Gå til innhold

Ny PC til ca. 12 000 - 14 000 kr

Anbefalte innlegg

Siden min kjære 666 MHz ikke er den skarpeste kniven i skuffen lenger, har jeg skrapet i sammen noen tusinger for å kjøpe ny pc. Dvs at jeg skal ha alt utenom høytalere.

Jeg er litt blank på hva som vil gi mest for pengene, men såvidt jeg forstår er AMD det beste valget i dette prisområdet? Jeg spiller for det meste spill og programmerer litt. Eneste jeg har klart og klure meg frem til er skjermen jeg skal ha, som koster 2500 - 3000, alt etter hvor jeg kjøper den. Det er en finfin Samsung 959NF. Jeg kunne også tenkt meg en kjapp S-ATA disk, som kanskje også er støysvak? Jeg har ikke noe enormt behov for hundrevis av GB, siden jeg har klart meg finfint med 20 GB i noen år nå. Ram aner jeg ikke hva som er smart. Bør jeg satse på kvantitet fremfor kvalitet i MB?

Jeg kan alltid strekke meg med en tusenlapp over budsjettet, hvis dette vil føre til bedre ytelse osv. Har handlet en del på komplett, men kan godt prøve andre webshopper hvis det er kroner å spare. Helst ikke flere enn to på en gang. :)

Og en siste ting. Bør jeg vente en stund på nyere ting, eventuelt slik at ting faller i pris? Kan tilslutt nevne at jeg ikke er en spesielt ivrig overklokker. Takker så meget for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er så ivrig overklokker er nok AMD det beste valget :)

Ram messig ville jeg nok satse på en dobbel 256 RAM fra TwinMOS som tilsammen blir 512 kvalitet bits :D

Også burde du satse på å plukke opp et bra skjermkort som Radeon 9700 PRO/Ultimate Edition (I ultimate edition får man med heatpipes tror jeg) eller Radeon 9800 PRO, men du får mer for penga med 9700 modellen..

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ventet til half-life 2 slippes rundt juletider, for å se hva det krever. Bestiller du da vil nok pc'n holde en stund ja. Men vist du ikke har tid til å vente til jul så er det bare til å kjøpe nå. Ingenting som hindrer deg.

Ta deg heller en tur inn på www.flexi-data.no

Her vil du nok finne noe som er billigere en på komplett.

Heller ikke så lang ventetid her som det er hos komplett!!!

Lenke til kommentar

Mhm, bare noe jeg kasta sammen hos www.mpx.no

--

1x Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort

992,00

1x AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

835,00

1x Chieftec Scorpio MidiTower kabinett SORT

780,00

2x TwinMOS DDR 256MB PC3200 400Mhz 184pins

930,00

1x Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD

1 045,00

1x Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO

2 999,00

1x Pioneer DVD-ROM 16x40x IDE/ATAPI - BULK

490,00

1x Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB SORT

172,00

1x GlacialTech Igloo 2410 vifte Socket A

124,00

1x Samsung 17" Monitor, Syncmaster 757NF

2 840,00

1x Creative Inspire 5.1 5100

743,00

Sum: 11 950,00

inkl. mva

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...