Gå til innhold

Hvordan bli invitert til fest?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite dilemma som har plaget meg i en stund. Jeg bor på en relativt liten plass og er ikke direkte upopulær, går jeg forbi noen av mine gamle venner så hilser vi, men ikke mer enn det. Før jeg flyttet var jeg ikke med på fester o.l., men nå som jeg er flyttet tilbake kunne jeg tenkt meg å "komme inn i varmen".

Problemet er; hvordan komme seg med på en fest når man er den siste de kunne forvente seg å se der? En mulighet er selvfølgelig å legge seg helt flat og rett og slett be om å bli invitert. Men.. på en skala fra 1 til 10, hvor "døvt" er det? Jeg føler at det å spørre blir veldig... vel, dere skjønner poenget.

Jeg sitter egentlig med en følelse av at jeg har ingenting å tape. Spør jeg og jeg kommer inn så burde det være plankekjøring derifra, spør jeg og blir mer eller mindre "skutt ned" så hva har jeg tapt? Min ikke-eksisterende status?

Er det noen tips om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du er en "party pumper" har de ikke utbytte av at du kommer på festen og da blir du heller ikke invitert.

Dersom du spør og får komme med på festen, har du fremdeles ikke noe der å gjøre.

Du må rett og slett bli en "party pumper".

Vil du være en som fikk komme fordi han spurte eller at andre tar det som en selvfølge at du er invitert?

Ved å spørre understreker du lav sosial verdi. Du må få folkene til å invitere deg, ikke omvendt. Jeg har aldri hørt om noen som med heldig utfall har invitert seg selv til en fest.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Skaff deg et par jentevenner og heng deg å dem inn i festen. funker viss festholderen er hannkjønn.

Hvis festholderen er dame så gå inn uten jentene (diskre) :) det funker desverre også.

Endret av Maginox
Lenke til kommentar

Du snuser og graver til du finner ut hvor de holder festen, så dukker du tilfeldigvis opp der den dagen de har fest, med en sixpack under armen:)

Dette må da være utrolig kleint.

Endret av tyDi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke folk at du vil feste, så blir du heller ikke bedt, samme om de liker deg eller ikke.

Mine og kjentfolks fester blir som regel satt opp på facebook med enkle spørsmål og utsagn som "hmm, øltørst", "Helg! Godt med øl", "Skal noen ut i dag?", "Vors før byen?" O.S.V. Enkleste er å spørre de du vet fester/har fest og spør om de skal være med å drikke til helgen. Mest sansynlig ber de deg med dit de skal.

Lenke til kommentar

Vet ikke folk at du vil feste, så blir du heller ikke bedt, samme om de liker deg eller ikke.

Mine og kjentfolks fester blir som regel satt opp på facebook med enkle spørsmål og utsagn som "hmm, øltørst", "Helg! Godt med øl", "Skal noen ut i dag?", "Vors før byen?" O.S.V. Enkleste er å spørre de du vet fester/har fest og spør om de skal være med å drikke til helgen. Mest sansynlig ber de deg med dit de skal.

Det har jeg selvfølgelig tenkt på, men problemet er at fallhøyden virker rimelig stor dersom ingen skulle svare og det er faktisk en reell fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...