Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Dette er første Assassin's Creed jeg har kjøpt. Kanskje ikke helt tilfeldig at nettopp dette spillet ble mitt første. De har tydeligvis lagt mer vekt på RPG enn tidligere. Antikkens Hellas er dessuten historisk spennende tidsepoke med tanke på filosofi, mytologi, estetikk og samfunnet generelt. Det var nevnt att det kunne gjøres valg i spillet som ville ha påvirkning på hvordan historien utfolder seg. Så langt kan jeg ikke si at den har vært markant. Jeg likte det veldig godt i Witcher 3 hvor handlinger du utgjør kan skape store konsekvenser for hvordan utfallet blir til slutt.

byfgZBN.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er første Assassin's Creed jeg har kjøpt. Kanskje ikke helt tilfeldig at nettopp dette spillet ble mitt første. De har tydeligvis lagt mer vekt på RPG enn tidligere. Antikkens Hellas er dessuten historisk spennende tidsepoke med tanke på filosofi, mytologi, estetikk og samfunnet generelt. Det var nevnt att det kunne gjøres valg i spillet som ville ha påvirkning på hvordan historien utfolder seg. Så langt kan jeg ikke si at den har vært markant. Jeg likte det veldig godt i Witcher 3 hvor handlinger du utgjør kan skape store konsekvenser for hvordan utfallet blir til slutt.

 

Jeg gjorde det samme i fjor med (Edit: Origins, ikke Odyssey. Greia med så like navn?) som ble mitt første Assassins Creed. Digget settingen men selve spillet var gjesp. Kjøper fort dette også pga settingen, skulle bare ønske selve spillet var bedre.

 

Spill fra Ubisoft føles liksom alltid som jobb, ting tar lang tid og animasjonene og gameplay er stivt.

 

Witcher 3 var jo sykt når det kom til valg. Har spilt igjennom det fire ganger og tror jeg fortsatt ikke har sett alle utfallene i mange av questene.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme i fjor med (Edit: Origins, ikke Odyssey. Greia med så like navn?) som ble mitt første Assassins Creed. Digget settingen men selve spillet var gjesp. Kjøper fort dette også pga settingen, skulle bare ønske selve spillet var bedre.

 

Spill fra Ubisoft føles liksom alltid som jobb, ting tar lang tid og animasjonene og gameplay er stivt.

 

Witcher 3 var jo sykt når det kom til valg. Har spilt igjennom det fire ganger og tror jeg fortsatt ikke har sett alle utfallene i mange av questene.

 

Vel ting tar enda lengre tid i dette spillet, da ubi har med vilje gjort spillet mega grindy så man skal kjøpe XP boosters.

Lenke til kommentar

Det er såpass ikke ja? Uff. Fant en artikkel som skriver om det. Virker sykt håpløst. Jaja, blir å skaffe det på billigsalg om et år da.

 

https://www.polygon.com/2018/10/3/17931920/assassins-creed-odyssey-level-grinding-microtransaction-problem

 

Ja jeg vurderte faktisk dette spillet selv, pga som mange andre RPG elementer og settinga, men jeg nekter å spille spill laget for å dra penger ut av spillere.

 

Lenke til kommentar

Here we go again...  :ermm: Bare fordi et spill har microtransactions, betyr det ikke at de "med vilje har laget det grindy". Bare kos deg med spillet og spill for å ha det moro i stedet for å peise gjennom historien, så er det ikke grindy i det hele tatt. Akkurat som alle andre spill av denne typen. Men det er Ubisoft, så hva forventer folk? FarCry5 hadde tonet ned Ubisoft formulaen betraktelig (klatre i tårn for å vise kartet, ta outpost, evige collectibles, gørrkjedelige side missions osv), men folk klagde noe sinnssykt. Spider-man bruker den gamle, ræva Ubisoft formulaen alle hater, men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit.  :hmm:

 

