Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Må virkelig si det er imponerende å brekke begge beina :o

God bedring og håper begge beina blir like gode som nye.

Går i RDR2 her, er så utrolig mye diggere med mus og tastatur.

Skal bli gøy å se hva slags mods som kommer.

Selv håper jeg noen fjerner det at crosshairs blir rødt når du treffer og dreper fiender.

Lurer også på hvor langt de kommer til å dra realismen, de har jo lagt mye grunnlaget i selve spillet.

Vil det komme mod så du bare har 5 patroner i tønna på reolveren i stede for 6?

Jeg regner med det kommer mods som fjerner horse revive tonic, bare fordi folk liker å gjøre det hardcore.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på ferie med min splitter nye Switch (oppgraderte gratis til 2019-versjonen). 

Fullførte Super Mario World i dag tidlig, hadde det aldri i gamle dager så var fint å få fullført det. Absolutt bra, men Super Mario 3 henger høyere hos meg. 

Nå er det tid for å fullføre DLC-ene i Shovel Knight. Sliter litt med mekanikken til Plaugue Knight. Våpenet hans føles dårlig, og dobbel/trippel-hopp føles litt upresist. Blir sikkert vant til det etterhvert. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (14 minutter siden):

Battlefield 5, Call of duty: Modern Warfare, Red Dead Redemption og The Outer Worlds. 

Travelt :p

Jeg sletta Modern Warfare i dag. Konkluderte med at jeg egentlig ikke har det morro med dette spillet. Gir det noen mnd. Med patching og tweaking før vi gyver løs. Slik spillet er nå er det ikke verdt det. Sammenlignet med BFV og slik det spillet er nå er dette bånn i bøtta.

Ser ut til at man kanskje får Jedi:Fallen Order i kassa på fredagen likevel, så da blir det forhåpentligvis en nydelig Star Wars helg :D 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (1 minutt siden):

Jeg sletta Modern Warfare i dag. Konkluderte med at jeg egentlig ikke har det morro med dette spillet. Gir det noen mnd. Med patching og tresking før vi gyver løs.

Prøvde du hardcore før du ga deg? Jeg likte i grunnen heller ikke MP fram til jeg begynte å spille hardcore :D

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Prøvde du hardcore før du ga deg? Jeg likte i grunnen heller ikke MP fram til jeg begynte å spille hardcore :D

Hehe jeg syns faktisk også hardcore var sykt gøy (heter det ikke egentlig realism?) var gøy nettopp pga. fjerning av hud og det ga en større "immersion". Kameraten min som hele tiden fyrer på med domination og tdm, helt til vi prøvde dette og da følte jeg meg helt hjemme :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
tezzo skrev (1 minutt siden):

Hehe jeg syns faktisk også hardcore var sykt gøy (heter det ikke egentlig realism?) var gøy nettopp pga. fjerning av hud og det ga en større "immersion". Kameraten min som hele tiden fyrer på med domination og tdm, helt til vi prøvde dette og da følte jeg meg helt hjemme :D

Ja, realism er en type hardcore, men dersom du trykker på tilpass og deretter trykker på "R" så får du opp hardcore. :)

Viste ikke om dette før en gjorde meg oppmerksom på det! 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (16 minutter siden):

Ja faktisk, det var helt klart mer givende enn alt det andre kaoset. Men ikke nok til at jeg gidder å spille videre. Største problemet mitt i grunn er at jeg ikke liker noen av kartene, det er ganske utrolig i grunn. Og da er det jævlig kjipt å sitte å spille bare for å spille ?  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mala skrev (2 minutter siden):

Ja faktisk, det var helt klart mer givende enn alt det andre kaoset. Men ikke nok til at jeg gidder å spille videre. Største problemet mitt i grunn er at jeg ikke liker noen av kartene, det er ganske utrolig i grunn. Og da er det jævlig kjipt å sitte å spille bare for å spille ?  

Ser den. Jeg liker noen av de, men en del av de er jo søppel helt åpenbart.. Som f.eks det nye kartet.. Det er jo helt hinsides hvor mye kaos det blir. 

Ikke nok med det. Mesteparten av tiden er det ikke fulle servere.. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (20 minutter siden):

Jeg sletta Modern Warfare i dag. Konkluderte med at jeg egentlig ikke har det morro med dette spillet. Gir det noen mnd. Med patching og tweaking før vi gyver løs. Slik spillet er nå er det ikke verdt det. Sammenlignet med BFV og slik det spillet er nå er dette bånn i bøtta.

