Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Er vel på tide å ta de fire siste kolossene i Shadow of the Colossus. Gruer meg, vet at jeg kommer til å gå inn i post-episk-spill-depresjon der alle andre spill suger i noen uker. Sist det skjedde var Witcher 3. Da droppet jeg gaming i 3 måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller to Final Fantasy-spill på en gang. FF III på SNES Classic Mini, og FFXV på PS4. For å si det sånn, den ene er hundre ganger bedre enn den andre og FFXV er helt forferdelig elendig etter tre timer. Spillet burde hete My Chemical Romance: The Road Trip. Tror jeg hopper tilbake til FF III og setter FFXV på hylla for godt.

Lenke til kommentar

Spiller to Final Fantasy-spill på en gang. FF III på SNES Classic Mini, og FFXV på PS4. For å si det sånn, den ene er hundre ganger bedre enn den andre og FFXV er helt forferdelig elendig etter tre timer. Spillet burde hete My Chemical Romance: The Road Trip. Tror jeg hopper tilbake til FF III og setter FFXV på hylla for godt.

For å pirke litt er det FFVI du spiller, ikke FF3. :) Men ja, er enig i at det er langt bedre enn makkverket FFXV. Kom over 20 timer inn i FFXV, men det fenget aldri. FFVI fenget helt fra start.

Lenke til kommentar

For å pirke litt er det FFVI du spiller, ikke FF3. :) Men ja, er enig i at det er langt bedre enn makkverket FFXV. Kom over 20 timer inn i FFXV, men det fenget aldri. FFVI fenget helt fra start.

Fullt klar over at det er VI, men står FFIII på Tv-en så forholder meg til det. Nei, uff. FFXV blir solgt gitt, dette gidder jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar

FF6 regnes som et av de beste japanske rollespillene som er laget, så det bør falle i smak hvis man har noenlunde interesse for sjangeren. Å spille FF15 samtidig vil bare understreke hvor mye serien har forandret seg. Jeg hadde ikke så mye imot at de endret stilen på spillene, men nå er også gameplay totalt annerledes. Bare navnet er det samme.

Jeg er ferdig med det helt fantastiske Hollow Knight som ble en besettelse for meg i et par uker, og er nå tilbake på Trails of Cold Steel 2, der jeg tenker jeg snart må nærme meg slutten etter nesten 70 timer spilt.

Lenke til kommentar

FF6 regnes som et av de beste japanske rollespillene som er laget, så det bør falle i smak hvis man har noenlunde interesse for sjangeren. Å spille FF15 samtidig vil bare understreke hvor mye serien har forandret seg. Jeg hadde ikke så mye imot at de endret stilen på spillene, men nå er også gameplay totalt annerledes. Bare navnet er det samme.

Jeg er ferdig med det helt fantastiske Hollow Knight som ble en besettelse for meg i et par uker, og er nå tilbake på Trails of Cold Steel 2, der jeg tenker jeg snart må nærme meg slutten etter nesten 70 timer spilt.

Ja, er interessant å se de to spillene opp mot hverandre. Fikk ihvertfall bekreftet at jeg er en gammel gubbe som mener at ikke all forandring fryder. Foretrekker FF6 så til de grader. Men historien i FFXV tok seg opp nå så får pløye igjennom historien i det minste. Skal sies at jeg har falt av FF-serien og det siste og har FF7 og FFX som favoritter.

Lenke til kommentar

FF har tapt seg veldig, i det minste om man liker de eldre spillene. Jeg tenker at de fleste som synes FF15 er flotte saker ikke er gamle FF-fans. Jeg kjenner f.eks. en som aldri har likt FF men som ble hektet av FF15.

Min favoritt er nok også FF7, selv om jeg liker nesten alle spillene i serien.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Prøver meg litt på Xenoblade Chronicles 2, koselige omgivelser og ser ikke alt for ille ut (i forhold til spill på PS4 pro osv) på tven.

Men merker at jeg allerede etter veldig kort tid får litt mark over å ha null frihet.

Blir tvunget i et veldig, veldig trangt spor konstant. Jeg liker liksom å farte litt rundt på egenhånd og finne ut av ting selv.

Men får gi det en sjanse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Iron Front Liberation 1944. Synes gamer skal ha credit for å skrive om spillet.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Monster Hunter World, Metal Gear Survive (føles mye bedre enn man skulle tro etter min mening), Fear Effect Sedna (jævla makkverk; buggy og bedritent på flere måter, og kjempeskuff for de av oss som likte originalene), pluss litt Xenoblade Chronicles 2.... Virkelig satt i gang med litt for mange spill på en gang :p

Lenke til kommentar

Prøver meg litt på Xenoblade Chronicles 2, koselige omgivelser og ser ikke alt for ille ut (i forhold til spill på PS4 pro osv) på tven.

Men merker at jeg allerede etter veldig kort tid får litt mark over å ha null frihet.

Blir tvunget i et veldig, veldig trangt spor konstant. Jeg liker liksom å farte litt rundt på egenhånd og finne ut av ting selv.

Dette hørtes faktisk positivt ut for min del. Jeg kjøpte ikke XC2 fordi jeg ikke orket nok et spill med en stor, åpen verden der jeg må bruke timesvis på kjedelige sidequests før jeg kan gå videre i historien, men hvis det er mer lineært kan jeg vurdere det. 

Lenke til kommentar

Dette hørtes faktisk positivt ut for min del. Jeg kjøpte ikke XC2 fordi jeg ikke orket nok et spill med en stor, åpen verden der jeg må bruke timesvis på kjedelige sidequests før jeg kan gå videre i historien, men hvis det er mer lineært kan jeg vurdere det. 

Jeg kan ikke garantere for at spillet mangler kjedelige sideoppdrag, men det virker ikke som et spill som innbyr til "røre rundt og finne ut av ting selv". Noe som kan være greit noen ganger.

Kanskje noen som har lagt mer tid i spillet enn meg kan kommentere?

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde spillet på steam, men jeg hadde vist kjøpt det rett fra BIS. Og de downland linkene funker ikke, sent de en mail og håper jeg får ny download link eller en steam kode.

Ellers spiller jeg Steel Division 1944. Sist jeg spilte det var i beta.

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde spillet på steam, men jeg hadde vist kjøpt det rett fra BIS. Og de downland linkene funker ikke, sent de en mail og håper jeg får ny download link eller en steam kode.

Iron front Liberation har jeg på steam men ga det opp når jeg satt med gammel maskinware. Har glemt det helt av helt til nå. Steel Division 1944 har jeg ikke hørt om en gang før nå. Men sjekka det opp på steam. Ser jo genialt bra ut så det må kjøpes. :)

Ellers så går det i il2 sturmovik og Men of war assault squad 2.

Lenke til kommentar

Iron front Liberation har jeg på steam men ga det opp når jeg satt med gammel maskinware. Har glemt det helt av helt til nå. Steel Division 1944 har jeg ikke hørt om en gang før nå. Men sjekka det opp på steam. Ser jo genialt bra ut så det må kjøpes. :)

Ellers så går det i il2 sturmovik og Men of war assault squad 2.

Steel Division er gøy men skikkelig dårlig i det, når jeg spilte betaen (da var det bare skirmish i det) greide jeg bare å slå easy ai, alt over knuste meg(vanlig problem i mange RTS)

Men det er gøy, er morsomt konsept der man bygger "sin division" og så i løpet av en kamp kan du "kjøpe" disse enhetene. Det er også 3 "tiers" a, b, c.

Man begynner i a, da har man relativt svake enheter. I B Får man bedre. Og i c får man de beste/mer av de mellom sterke.

Ikke perfekt men gøy som bare det, ser fint ut også. Finnes div mods til det (balanse mods/realism mods er de mest populære)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...