kjellvr Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 hei, vil bare gi folk en erfaring av kortet. kjøpte kortet nylig og er utrolig fornøyd til nå, yter bra og biosen var fet me en del greie funksjoner. altså dette kortet er noe av det nyeste asus har komt ut med og bruker amds nyeste chipset, kortet bruker AM3+ socket som vil si det støtter amds bulldozer som skal komme ut til høst/vinter. http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/SABERTOOTH_990FX/ en kul funksjon på dette kortet er at det støtter både SLI og crossfire-x, altså multi GPU med både ati og nvidia skjermkort, og skal crossfire/sli utnyttes så støtter kortet opptil 3-way crossfire/sli med en båndbredde på x16 x8 x8 ved 2-way kjører det dual x16. det som er å merkes med amd cpuer er at socketene er bakoverkompatible, altså selv om Hket bruker AM3+ kan du bruke din AM2 cpu. men min korte erfaring med hovedkortet er at det er bra! biosen er ikke min favoritt, liker bedre gode gamle AMI, men den skal vistnok være utrolig bra med klokking og selve kortet skal vist kjøre relativt kaldt noe jeg ikke kan bekrefte siden jeg ikke har hverken klokket noe eller testet kortet skikkelig enda. er det noe dere lurer på er det bare å spørre, ville bare gi dere en pekepinn på kortet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Bare forå pirke litt: AM2-prosessorer vil ikke kjøre i dette hovedkortet, de har ikke DDR3-kontrollere innebygget. Alle Phenom/Athlon II-modeller (med unntak av Phenom II X4 920 og 940) vil passe bra. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Bare forå pirke litt: AM2-prosessorer vil ikke kjøre i dette hovedkortet, de har ikke DDR3-kontrollere innebygget. Alle Phenom/Athlon II-modeller (med unntak av Phenom II X4 920 og 940) vil passe bra. ja sorry for feil info, takk for rettelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå