Gå til innhold

BK: På vei til neste spiskammer II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin komposisjon, noe reflekser i flua og blomsten (brukt blits?). Ser ut til at du har truffet bra med fokus, tror det sitter på bakkroppen av flua. Ikke lett å treffe, det vet jeg av egen erfaring. ;) Alt i alt en fint makro :)

Takk for kommentaren. Brukte ikke blits, så det er nok sollyset som reflekteres.

Lenke til kommentar

Har ennå ikke somlet meg til anskaffelse av makro-objektiv, så foreløpig blir det å beskue andres resultater.

Har av den grunn ikke særlig erfaring med dette, men har jo fått med meg hva som skal til for et vellykket resultat - bl.a. i forb. med fokus. Er visst ikke bare-bare, og du har ikke bommet her heller. På storformatet er det skarpeste partiet tuppen på det grønne bladet, skulle jo helst sett bien like skarp. Mulig bien er en liten tanke nærmere kameraet enn denne grønne tuppen. Eller fokus kan ha truffet på vingene, men da kan man ikke forlange største skarphet med tanke på rask bevegelse.

Fint fotografert ved at bien er på vei til blomsten, og blomsten i seg selv er et flott skue. Spesielt med den mørke bakgrunnen i bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...