EDIT: For den saks skyld krever Spider-man at man har en drøss tokens av diverse type for å oppgradere draktene og utstyret. Disse får man gjennom å gjøre de samme tingene om og om og om og om og om igjen. Men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Here we go again... :ermm: Bare fordi et spill har microtransactions, betyr det ikke at de "med vilje har laget det grindy". Bare kos deg med spillet og spill for å ha det moro i stedet for å peise gjennom historien, så er det ikke grindy i det hele tatt. Akkurat som alle andre spill av denne typen. Men det er Ubisoft, så hva forventer folk? FarCry5 hadde tonet ned Ubisoft formulaen betraktelig (klatre i tårn for å vise kartet, ta outpost, evige collectibles, gørrkjedelige side missions osv), men folk klagde noe sinnssykt. Spider-man bruker den gamle, ræva Ubisoft formulaen alle hater, men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit. :hmm:

 

EDIT: For den saks skyld krever Spider-man at man har en drøss tokens av diverse type for å oppgradere draktene og utstyret. Disse får man gjennom å gjøre de samme tingene om og om og om og om og om igjen. Men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit?

Ser poenget, men det er en stor forskjell mellom å måtte grinde tokens for å oppgradere utstyr kontra grinde xp for å komme videre i historien. Man får ikkje kjøpt seg til fremgang i Spiderman heller, så det argumentet funker ikke.

Lenke til kommentar

Det er såpass ikke ja? Uff. Fant en artikkel som skriver om det. Virker sykt håpløst. Jaja, blir å skaffe det på billigsalg om et år da.

 

https://www.polygon.com/2018/10/3/17931920/assassins-creed-odyssey-level-grinding-microtransaction-problem

 

Det har micro-transactions også? Som om landeveisrøveriet av en pris med dyrere og dyrere "special editions" og season pass i tillegg ikke var nok. Men er folk villige til å punge ut så kommer det vel til å fortsette i den retningen.

Lenke til kommentar

Pathfinder: Kingmaker

 

Holdt på å gi det opp i de første timene, da combat var tregt og kjedelig. Man har veldig få skills, og man gjør stort sett ikke mer enn auto-combat. I dagene før dette spillet spilte jeg Divinity: Original Sin 2, som har det jeg mener er tidenes beste isometric RPG-kampsystem, så jeg kan ha vært påvirket av det. Men, spillet tar seg kraftig opp når man kommer seg litt opp i level. Man får flere abilities, og combat er ikke lenger bare auto-attacks. Herlig!

 

Dette er en så bokstavelig tilnærming av Pathfinder-reglene som mulig, på godt og vondt. Personlig elsker jeg det, da jeg kjenner systemet fra før, men kan tenke meg at ikke alle vil falle for det, da det helt klart er litt utdatert. Det er ment for pen'n'paper, ikke på en PC, og det merkes.

 

Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke ga opp dette spillet i løpet av de første ~8 timene. Dette lukter årets spill!

 

Jeg liker faktisk at du er ganske ubrukelig som level 1, for så å bli nærmest en gud på max level. Jeg spiller som wizard, som eksemplifiserer nettopp dette. De taktiske valgene man må ta som en level 1 wizard er helt annerledes enn en level 15+ wizard. Jeg bruker faktisk 2 wizards i gruppen det meste av tiden (Octavia og meg), og fiender med sinnsyk høy styrke og uendelig høy AC blir mye mindre vanskelig hvis de ikke klarer å røre seg ;)

 

Men før jeg kom så langt, så hadde jeg store problemer med fiender som spider swarm, wererats, og greater enraged owlbears. Det er vel på tide å reise tilbake og ta hevn snart!

Lenke til kommentar

Spill fra Ubisoft føles liksom alltid som jobb, ting tar lang tid og animasjonene og gameplay er stivt.

 

Det er gjort med overlegg for å friste deg til å kjøpe microtransactions som du bruker til såkalte time savers. Kjøper deg levels, basically, slik at du kan fortsette historien.

 

En ting er jeg ikke enig i, og det er animasjonene. Synes du AC: Odyssey har stive animasjoner?

 

(...) Bare fordi et spill har microtransactions, betyr det ikke at de "med vilje har laget det grindy".

 

(...)Men det er Ubisoft, så hva forventer folk?

