual-core og vista. etter litt om og men funket det der hvertfall.

Men da jeg egentlig kjøpte en pc med i7 8-kjerner og greier trudde jeg den skulle dra alt, til og med eldre :p

Men det funket ikke. Fant ikke noe sted der jeg kunne stille på at spillet bare skulle bruke 2 kjerner heller. Så jeg trur det er problemet er prossessor-kjerner.

Har mest lyst til å bruke den stasjonære min så håper fortsatt på noen som vet noe om feilen! :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg vet ikke om det er mulig i W7 (som jeg antar du har), men i task manager for XP og Vista kan man stille inn affinity for ulike kjørende programmer ... Altså å angi hvor mange kjerner en prosess skal bruke. Det er lett å gjøre, men må til gjengjeld gjøres hver gang du starter spillet.

Lenke til kommentar

Har aldri handlet fra GOG, men du kan prøve å høyreklikke på exe filen. egenskaper>kompatibilitet også huke av for å kjøre i kompatibilitets modus, der kan du gå så langt tilbake som windows 95. Mulig dette funker, men vet ikke.

Lenke til kommentar

Det var litt av grunnen til at jeg kjøpte det på GoG, fordi de skal jo egentlig gjøre at det skal fungere med nyere operativsystemer.

For jeg har Homm3 fra før av på CD, men fikk ikke det til å fungere heller, fikk samme feilmelding. Så da kjøpte jeg Homm 3 Complete på GoG. Men det funket ikke det heller =/

Har avinstallert det andre så det skal ikke kræsje noe heller.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Merkelig problem. Jeg får kjørt HoMM 3 nesten uten problemer. Greit, jeg har ikke lyd i det hele tatt (noe som er synd, for jeg liker spillmusikken til HoMM3) og det avslutter seg tidvis når jeg starter nye spill, men det skjer bare 1/5 ganger. :p

Og det er det vanlige HoMM3 Complete som jeg har på CD fra de gode gamle dager. Visste ikke at det lå ute på GoG også.

Jeg antar du har googlet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...