Ser ut til at man kanskje får Jedi:Fallen Order i kassa på fredagen likevel, så da blir det forhåpentligvis en nydelig Star Wars helg :D 

Jeg endte også opp med å avinstallere MW. Mitt største problem med spillet er TTK som er alt for kort i forhold til hva jeg er vandt med. Folk som liker Hardcore mode fra BF3 og 4 vil nok like MW. Jeg foretrekker TTKen som er i Battlefield hvor man når å reagere når man blir skutt på.

Lenke til kommentar
Mala skrev (6 timer siden):

Men det meste forklares jo i at kartene åpenbart er designet for camping og nye spillere, mer klar tale enn dette får man vel ikke:

https://www.dexerto.com/call-of-duty/modern-warfare-dev-interview-explains-pro-hardcore-players-frustrations-1203270?fbclid=IwAR1bUqdXqdaEyu68h3GtfYZuFL4J9KdmcWLfOczI54DvESuXx1xIc1sPI8I

Jupp.. Det er både + og - med dette.. det største minuset tenker jeg personlig er at vi har endt opp med en slags camper-meta der fremrykk ikke lønner seg og vil mest sannsynlig bli straffet ? men så er det å tilpasse seg peak-spots hvor man skal se osv etterhvert på maps. Kameraten min løper faktisk rundt og får over 20, ofte 30 kills hver match, så en del har jo med spilleren å gjøre.

Det positive skulle jo liksom være.. som du har dratt frem i artikkelen at det ville bli bedre for nye og kanskje litt mer forsiktige spillere noe jeg er ikke helt sikker på. Asså ja, beveger man seg relativt lite så lykkes jo game designet med det men har dem det egentlig gøy da? TTK er lav, og dette vil bli utfordrende for en del spillere, men jeg har faktisk tilpasset meg det. Det tar tid men f.eks. kombinerer man kjennskap til maps + aim så de gunfights jeg taper var det kanskje fordi jeg dreit meg ut og sjekket ikke forskj. spots.

Man kan også vinne gunfights selv om man blir skutt på, men for ferske spillere så vil dette virke håpløst. Man trenger attachments som passer sin stil osv. som bidrar til optimalisert return-gunfire men det er helt mulig. Man må være rask og "snappe til target" som jeg pleier å si ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha sett alle 79 playthrough-videoene til Wanderbot(?) tilhørende spillet CrossCode til PC, så fikk jeg lyst til å spille det selv.

https://www.gog.com/game/crosscode

Har kommet til level 12 og er fortsatt såvidt i begynnelsen av spillet. Er lenge siden jeg faktisk har hatt det gøy med et spill. Det er enkelte ting jeg alltid har antatt man kun virkelig kan nyte som barn (dvs. for mange år siden i mitt tilfelle), men CrossCode er det nærmeste jeg har kommet den følelsen på lenge!

Lenke til kommentar

Tar et dypdykk i Witcher-universet i påvente av Netflix-serien. 

Har Witcher 3 som mitt favorittspill i nyere tid, og gleder meg til å spille det igjen på Switch i julen. Men denne gangen tenkte jeg at det ville være greit å ha spilt de to forrige først, så håper å få fullført Witcher 1 og 2 før jul. 

Spillet er overraskende bra. Historien fenger, og selv om gameplayet er utdatert tror jeg helt fint at jeg vil fullføre dette innen rimelig tid.

Leser også bøkene, som skuffer litt så langt. 

Lenke til kommentar

Nærmer meg slutten av Link's Awakening-remaken. Vanskelighetsgraden har hele veien vært akkurat passe, men dungeon 7 og 8 testet meg litt. Spesielt dette surret i dungeon 7 med å bruke kula til å slå ned søyler var forvirrende, selv om det absolutt var et godt laget puzzle. I dungeon 8 derimot gikk det på å forstå at man skal bruke disse svevende plattformbyggerne til å fylle inn hull i gulvet, som på ingen måte er intuitivt. Hintet man får fra uglestatuen er ikke spesielt hjelpsomt, da det høres mer ut som man skal bruke steiner til å fylle inn hullene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...