Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er rimelig blank når det gjelder PC og data ting, så trenger sårt litt hjelp av noen her som kansje vet.

Jeg kjøpte for mange år siden en Router Dlink DI-524UP som jeg satte opp på en eldre laptop og brukte der jeg bodde, så flyttet jeg og hadde hadde Telenor-nett med egen boks og slik i det nye huset, men nå som jeg er kommet meg i hus i nok en ny leilighet tenkte jeg og ta i bruk Dlinken igjen for det likker linje fra han jeg leier hos. Prøblemet er at jeg ikke har passord og slikt fra den gangen jeg satte den opp, før jeg på noen måte resatt den og satt den opp med nytt navn og passord. Jeg vet ikke hvordan kabel jeg evnt må ha mellom routeren og pc ved konfigurering heller da denne er blitt borte. Og tilslutt, hvilke lamper skal lyse i routeren når den er koblet i veggkontakten og har nett.

Håper på hjelp så jeg slipper og kjøpe ny.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle routere kan resettes til fabrikk innstillinger.

Søk opp user manual d-link di-524 så finner du manualen som forklarer hvordan.

Normalt så må man bruke en binders og trykke inn en knapp på baksiden i x antall sekunder, men det kan være at denne modellen har en annen metode så les i manualen.

Default username og passwd er også tilgjengelig på nett hvis det ikke står i manualen eller under routeren.

Nb. DI-524 er en gammel "dritt" router så hadde det vært meg så hadde jeg kjøpt en ny router.

Men du kan jo prøve den og se om den vil samarbeide først.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...