Trengerpenger Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hei! Er akkurat ferdig med studiespesialisering (2 År - Bergen Handelsgym) i en alder av 17 år. Har lyst til å studere medesin ved et universitet i England. Har brukt hele dagen på å surfe rundt på nettsidene til forskjellige universiteter i England. I opptakskravene står de at man trenger enten Gces/A Levels/As Levels/International baccalaureate. WTF, hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Du ser nok på feil del av nettsidene. Se etter en side for "international applicants" eller lignende. Lenke til kommentar
Trengerpenger Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Du ser nok på feil del av nettsidene. Se etter en side for "international applicants" eller lignende. Hva F betyr dette. Skjønner bare ikke sammenhengen. Overseas Candidates We welcome applications from overseas candidates. All applicants will be required to possess appropriate qualifications at a level equivalent to the standard entry requirements (ideally GCE A-levels or IB); in addition, if English is not your first language, a recognised English language qualification is necessary. Applications should be made through UCAS in the usual way. Use the link in the left-hand menu to access further information for international students. Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Les her: http://www.ucas.com/students/wheretostart/nonukstudents/ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Veldig ofte må du se på hvert universitet sine sider om hva de forventer i snitt fra nordmenn. Bedre universitet krever minst 4,5 eller 5 i snitt, med 5 eller 6 i relevante fag. Endret 16. juli 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Trengerpenger Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Veldig ofte må du se på hvert universitet sine sider om hva de forventer i snitt fra nordmenn. Bedre universitet krever minst 4,5 eller 5 i snitt, med 5 eller 6 i relevante fag. Jeg har 5,4-5,6 i snitt. Holder det`? Skjønner ikke noe av linkene folk har posta! Hjeeelp, hva må jeg gjøre for å studere ved uk universiteter Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Veldig ofte må du se på hvert universitet sine sider om hva de forventer i snitt fra nordmenn. Bedre universitet krever minst 4,5 eller 5 i snitt, med 5 eller 6 i relevante fag. Jeg har 5,4-5,6 i snitt. Holder det`? Skjønner ikke noe av linkene folk har posta! Hjeeelp, hva må jeg gjøre for å studere ved uk universiteter www.studyacrossthepond.com www.ansa.no Les litt der først. Søknadsprosessen er ikke noe som er gjort over natta. Du må ta deg god tid til å finne ut hvordan ting fungerer. Hvilke realfag har du? For medisin tipper jeg de vil ha Kjemi 2, R1/S1+S2 og kanskje Biologi. Snittet som teller er forøvrig bare karakterpoengene uten realfagspoeng og alt det der vi har i Norge. Endret 17. juli 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå