AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hallo, lurer på om det er sunt vis man spiser pizza eller kebab 2 ganger i uka, samtiddig er man 3 timer ute og leker.. Er det sunt? Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Kebab og pizza er ikkje sunne matvarer, med mindre dei blir laga i ein sunn variant. Å drive med ein aktivitet i tre timar er bra for kroppen, litt avhengig av kva aktivitet det er snakk om. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Ikke direkte sunt nei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 så, hva vil skje? man blir jo ikke feitere heller? så det er jo sunt? Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg lever på denne måten. Har god kondis og ikke noe overfladisk fett på kroppen. Har muligens mye med forbrenningen min å gjøre, men føler at så lenge jeg kan forbrenne kaloriene jeg spiser ved trening så er jeg unnskyldt Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 så, hva vil skje? man blir jo ikke feitere heller? så det er jo sunt? Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Er det snakk om gatekjøkkenmat så tviler jeg på at 3 timer med lek i uken er nok for å få brent vekk de ekstra kaloriene, men om du blir direkte feit av det spørs på hva du spiser ellers. Alle tåler å skeie ut litt innimellom. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Du blir feit av å ete for mykje mat, ikkje av å ete kebab. Problemet med junkfood er at du får i deg lite næringsstoffer og vitaminer som kroppen bør få. Om du et variert og sunt ellers betyr ikkje 2 sånne måltider i løpet av ei veke stort. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 jeg mener 4 timer daglig? det er jo sommer ferie og godt vær. Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 jeg mener 4 timer daglig? det er jo sommer ferie og godt vær. Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Da kan du jo spise kebab nå og da med god samvittighet, så lenge du ellers spiser godt og sunt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Pizza og kebab to dager i uka, mein gott, nei det er ikke så usunt at det gjør noe. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 jeg mener 4 timer daglig? det er jo sommer ferie og godt vær. Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Junkfood er ikkje sunt, uansett kor mykje du er i aktivitet kvar dag. Du blir kanskje ikkje feit av det, men sunt er det ikkje. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 jeg mener 4 timer daglig? det er jo sommer ferie og godt vær. Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Junkfood er ikkje sunt, uansett kor mykje du er i aktivitet kvar dag. Du blir kanskje ikkje feit av det, men sunt er det ikkje. Men , vis jeg jeg spiser frukt og andre ting kroppen trenger med junkfood(2 ganger uka) . Blir det variert da? og sunt? Postet av anonym: b087e574dc047a9b4bd9bc9806fb746f Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Junkfood er ikkje sunt, punktum finale. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Det er som å si at det ikke går ann å spise 7 epler vis du har 5 epler, uten å forklare hvorfor. forresten, jeg som er TS Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Det er som å si at det ikke går ann å spise 7 epler vis du har 5 epler, uten å forklare hvorfor. forresten, jeg som er TS Kva er spørsmålet ditt då? Om junkfood blir sunt fordi du et tre bananer og eit eple etterpå? Svaret er uansett nei. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er det snakk om gatekjøkkenmat så tviler jeg på at 3 timer med lek i uken er nok for å få brent vekk de ekstra kaloriene, men om du blir direkte feit av det spørs på hva du spiser ellers. Alle tåler å skeie ut litt innimellom. Hvorfor tviler du på dette? At man spiser gatekjøkkenmat betyr jo ikke at man må spise enorme mengder av det. Junkfood er ikkje sunt, punktum finale. Vel, i kebab har du korn, melk, kjøtt og salat. Sammensetningen er kanskje ikke optimal, men du får i deg viktige næringsstoffer så lenge du ikke dropper det grønne i 'babben. Men , vis jeg jeg spiser frukt og andre ting kroppen trenger med junkfood(2 ganger uka) . Blir det variert da? og sunt? Husk at det er mye sukker i frukt. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 http://blogs.wsj.com/health/2008/08/13/the-michael-phelps-diet-dont-try-it-at-home/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Junkfood er ikkje sunt, punktum finale. Vel, i kebab har du korn, melk, kjøtt og salat. Sammensetningen er kanskje ikke optimal, men du får i deg viktige næringsstoffer så lenge du ikke dropper det grønne i 'babben. Greit nok det, men ein kebab er ikkje per definisjon sunt, uansett korleis ein snur og vendar på det. Du kan laga ein sunn kebab sjølv, men det gjer vel dei færraste. Du kan laga sunn pizza, sunn hamburger osv., men det som blir kjøpt på gatekjøkken og McDonalds er ikkje sunt. Grandiosa er ikkje sunn sjølv om det er paprika og kjøtt på den. Endret 18. juli 2011 av Zeph Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hallo, lurer på om det er sunt vis man spiser pizza eller kebab 2 ganger i uka, samtiddig er man 3 timer ute og leker.. Er det sunt? Nei, det er på ingen måte sunt. Som nevnt er kebab og pizza dårlig sammensatt i forhold til nødvendige næringsstoffer, mye fett og kalorier samt lite proteiner og vitaminer. Om du legger på deg, er en annen ting. Jeg lever på denne måten. Har god kondis og ikke noe overfladisk fett på kroppen. Har muligens mye med forbrenningen min å gjøre, men føler at så lenge jeg kan forbrenne kaloriene jeg spiser ved trening så er jeg unnskyldt Spørs jo hvor mye du faktisk spiser da. Jeg kjenner mange som spiser mye dritt og fremdeles er tynne/ikke feite, men de er ikke sunne av den grunn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg spiser "drittmat" ca 3 ganger i uken og trener to ganger i uken. Jeg synes en god kebab med skikkelig kjøtt er noe det beste du kan spise etter trening (Da tenker jeg ikke på det 40-kronersdritet du får kjøpt rundt omkring med leire-kjøtt). En kebab inneholder en del protein i kjøttet og fett i dressing/kjøtt og mye karbohydrater i lefsen og grønnsakene. Etter trening pleier måltidet å se slik ut for meg: 1 liter lett/helmelk og en kebab el l. Og dette fungerer urtmerket for meg! Jeg synes det er alt for mye svart/hvitt i matverdenen. Noen mener fett er dumt uansett med mindre det er omega-3 det er snakk om. Andre mener at karbohydrater er djevelens verk og at dette er det verste du kan få i deg, mens andre igjen mener at kjøtt er helt forferdelig med tusenvis av giftstoffer som ikke er godt for noe som helst. Ja, jeg overdriver litt nå, men det er ikke langt i fra sant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå