Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres helt sykt ut å si det, men går i Final Fantasy IX nå. På Switch! :love::love::love: Helt klart et av de beste i serien, og gjør seg strålende i håndholdt modus pga mindre skjerm, og dermed skarpere bilde.

Leser at noen er lei seg for at det er en port med dårligere UI? Stemmer det? Aldri spilt FFIX så har veldig lyst å skaffe det på Switch.

Lenke til kommentar

Hahaha, folk finner alltid noe å klage over. :p Aner ikke hva problemet med UIen er. Med mindre du mener folk som spilte det på PC? FFIX kom opprinnelig til Playstation, så er logisk at det er et "konsoll-UI". Men spillet er så godt som identisk som det på PS1. Det betyr nok at det ikke er full skjerm, og ikke all verdens grafikk. Men at det er UIen folk klager på skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Med mindre de har gjort store endringer i PS1-versjonen så er det ikke mye å utsette på UIet i FFIX.

 

Har de forresten beholdt funksjonen fra PC-versjonen der du kan skru av random encounters? Det er selvfølgelig en skummel funksjon siden du lett kan nerfe deg selv level-messig, men gud så deilig det må være når du skal fokusere på utforsking eller du går gjennom et område der fiendene er for svake til å gi deg noe særlig xp.

Lenke til kommentar

Kan ikke se noe om å skru av random encounters, dessverre. Til gjengjeld har vi tre boosters. En for å få master abilities, en for få max magic stones og level, og en for å få max Gil. Disse kan kun skrus på, ikke av igjen. Men kommer ikke til å bruke dem selv. Ellers er det identisk med PS1-versjonen.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kan ikke se noe om å skru av random encounters, dessverre. Til gjengjeld har vi tre boosters. En for å få master abilities, en for få max magic stones og level, og en for å få max Gil. Disse kan kun skrus på, ikke av igjen. Men kommer ikke til å bruke dem selv. Ellers er det identisk med PS1-versjonen.

 

Ugh, synes dette er helt meningsløse tillegg som bare tar gleden ut av spillet hvis man faller for fristelsen. Spillet er ikke vanskelig til å begynne med. Å skru av random encounters derimot kan være praktisk i blant.

Lenke til kommentar

Ugh, synes dette er helt meningsløse tillegg som bare tar gleden ut av spillet hvis man faller for fristelsen. Spillet er ikke vanskelig til å begynne med. Å skru av random encounters derimot kan være praktisk i blant.

 

Ser i dungeons at man kan holde nede ZR for safe travels. Har ikke testet det, men tyder på at man faktisk kan slå av random encounters i dungeons. :)

Lenke til kommentar

Ser i dungeons at man kan holde nede ZR for safe travels. Har ikke testet det, men tyder på at man faktisk kan slå av random encounters i dungeons. :)

 

Flotte saker. Så får man bare ignorere de andre funksjonalitetene.

 

Jeg kommer nok ikke til å spille FF9 på nytt da jeg har forsøkt meg på en andre gjennomspilling to ganger uten at det har klart å holde på oppmerksomheten min hele veien gjennom, men jeg holder en knapp på at FF7 på Switch vil være den beste re-releasen så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...