panzermann Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Etter installering av Ubuntu 11.04 på min Dell Latitude 2100 har jeg fått noe rot med det trådløse nettet. Jeg kommer meg rett på mitt eget trådløse nett hjemme. Det har brukernavn og wpa/wpa2 kryptering. Det finner det nettverket automatisk og logger meg på det når jeg slår på maskinen igjen. Tar den med på en rusletur. På en kafe får jeg vite at nettverket heter default og er åpent. Når jeg slår på maskinen, ser jeg at nettverkslampa lyser som den skal. Kommer også opp en beskjed om at det er trådløse nettverk tilgjengelig. Trykker på default (det eneste tilgjengelige nettverket som heter det på lista som kommer opp). Ikonet som viser netttilgangen og slikt viser at der søkes og søkes….og søkes…. og til slutt får jeg vite at det er “trådløst nett er frakoblet”.... Mistrøstig begir jeg med til neste “sjekke nettet”-sted, en Kaffebar. Her har det et trådløst nett som heter Edvards Kundenett. Trykker på det….. kommer opp boks for inntasting av passord…. trykker inn det….. venter…. og vips og vops: der var jeg visst på nett! Når jeg kommer hjem, slår jeg på maskinen igjen. Leter litt etter nettverk, søker.... og får beskjed om at jeg er frakoblet. Prøver igjen, og denne gangen funker det. Sitter på maskinen nå og skriver dette. Jeg har lagt til tillegsdriver for Broadcom STA og kommer meg jo på nett med wpa/wpa2-nett. Hadde noe tilsvarende trøbbel her om dagen på to andre steder, men har ikke fått sjekket det etter jeg la inn 11.04. Forrige gang brukt jeg nemlig 10.10. Skulle veldig gjerne visst hva det var som ga det en slik uforutsigbar oppførsel. Kjekt å vite når man er ute på farten for å skrive bok. Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå