Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

On-topic fikk jeg Star Ocean: Integrity and Faithlessness i dag. Ser det har fått blandet mottakelse, men jeg liker det ganske godt så langt. Har dog ikke spilt så mye, men dette kan bli en høydare i sjangeren for meg. :)

 

Jeg tenkte at enten dette eller Tales of Zestiria skulle være spillet som fylte opp tomrommet fra jeg ble ferdig med Dark Souls 3 og frem til FF15 kommer i september, men etter at begge to har fått så laber mottagelse har jeg begynt å tvile. Det er mulig jeg heller satser på I am Setsuna, som ser veldig lovende ut.

 

Hovedproblemet med Star Ocean er utfra hva jeg har hørt at verdenen faktisk er veldig liten med mye backtracking, og at kampsystemet - selv om det i utgangspunktet er veldig bra - blir utrolig frustrerende etterhvert. Når man får oppdrag der man skal beskytte en spesiell person (og de er det flere av) går fiendene sammen mot den ene personen og du har kun kontroll over en av personene i ditt party, slik at du er prisgitt en AI som ikke alltid prioriterer riktig. Ofte er det en lang cutscene før kampen som man blir nødt til å se om og om igjen til AIen gjør det den skal. Dette høres ikke ut som godt spilldesign og det er utrolig at man lager et spill med unskippable cutscenes i 2016.

 

Når det er sagt så kommer jeg til å kjøpe det. Jeg har alle Star Ocean-spillene så langt så da føles det nesten feil å gå glipp av dette, og det kan jo hende jeg liker det. Jeg likte tross alt FF13.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

Ja, det er ikke akkurat et "perfekt" spill på noen som helst måte. Grafikken kunne vært bedre, combat kunne nok ha vært en del bedre, verden kunne vært større, og så videre. Men samtidig er det veldig mye bra her også. Jeg liker karakterene og historien veldig godt, og det er utrolig mye å gjøre her, som vanlig. Hele skill-systemet er meget bra, og selv om du bare kan kontrollere en karakter i kamp, kan du selvsagt velge hvem du vil kontrollere. Du kan også sette opp en rimelig bra taktikk eller strategi for de andre, og har ikke hatt noe problem med AIen ennå.

 

Akkurat dette med strategi kan være en av årsakene til hvorfor noen klager over AIen. De vet ikke helt hva de gjør, og prøver å bare pløye i vei som i et actionspill. Det blir litt feil. En god strategi kan gjøre en vanskelig kamp enkel, og en enkel kamp blir vanskelig hvis man ikke planlegger rett. Kort sagt dreier det seg om å velge hvordan de andre skal oppføre seg i kamp, hvilke skills de skal bruke og så videre. Setter man seg inn i det og tenker seg om, kan nok spillet bli en god del enklere. :) Cutscenes som ikke kan hoppes over er jo kjipt nok, men det er nok også et ganske vanlig problem selv i dag. Likte dialogsystemet i Mass Effect, men nettopp dialogen gjorde jo at nesten alle samtalene var cutscenes man ikke kan hoppe over. ;)

 

Men er ennå tidlig i spillet, så er for tidlig til å si hvordan det holder seg over tid. Men fortsetter det sånn kan jeg nok storkose meg. :)

 

EDIT: Fikk mitførste eskorte mission.  En dame skal til en by og må beskyttes, og fiendene stormer mot henne ganske ofte. AIen er ikke helt bra her, nei. Men da er det jo bare å styre henne selv? Problem solved! :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

EDIT: Fikk mitførste eskorte mission.  En dame skal til en by og må beskyttes, og fiendene stormer mot henne ganske ofte. AIen er ikke helt bra her, nei. Men da er det jo bare å styre henne selv? Problem solved! :)

 

Merkelig at ikke anmelderne tenkte på det. Uansett så har jeg kjøpt spillet og det skal leveres i løpet av dagen, så da blir det å teste i helgen. Liker jeg det overhodet ikke gir jeg Tales of Zestiria en sjanse i stedet.

Lenke til kommentar

Spiller litt Elder Scrolls Online, Minecraft, Star Wars the Old Republic og Fallout 4.

 

Spiller Minecraft versjon 1.10.2 med disse modifikasjonene:

  • Just Enough Items
  • Neat
  • Optifine HD
    • Shaderpack: Continuum 1.2.2 PBR
  • Progressive Automation
  • Xaeros Minimap

Spiller Fallout 4 med disse modifikasjonene:

 

Fra Bethesda.net:

  • Everyone's Best Friend (Dogmeat + Companion At Same Time)
  • Visible Companion Affinity
  • Move (Get Out the Way)
  • Unofficial Fallout 4 Patch
  • Campsite - Simple Wasteland Camping (and HD Sleeping Bags)

Fra NexusMods:

  • Wearable Backpacks and Pouches
  • NewDialog
  • Armorsmith Extended
  • Armor and Weapon Keywords Community Resource (AWKCR)
  • JC - Shirt and Jeans
  • Companion Infinite Ammo
  • Shadow the Dark Husky Companion
  • True Eyes - Fallout 4 Edition
  • PipBoyShadows
  • Premium Pip-Boy Black HD (PipBoy)
  • Realistic Pre-War Money
  • Scrap dead things
  • Vivid Fallout - Trees
  • Vivid Fallout - Rocks - Textures in HD - ORIGINAL SIZE - LOWER RESOLUTION
  • Vivid Fallout - Landscapes - Textures in HD - ORIGINAL SIZE - LOWER RESOLUTION
  • BodySlide and Outfit Studio

 

Spiller Elder Scrolls Online med disse "addons"ene:

  • AUI - Advanced UI
  • Ravalox' Quest Tracker
    • Med kun Minimap Module, Unit Frames Module, og Buff Module aktivert
  • Wykkyd Gaming Suite
    • Med kun Wykkyd's Toolbar aktivert
Endret av Gnålern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dolphin er kommet med version 5.0 å den er helt fantastisk. Har nettopp spilt ett par timer med Tony Hawk's Pro Skater 3 og det fungerer helt nydelig. Spilte endel timer i går med Metal Gear Solid: The Twin Snakes å det kjørte nå mye bedre enn tidligere.

 

Testet å spille Twin Snakes på gamecuben her i forrige uke og med scart kabel så blir bildet rett å slett altfor mørkt. Orker heller ikke å punge ut for en komponent kabel bare for de få spillene som jeg har. Original Wii er også en mulighet, men fortsatt ikke like bra som Dolphin.

 

Var genialt å bruke når i tillegg til HD oppløsning så støtter den custom texture packs:

 

http://i.imgur.com/kdY0jeZ.jpg Original Resident Evil 2

http://i.imgur.com/xB4Y9bY.jpg Resident Evil 2 med custom texture pack.

Lenke til kommentar

Tar den spill på plate, eller er jeg nødt til å laste ned en rom? Har noen spill til GameCube jeg gjerne vil ha spilt, men gidder ikke slite med piratkopiering og tvilsomme nettsider og roms. Nevermind, funket ikke å bruke min egen plate. Da blir det tvilsom piratkopiering for de som gidder. Jeg får heller skaffe en gamecube på eBay. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Elite: Dangerous, for så vidt. Kom meg endelig til en romstasjon i tutorialen, men ikke fanken om jeg klarer å finne ut hvordan jeg kommer meg inn der. Fikk tillatelse til å lande, men hvor:confused: Har blitt en del timer til sammen, så tror jeg snart er i klar til å slutte med tutorialen, og heller starte selve spillet. :p

Lenke til kommentar

 

 

EDIT: Fikk mitførste eskorte mission.  En dame skal til en by og må beskyttes, og fiendene stormer mot henne ganske ofte. AIen er ikke helt bra her, nei. Men da er det jo bare å styre henne selv? Problem solved! :)

 

Merkelig at ikke anmelderne tenkte på det. Uansett så har jeg kjøpt spillet og det skal leveres i løpet av dagen, så da blir det å teste i helgen. Liker jeg det overhodet ikke gir jeg Tales of Zestiria en sjanse i stedet.

 

Må nok rette litt på meg selv her. Det er en person i spillet som blir med i laget, men man får ikke styre henne direkte, og hun kan heller ikke sloss. Hun kan derimot bli drept. Men man kan gi henne skills som alle andre, så jeg gav henne skills som gjør at hun unngår å få aggro, og holder seg mest i bakgrunnen. Dermed er det veldig sjelden hun blir skadet i kamp. Problem solved!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...