Gunfreak Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Jeg synes GoW flyter på de store, episke bosskampene. Liker man ikke disse så blir det nesten meningsløst å spille GoW etter min mening. Ja, det er jo noen puzzles der, men de er stort sett rimelig ordinære og ikke noe man ikke har sett i hundre spill før. Det nyeste GoW har flere bein å stå på, men jeg synes fortsatt de har gjort en meget god jobb med bosskampene. De er storslagne, intense og akkurat passe frustrerende til at man blir litt irritert, men ikke verre enn at man klarer de greit med litt konsentrasjon. Jeg foretrekker å slakte 200 Mobs i stedet for 1 boss, bossene i gow1 kom i passe hyppighet. Om man vil sloss mot episke bosser har man Shadow of Colossus. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Jeg foretrekker å slakte 200 Mobs i stedet for 1 boss I så fall har du musou-spillene, hvorav det mest kjente er Dynasty Warriors, hvor du kan slakte tusenvis av mobs til krampa tar deg... Jeg liker å spille disse i blant, men spiller man de for mye blir man fort utbrent. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 I så fall har du musou-spillene, hvorav det mest kjente er Dynasty Warriors, hvor du kan slakte tusenvis av mobs til krampa tar deg... Jeg liker å spille disse i blant, men spiller man de for mye blir man fort utbrent. Syns dynasty warriors blir for teite/tullete, har den sære greia som minner meg om jRPGs og "metal gear solid. Det er star wars på SNES som har gitt meg avsky mot bosser, jeg spilte mot disse bossene i flere år og en kom jeg aldri forbi, så nå kan jeg ikke fordra hele konseptet med å lære boss moves og innøve seg slike greier (da kunne jeg like gjerne begynt på danse skole) derfor jeg gir opp souls spillene også alt for mye bosser. Bossene i DOOM og duke bilen er helt og bare skyt på de til dauer. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 De star wars spillene der er jo hinsidig vanskelige også Forstår frustrasjonen hehe. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Jeg synes det er kult å lære seg mønstrene til bossen og få den tilfredsstillelsen man får når man til slutt har mestret det. Den ultimate testen der er Yellow Devil fra Mega Man. Nå skal det sies at de fleste spill i dag har ganske enkle bosser der man egentlig ikke behøver å lære seg mønstrene deres spesielt godt, hvertfall ikke om man spiller på easy. Selv bossene i Dark Souls/Bloodborne blir enkle om man spiller co-op, noe jeg ofte gjør for å ikke stå fast på samme boss i timesvis. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Fikk GO Vacation til Switch i posten i dag. Etter å ha spilt en stund vil jeg si dette lover ganske bra, hvis man tar tittelen bokstavelig. Dette er ikke et "spill" i seg selv, men mer enn stor øy delt inn i fire områder, med en hel drøss minispill å leke med. Og da mener jeg minispill. For eksempel spilte jeg standvolleyball med to knapper. En for å slå, en for å hoppe. For å smashe ballen hopper man med en knapp, og trykker den andre for å smashe. Helt enkelt, men funker. Karakteren beveger seg selv, men det er visstnok mulig å slå det av og styre selv. Har ikke prøvd det, og gir strengt tatt blaffen. Har prøvd noen andre minispill også, som surfing, fallskjermhopping, ATV løp og dykking, og alle var like enkle. ATVen krever at man klarer å holde nede en knapp og styre samtidig (men man kan hoppe og gjøre triks, om man vil.) Surfingen går ut på å riste kontrolleren for å få opp fart, trykke en knapp for å hoppe, og så gjøre triks i luften for å få poeng. Fallskjermhopping går ut på å bevege kontrolleren for å styre karakteren i luften, og bruke stikken til å rotere karakteren. Man hopper sammen med noen andre, og skal inn i en formasjon for å få poeng. Dykking er enkelt nok å holde nede en tast for å svømme forover, bevege stikken for å svømme opp og ned, og trykke en tast for å "finne" store skilpadder som svømmer rundt omkring. Så med andre ord, dette var enkle saker. Men er 50+ sånne minispill, så det vil nok vare en stund. Spesielt om man spiller med andre. Volleyball med to knapper er litt for enkelt, men med fire menneskespillere blir det jo moro likevel. Er også andre ting å gjøre, som å ta bilde av diverse dyreslag, forskjellige utfordringer osv. Jeg liker dette veldig godt så langt, men igjen, det er kanskje best å ta tittelen bokstavelig. Jeg storkoser meg med Octopath, og har en alt for stor backlog som det er. Men det er sommer, sol og varme, så man kan lett ta ferie fra de vanlige spillene, og heller spille noe enkelt en stund. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Koser meg med Far Cry 5, litt etter hypen er forsvunnet, men det gjør ikke noe - grisefett spill! Har akkurat gjort unna et sideoppdrag - Prairie Oyster Harvest, testikkelsanking!! Står der og er klar til å "sanke" så starter gamle feielåten "Sexual Healing" med Marvin Gaye å spille Dette spillet leverer altså Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Har savnet et spill som Dungeon Keeper siden... vel, Dungeon Keeper 2. Har prøvd Dungeons, Dungeons 2 og War for the Overworld, men ingen av dem falt helt i smak. Men fant Dungeons 3 til en pen hundrelapp på Gamezone, så blir interessant å teste det. Har ikke den helst store forventningen til det, men pytt. En hundrelapp tåler jeg å tape, og får jo Shenmue 1+2 HD neste uke. Storkoser meg med Elder Scrolls Online frem til da. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Jeg prøvde det originale Dungeon Keeper igjen for noen måneder siden. Spillet er helt fantastisk men jeg kommer aldri lenger enn til den banen hvor du er på en øy og fienden rusher deg veldig tidlig. Jeg klarer aldri å bygge meg opp raskt nok til at jeg har en sjanse. Jeg synes også at noe av moroa forsvinner når du må stresse mye, og det er egentlig et problem jeg har med mange RTSer. Forøvrig kommer det en remake av en annen Bullfrog-klassiker, Theme Hospital, som heter Two Point Hospital. Den skal definitvt sjekkes ut. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Final Fantasy VI. Har ikke rørt det på årevis, men det har holdt seg relativt godt. Selv om dialogen er rimelig klønete er plotet ganske bra, og gameplay er sånn helt ok; sannsynligvis et av de mer spillbare tidlige FF-spillene. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Final Fantasy VI. Har ikke rørt det på årevis, men det har holdt seg relativt godt. Selv om dialogen er rimelig klønete er plotet ganske bra, og gameplay er sånn helt ok; sannsynligvis et av de mer spillbare tidlige FF-spillene. Helt enig. Nå vet jeg ikke hvilken versjon du spiller, men den opprinnelige engelske oversettelsen til SNES er ikke spesielt god og den versjonen er i tillegg sensurert. Det finnes en fanoversettelse man kan laste ned som ROM der dialogen ligger tettere opp mot den japanske originalen og der man har fjernet sensuren. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Helt enig. Nå vet jeg ikke hvilken versjon du spiller, men den opprinnelige engelske oversettelsen til SNES er ikke spesielt god og den versjonen er i tillegg sensurert. Det finnes en fanoversettelse man kan laste ned som ROM der dialogen ligger tettere opp mot den japanske originalen og der man har fjernet sensuren. Spiller på SNES Mini. Ja, merker ganske tydelig hvor sensuren ligger nå, det er stort sett ekstremt åpenbart. Alle pubene er kaféer, alkohol nevnes helst ikke, og det er en scene der en prostituert prøver seg på Cyan, og hun beskrives som en 'danser'. På den annen side har de beholdt både selvmordsforsøk og tenåringsgraviditet, så det er da noe. En annen ting som irriterer litt er at navn på spells og items ikke er det samme som før og/eller etter. Tonics og tinctures tror jeg er en ren FFVI-greie, og skjønner ikke helt hvordan Woolsey klarte å skrive phoenix som fenix. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Medal of Honor: Frontline og Senran Kagura 2: Deep Crimson inni mellom 12.5 timers skiftene. Lenke til kommentar
...... Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Spiller litt God of War, mest på trass, håper å fullføre det i helgen så jeg får solgt det. Etter det blir det gode gamle God of War for å få tilbake godfølelsen for serien. Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Nettopp kjøpt det klassiske PS2 spillet "Shadow of the Colossus" til min PS4 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Lurte litt på Shadow of the Colossus selv, så det var å få til en god pris på PS Shopen. Men det var den backloggen da.... Lenke til kommentar
...... Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Lurte litt på Shadow of the Colossus selv, så det var å få til en god pris på PS Shopen. Men det var den backloggen da.... Shadow of the Colossus er et 5-6 timer langt mesterverk av et spill, så sånn sett er det enkelt å smette det inn mellom to spill i backlogen. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Shadow of the Colossus er et 5-6 timer langt mesterverk av et spill, så sånn sett er det enkelt å smette det inn mellom to spill i backlogen. Det var god info - da stiller det seg jo litt annerledes enn jeg tenkte. Takk Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Spiller på SNES Mini. Ja, merker ganske tydelig hvor sensuren ligger nå, det er stort sett ekstremt åpenbart. Alle pubene er kaféer, alkohol nevnes helst ikke, og det er en scene der en prostituert prøver seg på Cyan, og hun beskrives som en 'danser'. På den annen side har de beholdt både selvmordsforsøk og tenåringsgraviditet, så det er da noe. En annen ting som irriterer litt er at navn på spells og items ikke er det samme som før og/eller etter. Tonics og tinctures tror jeg er en ren FFVI-greie, og skjønner ikke helt hvordan Woolsey klarte å skrive phoenix som fenix. Jeg vet ikke om du har spilt Grandia på PS1, men det har en lignende sensur der alle henvisninger til alkohol er erstattet med kaffe. Du kan f.eks. gå på pub og bli fortalt at det sitter voksne der til langt på natt og drikker kaffe. Aller morsomst blir det når en av hovedkarakterene forteller deg at onkelen hennes pleier å snike seg opp på loftet for å smugdrikke kaffe, og du kan se flaskene med "kaffe" som ligger strødd i et hjørne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå