druer123 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Hei. Kommer hjem fra perm på Mandag ettermidag. Har sagt jeg skal være i vakta på mandag, men har dritimegut når det gjelder når flyet kom hjem. så kommer noen timer forsent. Er på et veldig slappt sted, så det er ingen strenge befal osv, men hva slags straff kan jeg muligens få, fordi jeg dret meg ut med hjemkomst tiden? blir ca 8/9 timer for sen. Vil daghavende si dette er ok, hvis jeg ringer han? takker for svar Endret 16. juli 2011 av druer123 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Eneste straffen jeg har hørt om er kakebu eller noe sånt. Har ikke vært der selv så jeg kan ikke svare deg men det er det eneste jeg har hørt om når det har vært snakk om noe i militæret. Lenke til kommentar
druer123 Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Eneste straffen jeg har hørt om er kakebu eller noe sånt. Har ikke vært der selv så jeg kan ikke svare deg men det er det eneste jeg har hørt om når det har vært snakk om noe i militæret. Kakebu.... finnes ikke. Kanskje for 50 år siden elns. Endret 16. juli 2011 av druer123 Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Dersom du får noe straff, blir det sannsynligvis refs og kanskje en liten bot. Jeg vil tro det skal litt mer til enn å komme noen timer for sent for å komme i "kakebuen" (fengsel). Har du gitt beskjed til befalet at du har bommet når det gjelder flytiden? Når du sier at du skal være i vakta, mener du da at du skal stå vakt der eller bare melde deg? For dersom det er meningen at du skal ta et skift der og du vet at du ikke vil være der når skiftet begynner burde du definitivt ringe og gi beskjed. Hvis det plutselig er ditt skift og du ikke er der får du nok garantert verre straff enn om du gir beskjed på forhånd. Edit: Leif. Endret 16. juli 2011 av eught Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 ÅÅ hehe nei da vet jeg ikke. Kanskje du bare får en advarsel eller noe? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg ville ringt troppsjef/daghavende/IB å sagt sannheten. Vet ikke hvordan de skal "straffe" deg sålenge du har meldt ifra. Men hvis du ikke melder ifra kan det fort bli mye styr. Ikke finn på noe om at flyet er forsinka eller noe sånt, det kan hende de sjekker opp det. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Si sannheten, helt klart. Om det er noe jeg har lært så er det at Forsvaret setter stor pris på ærlighet. Så klart legger ikke de opp til at det skal straffes for å deg å fortelle sannheten. Du kommer jo for sent uansett om du sier ifra om det eller ikke, selvsagt lønner det seg for deg å melde fra om det på forhånd. Det viser at du tar ansvar, og ser lenger enn din egen nesetipp (noe du egentlig ikke har vist at du gjør). Kan jeg spørre hvordan du klarte å drite deg ut med flyet? Krever jo egentlig ikke så mye planlegging å bestille riktig fly til riktig tid? Kanskje jeg slipper å gjøre samme feil. Endret 16. juli 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 En i troppen så feil på flytidene og kom en dag for sent, han fikk ikke noe straff foruten at han måtte betale den nye reisen selv. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Vi hadde en som ikke rakk toget til flyplassen og dermed rakk han eller ikke flyet... Holdt tilbake etter at resten av gjengen dro. Med andre ord, sånne ting avhenger av befal og "lokale styresett". Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Rett opp soldat! Du havner i kakebu! Fra spøk til alvor. Er du ærlig, bytter befal vakten din. Lyver du, får du ei bot mener jeg å huske eller må betale reise selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå