Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Tester LA Noire og liker det godt så langt. Etter å ha spilt Mafia 3 tenker jeg det var lurt av Rockstar å ikke prøve seg på en open world-opplevelse men heller ha en mer fokusert opplevelse som kun byr på akkurat det spillet skal handle om, nemlig å oppklare saker.

Jeg er litt forvirret i forhold til hvordan intervjuene virker. Noen ganger forstår jeg ikke helt om jeg skal velge truth, doubt eller lie rett og slett fordi det personen sier ikke er en påstand som kan kategoriseres på den måten. Når jeg velger doubt eller lie synes jeg også ofte reaksjonen til hovedpersonen er i overkant kvass og jeg ender opp med å tenke at "ok, det der ville jeg hvertfall ikke sagt".

L.A noire er jo flere år gammelt, så det kom ikke etter mafia 3. Rockstar har ingenting med mafia å gjøre btw...

Jeg spilte LA Noire etter Mafia 3, og jeg regner med at Rockstar følger med på hva som rører seg i spillmarkedet, spesielt når det gjelder spill i samme sjanger som deres egne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns også det var et annerledes og brukbart spill, men salgstallene ble vel ingen braksuksess?

Toppet en del salgslister da det kom i følge wiki, så selv om det ikke var noe GTA ser det ut som det gjorde det bra. Det har ikke vært noen konkrete løfter om en oppfølger, men Rockstar virker absolutt åpne for det. Får imidlertid ikke inntrykk av at det er på toppen av prioriteringslisten.

Det er ingen sammenheng mellom Mafia 3 og LA Noire utover at jeg spilte begge to nært opptil hverandre og gjorde meg noen tanker om at det ikke er noe poeng med å ha en åpen verden hvis man ikke skal fylle den med noe interessant. Da bør man heller fokusere spillet på hovedhistorien og kjernegameplayet, slik som LA Noire gjør og som Mafia 2 gjorde. Det er ikke noe poeng i å prøve og utforske byen i LA Noire, og det er like greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Jeg spiller Sniper Elite 4. Utrolig irriterende! De tre første vanskelighetsgradene er for lette, mens den fjerde er for vanskelig. Får du achivements hvis du bruker en "custom" vanskelighetsgrad?

Lenke til kommentar

LA Noire var fort unnagjort. Å samle inn bevis og gjøre avhør er dette spillets sterkeste og mest originale kort, mens actionssekvensene føltes som en billigversjon av hva man finner i ethvert tredjepersons skytespill. Jeg håper at hvis de lager en oppfølger så fokuserer de mer på det originale med konseptet og dropper skytingen og biljaktene.

Nå har jeg begynt på Wolfenstein: The Last Order. Jeg spiller nesten aldri FPS (det forrige var Metro: Last Light som kom ut for mange år siden) men i blant kommer det et som bør spilles fordi det rett og slett er et veldig godt spill uavhengig av sjanger, og dette virker absolutt som et av dem. Jeg har bare spilt et par timer men det virker som kvalitet i alle ledd og jeg liker spesielt at det føles mer som et old school FPS som kunne vært utgitt på 90-tallet (bare med bedre grafikk).

Lenke til kommentar

LA Noire var fort unnagjort. Å samle inn bevis og gjøre avhør er dette spillets sterkeste og mest originale kort, mens actionssekvensene føltes som en billigversjon av hva man finner i ethvert tredjepersons skytespill. Jeg håper at hvis de lager en oppfølger så fokuserer de mer på det originale med konseptet og dropper skytingen og biljaktene.

Nå har jeg begynt på Wolfenstein: The Last Order. Jeg spiller nesten aldri FPS (det forrige var Metro: Last Light som kom ut for mange år siden) men i blant kommer det et som bør spilles fordi det rett og slett er et veldig godt spill uavhengig av sjanger, og dette virker absolutt som et av dem. Jeg har bare spilt et par timer men det virker som kvalitet i alle ledd og jeg liker spesielt at det føles mer som et old school FPS som kunne vært utgitt på 90-tallet (bare med bedre grafikk).

New Order? Kongespill! Sjekk ut prequelen "old blood" etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...