 

(...)Spider-man bruker den gamle, ræva Ubisoft formulaen alle hater, men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit.  :hmm:

 

(...)For den saks skyld krever Spider-man at man har en drøss tokens av diverse type for å oppgradere draktene og utstyret. Disse får man gjennom å gjøre de samme tingene om og om og om og om og om igjen. Men det er ikke Ubisoft, så da er det helt greit?

 

Kan du holde diskusjonen til det som blir sagt i tråden? Ingen her har unnskyldt Spider-man-spillet, så du argumenterer mot noe som ingen i tråden har sagt.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk at du er ganske ubrukelig som level 1, for så å bli nærmest en gud på max level. Jeg spiller som wizard, som eksemplifiserer nettopp dette. De taktiske valgene man må ta som en level 1 wizard er helt annerledes enn en level 15+ wizard. Jeg bruker faktisk 2 wizards i gruppen det meste av tiden (Octavia og meg), og fiender med sinnsyk høy styrke og uendelig høy AC blir mye mindre vanskelig hvis de ikke klarer å røre seg ;)

 

Men før jeg kom så langt, så hadde jeg store problemer med fiender som spider swarm, wererats, og greater enraged owlbears. Det er vel på tide å reise tilbake og ta hevn snart!

Ingenting å si på kurven man har som karakter. Hver eneste level up merkes godt, og det er bra!

 

Det jeg klagde på var at spillet var veldig kjedelig i starten, da jeg stort sett bare brukte auto-attacks. Nå er jeg blitt level 6, og pauser spillet hele tiden for å sette spells og abilities i kø. Veldig engasjerende.

 

Det var mest ment som en advarsel til de som kanskje gir opp spillet (slik jeg nesten gjorde) om at det blir bedre etter hvert. Helt utrolig mye bedre. Koser meg glugg i hjel!

Lenke til kommentar

Pathfinder: Kingmaker

Jeg var egentlig hekta fra starten av, og har nå 115 timer i det siden release. Tyder kanskje på at jeg ikke har så mye å gjøre, men skitt au. Fortsatt litt bugga, men de slipper jo hotfixer hver dag, så det er bra.

 

I tillegg til hovedsaven som jeg driver og fullfører nå (nettopp starta på siste kapittel), kjører jeg også en chaotic evil-save og en lawful good-save. Finner det fortsatt vanskelig å ta de onde valgene, men c'est la vie.

Lenke til kommentar

Pathfinder Kingmaker

 

Skurupu: Skjønner, men jeg tror at det kanskje var flere muligheter fra begynnelsen siden jeg spilte en wizard (med scrolls, wands, potions etc.). Det tok lang tid før jeg fikk Octavia i gruppen, så uten min Wizard hadde jeg kanskje hatt samme problemet. Visste du forresten at du kan bruke en karakter til å helle potions ned i gapet på en annen? Trykk den lille pilen over quickbaren, på samme måte som du konverterer cleric spells om til healing spells. Jeg fant dette ut ganske nylig.

 

Datasmurf: Jeg var også helt hekta fra starten. At handlingene man gjorde i introduksjonen var med på å bestemme hvilke kompanjonger man fikk med seg videre, var nok til at jeg ble helt med! Jeg har en alternativ gjennomkjøring som kompromissløs paladin. Det kan føre til mange vanskelige valg fra tid til annen det også ;)

Lenke til kommentar

Det er såpass ikke ja? Uff. Fant en artikkel som skriver om det. Virker sykt håpløst. Jaja, blir å skaffe det på billigsalg om et år da.

 

https://www.polygon.com/2018/10/3/17931920/assassins-creed-odyssey-level-grinding-microtransaction-problem

HELT avhengig hvordan man spiller, om man setter seg ned bare for og gå rett gjennom storyen havner man fort bakpå. Spilt 1 dag og 15 timer og er Lvl 45 allerede. Nå utforsker jeg en del men hva er vitsen og kjøpe dette spillet hvis man ikke vil utforske...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Måtte fyre opp Iron Front liberation 1944 og til min store irritasjon så hadde Deep Silver tatt ned siden med patcher. Heldigvis så har noen ilsjeler fra Bohemia forum lagt ut patchene for disk versjonen. Deep Silver =  :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...