Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medal of Honor på PS1, snart rundet nå! Veksler med Star Wars: Rogue Squadron på N64 :) Håper de nye Gamecube inspirerte stikkene mine ankommer i morgen, slik at jeg får byttet utt kokain stikkene i N64 kontrollene mine :p

Er innom Rage Racer på PS1 for noen runder i ny og ne, er faktisk hysterisk morsomt og engasjerende det også. Langt mer enn jeg forventet, og husket fra tiden når vi lånte det i barndommen. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dino Crisis var en RE-klon jeg aldri spilte og jeg hadde nok en fordom om at det var en kjip etterligning av RE. Er det egentlig et bra spill? I dag vil selvfølgelig kontrollene føles kjipe uansett (går utfra at det har samme tank-kontroller som RE originalt hadde).

Selv spiller jeg Arslan: Warriors of Legend for tiden. En av de bedre Dynasty Warriors-klonene jeg har spilt, selv om det visstnok skal være ganske kort. Det passer meg forsåvidt perfekt, da jeg er skikkelig lei trenden med at alle spill skal være så store og lange - har jo ikke tid til de greiene der!

Ellers har jeg spilt LA Noire, XCOM: Enemy Unknown og Dungeon Keeper (ja, det gamle). Har også fått kikket på Mass Effect: Andromeda mens samboern har spilt det, og det ser ikke like bra ut som de tidligere, men jeg må teste selv før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Spilte kun demoen selv i sin tid, men fikk en bag med PS1 spill på døra for mange år siden, og dette låg blandt annet i den baggen i bra stand :p Så tenker jeg i hvert fall på prøve å spille igjennom nå som jeg virkelig har havnet på retro-koken med CRT TV og gode videokabler og hele pakka haha. Det er den samme grusomme cheesy (sjarmerende?) dialogen man kjenne fra RE-spillene, kontrollene er litt mer forenklet og smooth føler jeg dog. Har knapt 2 timer gameplay og det er helt greit så langt, ble faktisk skremt brått av spillet ganske godt en gang også..irriterende hehe.

Fikk forøvrig de ett par av de nye stikkene til N64, og for en herlig forbedring! Helt konge var de faktisk! 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har vurdert CRT-TV selv, men synes fortsatt spillene ser bedre ut på PCen med oppskalering. I tillegg er det veldig greit med savestates i en del eldre spill hvor du fort kan miste mye progresjon. (Pluss at jeg slipper "hvor i all verden skal den stå?"-diskusjonen med samboern).

Jeg har begynt å spille Breath of Fire 2 ved siden av Arslan når TVen i stua er opptatt med et visst sci-fi-spill som akkurat kom ut. Det er lett å forstå at dette var et av de beste JRPGene i sin tid og man kan virkelig se spirene til storspillet BoF3, selv om det ikke er på nivå med FF6 eller Chrono Trigger. Historien har mye mer kjøtt på beina enn i BoF1 og animasjonene i kamp er flotte å se på hvis man liker piksler. "Dessverre" legger det opp til mye mer grinding enn det som ville blitt akseptert av spillere i dag, og så langt har jeg vært nødt til å grinde litt for hver nye dungeon som jeg kommer til.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de merkelige skruene som ikke helt takler å spille gamle barndomsminner og spill på emulert oppsett, dessverre for min bedre halvdel som til tider er litt oppgitt over hengivenheten min til spill :p Men har heldigvis litt plass til slikt styr oppe på loftet :wee:

Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt sjarmen og hadde jeg bodd lenger ut på landet (eventuelt hatt veldig mye mer penger) ville jeg nok hatt et dedikert spillrom med blant annet retro-oppsett, men per i dag bor jeg 10 minutters gange fra Oslo S og kvadratmeterprisen er litt for drøy til at jeg kan ha et ekstra rom kun for den slags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...