Gå til innhold

international baccalaureate?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er akkurat ferdig med studiespesialisering (2 År - Bergen Handelsgym) i en alder av 17 år.

Har lyst til å studere medesin ved et universitet i England. Har brukt hele dagen på å surfe rundt på nettsidene til forskjellige universiteter i England. I opptakskravene står de at man trenger enten Gces/A Levels/As Levels/International baccalaureate. WTF, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser nok på feil del av nettsidene. Se etter en side for "international applicants" eller lignende.

Hva F betyr dette. Skjønner bare ikke sammenhengen.

Overseas Candidates

We welcome applications from overseas candidates. All applicants will be required to possess appropriate qualifications at a level equivalent to the standard entry requirements (ideally GCE A-levels or IB); in addition, if English is not your first language, a recognised English language qualification is necessary. Applications should be made through UCAS in the usual way. Use the link in the left-hand menu to access further information for international students.

Lenke til kommentar

Veldig ofte må du se på hvert universitet sine sider om hva de forventer i snitt fra nordmenn. Bedre universitet krever minst 4,5 eller 5 i snitt, med 5 eller 6 i relevante fag.

Jeg har 5,4-5,6 i snitt. Holder det`? Skjønner ikke noe av linkene folk har posta! Hjeeelp, hva må jeg gjøre for å studere ved uk universiteter :cry:

Lenke til kommentar

Veldig ofte må du se på hvert universitet sine sider om hva de forventer i snitt fra nordmenn. Bedre universitet krever minst 4,5 eller 5 i snitt, med 5 eller 6 i relevante fag.

Jeg har 5,4-5,6 i snitt. Holder det`? Skjønner ikke noe av linkene folk har posta! Hjeeelp, hva må jeg gjøre for å studere ved uk universiteter :cry:

www.studyacrossthepond.com www.ansa.no

Les litt der først. Søknadsprosessen er ikke noe som er gjort over natta. Du må ta deg god tid til å finne ut hvordan ting fungerer.

Hvilke realfag har du? For medisin tipper jeg de vil ha Kjemi 2, R1/S1+S2 og kanskje Biologi.

Snittet som teller er forøvrig bare karakterpoengene uten realfagspoeng og alt det der vi har i Norge.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...