Ninjasniper Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Heisann. Har ein bærbar pc som er komplett ubrukleg. Den går seg så varm at det knapt er mogleg å gjere noko som helst utan at den skrur seg av. Har tidlegare sendt den på reparasjon pga dette, og har fått den tilbake litt betre, men det tok då ikkje lange tida før den var tilbake i same gamle spor. Garantitiden på pc-en er på 24 mnd, og denne er no gått ut. Har eg likevel noko som helst krav på å få dette ordna, eller er det berre å gi opp den saken? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Du har 5 års reklamasjonsrett. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Gitt at du har kjøpt maskinen som en privatperson fra en bedrift så kan du benytte deg av reklamasjonsretten. Som thomit sier er reklamasjonsfristen i dette tilfellet på fem år. Dette forutsetter dog at feilen/mangelen skyldes produksjonsfeil eller feil som var på varen når du kjøpte den. Endret 16. juli 2011 av nomore Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Ok, takk for svar. Feilen er garantert ikkje noko eg har stelt i stand i hvertfall. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Merkeleg i så fall. Har ein kompis som har same type pc, og han har ingen problemer med støv i den. Og nei, eg er ikkje ein person som lar støvet flyte fritt Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Støvet samler seg opp i laptopen uansett hvor rent man har det. Hvor lenge siden er det du fikk den tilbake? Jeg ville iallefall skrudd opp panelet under å se. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Støvet samler seg opp i laptopen uansett hvor rent man har det. Hvor lenge siden er det du fikk den tilbake? Jeg ville iallefall skrudd opp panelet under å se. Men da bryter man vel garantien? (Eller i dette tilfellet reklamasjonsretten) Uansett er det ikke bare bare å åpne en laptop. Jeg prøvde å åpne broderns HP-maskin, men gav opp Laptops er noe jævla herk Endret 17. juli 2011 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå