Gå til innhold

Hva spiller du nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Star Ocean: Intregity and Faithlessness, PS4 - fortsatt ikke klart å bestemme meg om jeg liker det eller ikke. Det ene øyeblikket er det kult, det neste helt idiotisk.

Grandia 2 Anniversary Edition, PC - føles datert tross oppussingen, men fortsatt et av de mest solide fra denne generasjonen.

Shadow Hearts, PS2 - Det er ikke så mange JRPGer som er satt til første verdenskrig, har et Lovecraft-aktig horror-plot og et script som åpenbart er ment for voksne. Det eneste som trekker ned er at musikken i dette spillet er helt anonym mens kampmusikken er direkte vond å høre på.

Lenke til kommentar

Første episode av Life Is Strange er gratis, så tenkte jeg skulle gi den en sjanse. Endte opp med å spille gjennom den i strekk, og kjøpte de fire siste episodene. Hele pakken koster bare litt over en hundrelapp, og etter første episode er det sterkt anbefalt. Sliter litt med å finne ut hva historien faktisk dreier seg om, men det tok seg opp en del på slutten. Gleder meg til å fortsette. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte det på PS4 for null og niks jeg også, ble aldri gjennomført når jeg eide Wii U..men ble litt skuffet av at det virket som en veldig venstrehåndsport altså. Så har ikke så mange timene på PS4.

Ellers begynte jeg på Firewatch i dag ved siden av Ratchet & Clank, førstnevnte slukte meg inn allerede ved åpningsekvensen, så dette lover godt :) Ratchet & Clank kom seg litt utover det også selv om de første 3 timene eller så var rimelig døllt, og jeg satt med en kjip bismak at det var litt bortkastede 300,- det her. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så firewatch er bra? Synes jeg så det på tilbud psn.. Går fortiden i pharaonic. er helt mot slutten av spillet, men nå sliter jeg så mye at det nesten ikke er gøy lengre.. i DS kunne en i det minste få hjelp når det ble for ille..

Lenke til kommentar

Har pløyd gjennom andre episode av Life Is Strange, og igjen tok jeg den i strekk. Helt tidlig i episoden måtte jeg surre rundt og samle flasker, av alle ting, og var nær ved å gi opp der. Gørrkjedelig. Men straks jeg kom forbi den biten tok det seg betraktelig opp igjen, og slutten av episoden var rimelig rå. Er alt for ofte jeg gir blaffen i valgene jeg tar, men mot slutten var jeg dritredd for å velge feil. Og ennå er det tre episoder igjen. :D Har hatt en Twin Peaks-følelse omtrent fra starten, og i episode to fant jeg en parkeringsbot fra regionen TWNPKS. Hm... :p

Lenke til kommentar

Har pløyd gjennom andre episode av Life Is Strange, og igjen tok jeg den i strekk. Helt tidlig i episoden måtte jeg surre rundt og samle flasker, av alle ting, og var nær ved å gi opp der. Gørrkjedelig. Men straks jeg kom forbi den biten tok det seg betraktelig opp igjen, og slutten av episoden var rimelig rå. Er alt for ofte jeg gir blaffen i valgene jeg tar, men mot slutten var jeg dritredd for å velge feil. Og ennå er det tre episoder igjen. :D Har hatt en Twin Peaks-følelse omtrent fra starten, og i episode to fant jeg en parkeringsbot fra regionen TWNPKS. Hm... :p

Tenkte dette kunne være et gøy spill til min 14årige datter. Hun ble tydeligvis ikke hektet av e01, men det blir bedre altså?

Lenke til kommentar

Så firewatch er bra? Synes jeg så det på tilbud psn.. Går fortiden i pharaonic. er helt mot slutten av spillet, men nå sliter jeg så mye at det nesten ikke er gøy lengre.. i DS kunne en i det minste få hjelp når det ble for ille..

Jeg har ikke fått spillt no mer i dag, har en terasse som skal rives :p Men til den prisen tror jeg det leverer geldig høyt for min del. Nå er det vel ikke så voldsomt langt mener jeg å ha fått med meg, men om det leverer topp stemning hele veien så holder det for meg :) Blir vel SOMA etter dette er rundet. Billigsalg på det også!

Lenke til kommentar

Enig med deg! Jeg trooor ikke du blir skuffet over resten av opplevelsen som venter, men vi er jo alle så forskjellige ")

Lenke til kommentar

Tenkte dette kunne være et gøy spill til min 14årige datter. Hun ble tydeligvis ikke hektet av e01, men det blir bedre altså?

Er litt vanskelig å si. Jeg er enig i at den første episoden starter litt tregt, men den tok seg opp ganske mye etterhvert. For min del begynte det å ta seg opp når jeg så valgene jeg tok fikk konsekvenser (på godt og vondt), og flere steder var jeg i tvil om hvilke valg jeg skulle ta. Jeg er nå ferdig med tredje episode, og begynner på neste om en liten stund. Både andre og tredje episode sluttet på en måte som gjør at jeg bare "må" fortsette for å se hva som skjer videre, og det frister sterkt å starte på nytt med episode en for å ta noen andre valg. Strengt tatt er det nok kanskje der spillets store styrke ligger. Hvis man liker at valgene man tar får konsekvenser blir det bare bedre og bedre, men hvis man ikke bryr seg om karakterene og historien er jeg mer i tvil om jeg kan anbefale å fortsete. Jeg elsker dette spillet, men det er ikke for alle. Men det koster bare litt over en hundrelapp (på XBone,  i alle fall), så er ikke store utgiften. :)

Har hun prøvd spill som Until Dawn og Heavy Rain? Jeg har ikke spilt Heavy Rain noe særlig, men Until Dawn er genialt på veldig mange måter, og det er absolutt i samme stil som Life Is Strange. Største forskjellen er at Life Is Strange er et drama som fokuserer på en hovedperson, mens Until Dawn er en slasher som fokserer på mange folk.

(NB! Until Dawn er ikke akkurat et barnespill, så det er opp til deg om du vil la datteren din spille det.)

Enig med deg! Jeg trooor ikke du blir skuffet over resten av opplevelsen som venter, men vi er jo alle så forskjellige ")

Er ferdig med episode 3, og gleder meg til å fortsette. Eneste jeg ikke liker helt er at slutten er litt klisjé, men vi får se hvordan det går videre. Er jo to episoder igjen, og ting har absolutt begynt å ta seg opp.

Lenke til kommentar

Spilte Alphaen til We Happy Few en stund, men gikk rimelig fort lei. Starten var bra, men etter at selve spillet begynte falt alt sammen rimelig kjapt. Brukte alt for mye tid på å lete etter mat og vann for å unngå dø (ALT man gjør at man blir sulten og tørst), og sliter med å finne ut hva jeg faktisk skal gjøre. Crafting-systemet er helt på jordet. Er mye som blir generert tilfeldig, så man kan fort ende opp med quests som er umulige å gjøre, fordi ting man trenger ikke eksisterer. Er fortsatt bare i alpha, men lover ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...