Gå til innhold

Kapasitet på PCI-E og valg av HK (2GPU+SSD)

Lanes

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha meg et nytt hk, men er litt usikker på hvordan jeg skal velge et kort med nok kapasitet på pcie kanalene. Jeg har nemlig lest at dersom du plugger inn to grafikkort så vil ofte et spor nedgraderes til typisk x8. Hva har dette å si i det store og det hele?

Jeg trenger (helst) et kort som kan takle to grafikkort + en RevoDrive i x4. Merk at grafikkortene ikke er satt i SLI eller xfire (kun for å kunne ha et fire skjermers oppsett).

- er det noen merkbar ytelseforskjell dersom et spor blir endret fra x16 til x8?

- hvor kan jeg finne totalt antall ledige kanaler på et hk, alt jeg finner er antall kortplasser klargjort for x16 etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøper du ikke et HD 5670 FleX?

Det støtter fire skjermer med en aktiv displayport-adapter (om du har en skjerm med displayport trenger du ikke dette).

EDIT:

De fleste her på forumet er enig i at Revodrive er ren markedsføring, det er mange problemer med denne og ytelsen er like god som to Vertex 2-disker i RAID0 på hovedkortet, du mister også TRIM.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for begge svar! Fant ut at jeg hadde koblet noe feil på forrige HK, ting skal være korrekt på det nye nå.

Angående:

Hvorfor kjøper du ikke et HD 5670 FleX?

Det støtter fire skjermer med en aktiv displayport-adapter (om du har en skjerm med displayport trenger du ikke dette).

Er nok det jeg burde ha gjort. Men i det jeg fikk min nye hw så ble faktisk den ene skjermen svart, så nå har jeg "kun" 3 og klarer meg fint med det enn så lenge. Trodde 5830 skulle klare 3 skjermer, men det har jeg ikke fått til enda. Det jeg derimot har gjort var å koble en skjerm til interne gpu på hk (z68 brikkesett). Er jo kun til spotify etc. så det fungerer bra.

EDIT: Fant nettopp ut at jeg har kjøpt et passivt display port adapter, skulle hatt et aktiv adapter. Det betyr vel at med en aktiv så kan jeg kjøre 4 skjermer med eksisterende gpu + z68..

EDIT:

De fleste her på forumet er enig i at Revodrive er ren markedsføring, det er mange problemer med denne og ytelsen er like god som to Vertex 2-disker i RAID0 på hovedkortet, du mister også TRIM.

Systemdisken tok kvelden og Digital Impuls hadde ikke hva jeg hadde lyst på, så jeg gjorde et impulskjøp og handlet meg et slik kort. Jeg SKULLE ha SSD der og da:p Jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt heldigvis, håper det forblir slik. Mangler allerede SATA porter på HK, så greit å spare litt der.

Endret av Lanes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...