Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Origin er tregt, dårlig og har elendig spillutvalg. Har det kun innstallert de få gangene det blir noen runder med BF4.

Enig, utviklerne av Origin er fullstendig inkompetente. For noen år siden etterspurte jeg etter dark mode/night mode. Fordi det regelrett svir i øynene mine av deres ekstremt lyse bakgrunn. Ser at flere er frustrerte over det samme.

Har opplevd lignende i ett tilfelle tidligere hvor sterkt lys fra skjermen blender meg, og det var i CS:Source når noen kastet flashbang. Da ble jeg nærmest flashet i virkeligheten.

Generelt liker jeg ikke designet til Origin pågrunn flere mindre gode designvalg. Ikke nok med det har det vært tregt til tider. Titt og ofte dukker det opp feil, type 404 error når jeg klikker på menyen f.eks inn på "Store". Origin/EA lar deg heller ikke bruke hvilket som helst nick, hvert navn er unike. Dvs. at bare en kan hete Heradon. Dette nicket ble reservert av meg før Origin var i bruk. Siden nicket lå i systemet deres fra før av kunne jeg ikke bruke det i Origin. Ser i senere tid at en annen person har tatt nicket mitt.

Spillutvalget er forsåvidt elendig, spiller kun Battlefield og FIFA. SimCity og C&C var gode titler, bare synd at EA skulle ødelegge omdømmet og pisse på graven deres. EA's tjenester er noe jeg har stor forakt til, det skal mye til for at jeg kjøper noe av dem.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg spilte aldri MOH på PS1 første jeg var borti var MOH allied assault, om jeg husker riktig har den fremdeles en av de diggeste Thompsene i spill, husker jeg ble litt irritert, når man bruker cheats i det spillet for å få alle våpene, fant jeg ut at om du velger et våpen som ikke orginalt finnes på det brettet får du ikke lyd(de lastet altså bare lyden i de brettene der våpene var orginalt) 

Så gir du deg selv en BAR på Omaha brettet så er den lydløs. 

FIkk nesten litt lyst til å spille Allied asssault igjen, men den er ikke på steam, og jeg boikoter fremdeles Origin.

Ser at gog har Allied Assault.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rundet 50 timer i Octopath, og har tatt Chapter 2 med fire av folkene. Er sånn smått begynt med Chapter 3. Er alt for varmt til at jeg gidder spille (eller gjøre noe som helst annet, for den saks skyld) i lengre økter, så blir litt nå og da. Men klarer ikke å ikke spille Octopath. Det er noe med det som traff meg i hjertet fra første stund. Perfekt er det ikke på noe som helst vis, men er svært lett å like dette. Håper de klarer å kjøre sitt eget løp i neste også, og ikke ødelegge det ved å høre på hva folk tror de vil ha.

Lenke til kommentar

Ferdig med Mario + Rabbids, et spill jeg likte godt, veldig pent og brukbart med utfordringer.

Tenkte jeg skulle prøve meg litt på God of War 3, litt forberedelse til det nye spillet liksom. Har aldri spilt noen av GoW spillene. Var veldig spent på å endelig å få prøve dette mesterverket - 10/10 anmeldelse hos Gamer og greier  :)

Vet ikke helt jeg.... synes det holdt med 5 minutter med tastebashing så var jeg ganske lei. Er hele spillet slik?

Lenke til kommentar

Ferdig med Mario + Rabbids, et spill jeg likte godt, veldig pent og brukbart med utfordringer.

Tenkte jeg skulle prøve meg litt på God of War 3, litt forberedelse til det nye spillet liksom. Har aldri spilt noen av GoW spillene. Var veldig spent på å endelig å få prøve dette mesterverket - 10/10 anmeldelse hos Gamer og greier :)

Vet ikke helt jeg.... synes det holdt med 5 minutter med tastebashing så var jeg ganske lei. Er hele spillet slik?

Ja, hele spillet er slik, men du låser opp nye kombinasjoner og slikt etterhvert. Ville prøvd det første God of War, det er et mesterverk.

Lenke til kommentar

Ja, hele spillet er slik, men du låser opp nye kombinasjoner og slikt etterhvert. Ville prøvd det første God of War, det er et mesterverk.

Tenker jeg satser på det siste GoW spillet etterhvert :)

Det ble start på Far Cry 5 i stedet, skal si det ser glimrende ut, 4k HDR/Xbox X, deilig Atmos lyd også. Atmosfæren sitter fra første sekund. Tror dette er noe jeg kommer like  :D

Lenke til kommentar

GoW1-3 er mer eller mindre like når det kommer til gameplay/kamper. Hvis man ikke liker buttonmashingen i GoW3 liker man neppe eneren heller, som i tillegg har mye mindre av de store bosskampene som er trekkplasteret i GoW.

Uansett lit dumt å begynne med GoW3 rent storymessig da det er en direkte fortsettelse av hendelsene i GoW1 og spesielt 2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

GoW1-3 er mer eller mindre like når det kommer til gameplay/kamper. Hvis man ikke liker buttonmashingen i GoW3 liker man neppe eneren heller, som i tillegg har mye mindre av de store bosskampene som er trekkplasteret i GoW.

Uansett lit dumt å begynne med GoW3 rent storymessig da det er en direkte fortsettelse av hendelsene i GoW1 og spesielt 2.

Fullførte aldri 3, syns rett og slett det hadde blitt "gammalt" 

Eneren er et mesterverk mye pga. historien, men allerde fra spill 2 syns jeg det blir feil, historien endte perfekt i nr 1, og 2 og 3 bare trekker ut noe som aldri skulle trekkes ut.

Selv kan jeg ikke fordra bosser så at det er mindre av de er en bonus for meg(men sikkert ikke for mange andre) 

Selv er jeg tafat på spill siden, jeg runnet Max Payne 1-3 og nå finner jeg ikke noe å spille som jeg har på steam lista mi,  (gått gjennom lista 5 ganger)

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for prøve en runde med Napoleon Total war(siden jeg endelig har fått summet meg til å forsette på figur prosjektet mitt)

Spiller med Napoleonic Total War III moden, som er den eneste måten å få det det spillet spillbart på, AIen er fremdeles totalt uburklig, path finding osv er totalt uburklig, alle som påsto at Rome 2 var dårlig bør gå tilbake til Napoleon og Empire, de hadde kanskje mindre "bugs" men fy faen så dårlig de spiller. 

Moden gjør slagene mer "realistiske" i  at kavaleri må spares og kan ikke gallopere rundt om kring, soldatene treffer dårligere så slangene varer lengre osv. Samt at unifomene er mer korrekte, og du får de hærlige uniformene fra 1805 perioden og ikke de kjedelige 1815 uniformene(Bicorne vil alltid! være bedre enn shako) 

Men selv med moden kan jeg ikke beskrive spillet som bra, det er ikke noe i spillet som halveis simulerer krigføring under Napoleonskrigene, samt konstante krash(det er moden ikke spillet sin skyld)  og ikke minst kanskje historienes dårligste total war AI(og det sier en del) 

Lenke til kommentar

Fullførte aldri 3, syns rett og slett det hadde blitt "gammalt" 

Eneren er et mesterverk mye pga. historien, men allerde fra spill 2 syns jeg det blir feil, historien endte perfekt i nr 1, og 2 og 3 bare trekker ut noe som aldri skulle trekkes ut.

Selv kan jeg ikke fordra bosser så at det er mindre av de er en bonus for meg(men sikkert ikke for mange andre) 

Selv er jeg tafat på spill siden, jeg runnet Max Payne 1-3 og nå finner jeg ikke noe å spille som jeg har på steam lista mi,  (gått gjennom lista 5 ganger)

Jeg synes GoW flyter på de store, episke bosskampene. Liker man ikke disse så blir det nesten meningsløst å spille GoW etter min mening. Ja, det er jo noen puzzles der, men de er stort sett rimelig ordinære og ikke noe man ikke har sett i hundre spill før.

Det nyeste GoW har flere bein å stå på, men jeg synes fortsatt de har gjort en meget god jobb med bosskampene. De er storslagne, intense og akkurat passe frustrerende til at man blir litt irritert, men ikke verre enn at man klarer de greit med litt konsentrasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...