Gå til innhold

Canon Digital Ixus 300 vs. Canon Digital Ixus V

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei,

Skal kjøpe meg kamera. Kommer mest sannsynelig til å velge ett av følgende:

- Canon Digital Ixus 300

- Canon Digital Ixus V

Noen spørsmål:

1. Hva er forskjellen på disse? (Bortsett fra den drøye 1000-lappen i pris)

2. Er Ixus 3000 verd den ekstra 1000 lappen?

3. Er det i hele tatt noe som taler til fordel for Ixus V (foruten pris)?

Noen som har erfaring med disse?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at 300 har kraftigere zoom (3x vs. 2x), mens Ixus V er mindre i størrelse.

Begge kameraene er regnet for å være bra, om 300 er verdt den ekstra tusenlappen avhenger av behovet ditt.

Erfaringer på Ixus V kan postes her mens erfaringer på Ixus 300 kan postes her.

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

takk for svar.

pris er ikke noe problem, så jeg ønsker egentlig det beste.

men om vi ser bort fra størrelse og pris...har ixus v noen andre fordeler som ikke ixus 300 har?

takk igjen!

Lenke til kommentar

Jeg har selv en ixus 300 og det som skiller den fra v er at 300 har 3X zoom noe som er VELDIG kjekt !!!

Noe annet som er bedre på 300 er hjulet oppå som man velger mode med (feks man/auto, film,panorama,eller om du skal se på bildene)

Dette gjør at du kan skifte mellom modene mye raskere en med ixus v pag dette har jeg fått en del blink skudd som jeg ellers ville vært for sein til å få med meg

med et 128 MB minne kort på max oppløsning (1600x1200) og med min komprimering kan jeg ta 130 bilder dette gjellder også ixus v

mao. kjøp ixus 300

Aganon :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skal kjøpe nytt kamera og jeg har sett litt på Ixus 300. Jeg har sett at man ikke kan skifte ISO'en og den står på 100. Så derfor lurer jeg på om Canon ixus 300 er lys-svakt? Trenger man mye lys for å få gode bilder?

HGL

Lenke til kommentar

Jeg vurderte om jeg skulle kjøpe IXUS 300 eller IXUS V her jeg også! Nå er jo IXUS 330 og IXUS v2 på vei til markedet i norge! Tenkte jeg skulle vente på dem! Men nå har jeg lest litt frem og tilbake, og endte opp med Powershot S30 Har du vurdert det?

Lenke til kommentar

Har vurdert litt forskjellig, bl.a Nikon 775 og 885. 775 er litt lavare enn Ixus 300 i pris. Har nok ikkje vurdert den Canon modellen som du nevner, men burde kanskje gjere det...:smile:

Ellers så snakka eg med ei fotoforretning i dag om når ein kunne vente å sjå dei nye Ixus på markedet. Dei ansette der hadde vore på messe i helga og der hadde det vore snakk om Mai/Juni kanskje... Litt langt fram i tid for min del, dessuten så er det ikkje dei heilt radikalt store forandringane på dei nye modellane heller.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Heisann ,.

Ser det er lenge siden spørsmålet ble lagt ut, men forskjellene på kameraene er ikke bare zoomen. IXUS v var ikke en erstatter for 300 , 300 er storebroren, det kom bare noen måneder før V. Grunnen til det var sansynligvis at Canon ville tømme lageret i Europa for Digital IXUS før V en ble sluppet. IXUS 300 har bedre optikk enn IXUS V, Det er nok også en av grunnene til at det er større en V og koster mere. Jeg har hatt den glede av å prøve det ut selv, og må si at jeg ble imponert av billedkvaliteten , og innendørs .

BTW.

IXUS V og 300 blir erstattet med V2 og

330.

mvh. Casper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...