Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på det, synes det var veldig labre greier. Var vel egentlig et spill som kanskje passer bedre på en 3DS?

Jeg liker ikke jrpg, men ingen regler uten unntag. Jeg spilte gjennom Automata i 2018, den største spill opplevelsen for meg det året. For meg var ikke historien det helt store. Men veldig spennende setting og knall solid gameplay.

Lenke til kommentar

Nier: Automata har jeg ikke begynt på rett og slett fordi jeg vil spille Nier først, og det har jeg utsatt og utsatt. Jeg synes også det er litt avskrekkende at man må spille gjennom flere ganger. Med mindre spillet er som 5-10 timer langt kommer jeg ikke til å ta flere gjennomspillinger, rett og slett fordi jeg har så mye annet jeg også vil spille.

Lenke til kommentar

Nier: Automata har jeg ikke begynt på rett og slett fordi jeg vil spille Nier først, og det har jeg utsatt og utsatt. Jeg synes også det er litt avskrekkende at man må spille gjennom flere ganger. Med mindre spillet er som 5-10 timer langt kommer jeg ikke til å ta flere gjennomspillinger, rett og slett fordi jeg har så mye annet jeg også vil spille.

Stemmer at man må spille gjennom både Nier og Nier Automata flere ganger. Nier har jeg bare spilt litt, så det kan jeg ikke si så mye om. Men Nier Automata, så er det egentlig ikke snakk om "flere gjennomspillinger", se mer på det som 3 kapitler. Første spiller man gjennom det en gang. Her vil jeg anbefalle å gjøre alt man kan av oppdar og quests. Etter man fullfører det første gangen, spiller man gjennom det samme på nytt, som personen som var "sidekicken" din fra første gjennomspilling. Her får man en litt annen synsvinkel på historien. Men ja, gjennomspilling nr 2 er den kjedeligste, men også den korteste. Alle sideoppdrag man gjør første gangen, slipper man å ta på nytt. Så på 3-5 timer kan man spille gjennom andre runde. Tredje gjennomspilling er på en måte Prologen og man fortsetter historien direkte fra gjennomspilling 1(og 2).

Så om du noen gang spiller Automata, nyt første gjennomspilling, bit tenna sammen og bli fort ferdig med andre og gjør deg klar for en knall sterk avsluttning.

Det er også 100% unødvendig å spille gjennom første Nier først, man går glipp av så og si ingen ting, i forhold til historien og settingen i Automata. Men derimot er sjansen større for at du spiller Nier etter å ha gjennomført Automata, enn omvendt.

Lenke til kommentar

Attila total war med 1212 mod, fremdles ingen kampanje til moden.

Mordhau, ca 10 timer spilt og er ganske ferdig med spillet frem til de fikser på Frontline modusen.

GR Wildlands, etter nesten 110 timer ser det ut som jeg er ganske ferdig med dette spillet også, runnet storien 3 ganger og nå på ny start er det ikke like gøy lengre.

Lenke til kommentar

hørte mye negativitet om anthem så lastet det ned og prøvet det for å se hva som er greia med all klagingene, endte med at jeg ble hooked, spilte 24 timer i strekk og er i lvl 30 med 3 legendary items.personlig liker jeg anthem bedre enn destiny2 mest pga grafikken føles mer voksen sammenlignet med destiniy2 sin tegneserieaktig grafikk. gameplay i anthem og lyd effektene er også top notch og fortjener mye urettferdig negativitet synes jeg. ellers har anthem som alt annet i universet, spillet har gode og dårlige sider

konklusjon: om du liker multiplayer coop spill, sci fi, kule våpen og ikke har noe imot grinding så bør du prøve ut anthem

postive: gameplay, grafikk, lyd, god community å spille sammen med

negative: mye loading, føles som en ekspansjon i multiplayer til mass effect andromeda og ikke fullverdig spill, mye grinding, 

terningkast 4

Lenke til kommentar

hørte mye negativitet om anthem så lastet det ned og prøvet det for å se hva som er greia med all klagingene, endte med at jeg ble hooked, spilte 24 timer i strekk og er i lvl 30 med 3 legendary items

Greia med Anthem er nok ikke så enkel som man skulle tro. Mangle ble skuffet over Mass Effect: Andromeda, og forventet ikke stort av Anthem. Når man forventer å bli skuffet, skal det godt gjøres å ikke bli skuffet. Mange hater EA, og sier de har ødelagt BioWare. Dermed var Anthem dødsdømt, fordi det er EA. (noe det strengt tatt ikke er. EA er utgiveren, men hadde fint lite med selve spillet å gjøre.) Mange så gameplay videoer, og sa det var en dårlig kopi av Destiny. Da sitter vi igjen med "hvis du forventer å bli skuffet..." :) På toppen av det hele er det mange som fortsatt er trofaste mot BioWare, men de ble også skuffet, fordi Anthem ikke er et vanlig BioWare-spill. Vi har null companions, null romanser, og så videre. Anthem er rett og slett for ulikt det BioWare har laget før til å glede gamle fans, og for likt Destiny til å bli noe mer enn en dårlig Destiny-klone. Uansett måtte det gå galt.

Når det er sagt storkoser jeg meg med Anthem selv, og tar meg god tid med det. Jeg anbefaler å ikke overse NPCene i Fort Tarsis, da de har mange interessante historier å komme med, og de vil ofte gi deg valg som påvirker historiene deres. Mange vil gi det nye oppdrag (spesielt i endgame), og du får reputation av å snakke med folk. Dette gir deg enda flere belønninger. Så sånn sett er det klassisk BioWare på mange måter, selv om gameplayet ikke er det.

Sorry, litt lang, den der. :p Spiller selv mest Days Gone for tiden. Synes det er et helt greit spill med en stor, fin verden å utforske, og jeg liker å kjøre motorsykkelen. Kanskje litt tvilsom fysikk av og til, men pytt. Liker spesielt at jeg alltid har nok scraps til å reparere slagvåpenet mitt (som regel en fire axe), men aldri så mye at jeg kan sløse. Det samme gjelder rags. Skal jeg bruke dem på å lage en bandasje, eller spare dem og lage en molotov cocktail, så jeg kan brenne ned freaker nests? Decisions, decisions... :p Er sjelden vanskelig å finne mer, men da må jeg nok ut og lete i andre områder. Hva trenger jeg her og nå? :)

Lenke til kommentar

The Division 2, take two! :p Etter å ha nådd maks level i Anthem, er det kanskje på tide å teste Division 2 mer. Er bare level tre eller fire, men kom aldri helt inn i det. Kanskje dette endrer seg nå da jeg kan bruke mer tid på det. Er jo bare en måned igjen til jeg kan dra til Elsweyr, så får bruke denne måneden til å teste Division 2 grundig. Er nok en solid underdog i forhold til Anthem og Elder Scrolls Online, men hvem vet? :)

Lenke til kommentar

Plukka opp diablo 3 igjen. Spilte demoen i høst, og lasta ned hele spillet under litt tvil. Måten mange av områdene er generert på gjør at ikke alle stedene betyr like mye for meg som i andre spill hvor områdene er generert manuelt. Ga meg tidlig i act 2, men nå har jeg tatt det opp igjen. Så får jeg se hvor langt jeg kommer før jeg evt. legger det fra meg igjen. Det er jo et bra spill på sin måte, og det er jo ærlig på hva det skal være og ikke, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Team Sonic Racing på Switch. Ganske standard go-kart, der flyene og båten fra Sonic & Sega er byttet ut med lag. Dvs det er tre stk på hvert lag, og resultatet til alle blir lagt sammen for å kåre en vinner. Helt grei mekanikk, synes jeg, men spiller i hovedsak vanlig go-kart med alle mot alle. Jeg spilte som Tails, og jeg og Knuckles kom på henholdsvis første og andreplass. Men Sonic var på solid sisteplass, så var ikke mange poengene unna at laget tapte. Takk for den, din idiot. :p Å tape pga elendige lagkamerater kan fort bli frustrerende.

Bør også nevne at det flyter svært bra, inkludert online. Kan nok kose meg med dette svært lenge. :)

Lenke til kommentar

Fikk litt trøbbel etter God of War, spillet var jo så fantastisk bra!! Ble bare bedre og bedre. Det er noen ganger vanskelig å begynne på et nytt spill etter en slik god opplevelse.

Prøvde meg først på Divinity: Original Sin 2 - men der ble kontrasten for stor. Så var det Shadow of the Colossus, men der var det et utrolig ubrukelig kamera som gjorde det uspillbart for meg.

Til slutt dro jeg i gang Uncharted: Lost Legacy - det fungerte, glimrende spill.

Nå har jeg startet på Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom - og det er veldig koselig  :)

Fikk litt angst i starten av Ni no kuni 2 - for kameraet var på trynet der også - men det gikk an å justere slik at det ikke "levde sitt eget liv".

Lenke til kommentar

Spiller fortsatt Diablo 3 selv om jeg har 100% trophy på det spillet. Herre gud det er et bra spill. Elsker det. <3<3<3

Jag, har vurdert også å spille Horizon Zero Dawn igjen. Har noen få trophy prosent igjen på det spillet. Herre gud, det er også et fantastisk spill. Elsker det spillet også. <3<3<3

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...