Nihilist1 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Eller tvangssamfunnet. Jeg har ikke noe imot at kommunistsamfunnet går til helvete. Det jeg ikke liker, er den potensielle faren for at muslimer får bruke sosialdemokratiet til sin fordel, og pusher igjennom sine egeninteresser på bekostning av meg. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) Hvordan undergraver det velferdssamfunnet?Fremmedkulturelle arbeider i mindre grad enn snittet i Norge og genererer langt større sosiale utgifter. Jo flere av dem som kommer jo dyrere blir det å beholde velferdssamfunnet. Vestlige innvandrere derimot er for det meste arbeidsinnvandrere og arbeider i større grad enn snittet og genererer mindre sosiale utgifter. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap.Her er jeg 100% enig med deg og jeg ønsker også at disse menneskene raskest mulig skal bli sparket ut av regjeringskontorene. Endret 18. juli 2011 av robertaas 3 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Huh?? Sier du at det ikke finnes nok grunnlag for å påstå at det er flere av våre nye landsmenn som beriker vår kultur med nye elementer vi kanskje ikke har bedt om?? Sorry om jeg misforsto.. men syntes det var det du skrev... Lenke til kommentar
cFc Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Du snakker om uvitenhet men har ikke fått med deg noen nyheter angående publiserte statistikker angående kriminalitet eller økonomi? Det er den arrogante som avfeier påstander basert på statistikk som dumskap. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Velferdssamfunnet er ikke gratis. For at det skal fungere, må man få inn nok penger til å holde systemet i gang. Vi har en eldrebølge som er på vei. Det siste vi trenger nå er flere folk i en alder de skulle jobbet, som i stedet suger penger ut av velferdssystemet. Ditt spørsmål viser jo at det faktisk er du som er arrogant og uvitende. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hvordan undergraver det velferdssamfunnet?Fremmedkulturelle arbeider i mindre grad enn snittet i Norge og genererer langt større sosiale utgifter. Jo flere av dem som kommer jo dyrere blir det å beholde velferdssamfunnet. Vestlige innvandrere derimot er for det meste arbeidsinnvandrere og arbeider i større grad enn snittet og genererer mindre sosiale utgifter. Ja, dette kan jeg forstå og jeg kan si meg enig at dette er en utfordring. Det blir imidlertid litt vanskelig å bare dømme alle ”fremmedkulturelle” på denne måten. Hvilken statistikk baserer du deg på, forresten? Innvandring fra både øst og vest har fordeler og ulemper. Jeg er imidlertid for nulltoleranse ovenfor kriminelle – one strike, and you're back on the boat you came on! Det bør også være vanskelig for innvandrere å komme inn i landet og motta stønad uten å gjøre flere ærlige forsøk på å jobbe. Nå må vi ikke glemme at noen av dem faktisk gjør dette - jeg har i hvert fall sett flere innvandrere i ærlig arbeid (så de er ikke allergiske mot det, eller genetisk indisponert mot ærlig arbeid). Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Huh?? Sier du at det ikke finnes nok grunnlag for å påstå at det er flere av våre nye landsmenn som beriker vår kultur med nye elementer vi kanskje ikke har bedt om?? Sorry om jeg misforsto.. men syntes det var det du skrev... Hvilken statistikk prater du om? Finnes det en som sier at alle fremmedkulturelle er voldtektsmenn og tyver? Du tror åpenbart at de er det, og hva tror du det gjør med innvandrere? Dine holdninger legger sikkert en enorm brems på integrering. Jeg vet i hvert fall at dersom jeg hadde ankommet Nord-Norge, og alle der oppe trodde folk fra Østlandet var voldtektsmenn og tyver, så hadde jeg følt meg rimelig utenfor og deprimert. Jeg ville sannsynligvis funnet frem til andre folk som også var uglesett av nordlendingene, og dette ville ikke satt fart på integreringsprosessen. PS: Bare for å komme deg i forkjøpt: jeg sier ikke at det er vår feil at en innvandrer voldtar noen, men jeg tror jeg har et poeng. Fremmedfrykt og fordommer lager nok problemer for integrering. Tenk litt på det. Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Du snakker om uvitenhet men har ikke fått med deg noen nyheter angående publiserte statistikker angående kriminalitet eller økonomi? Det er den arrogante som avfeier påstander basert på statistikk som dumskap. A) hvilke påstander avfeier jeg? Ingen. B) utviser jeg arroganse KOMBINERT med uvitenhet? Nei, for hver gang jeg er usikker eller ikke vet nok om et tema så sørger jeg for å si i fra om dette til andre i diskusjonen, og jeg avstår fra å komme med ”fasitsvar”. Huff… Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Velferdssamfunnet er ikke gratis. For at det skal fungere, må man få inn nok penger til å holde systemet i gang. Vi har en eldrebølge som er på vei. Det siste vi trenger nå er flere folk i en alder de skulle jobbet, som i stedet suger penger ut av velferdssystemet. Ditt spørsmål viser jo at det faktisk er du som er arrogant og uvitende. Samme svar som til personen ovenfor.. Lesekunnskaper er noe herk, eller hva? Jeg skrev arroganse KOMBINERT med uvitenhet. Dessuten så misforstår dere poenget her.. Jeg tror innvandringsproblematikken kunne vært løst dersom flere hadde etterstrebet seg å komme med gjennomtenkte uttalelser og gjøre rasjonelle handlinger. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg skrev arroganse KOMBINERT med uvitenhet. Dessuten så misforstår dere poenget her.. Jeg tror innvandringsproblematikken kunne vært løst dersom flere hadde etterstrebet seg å komme med gjennomtenkte uttalelser og gjøre rasjonelle handlinger. Uvitenhet: Kan du vise til en eneste offentlig rapport, konsekvensanalyse eller utregning om hva som vil skje når Oslo får muslimsk flertall? Viktighet: Kan du vise til en eneste frivillig politisk innført endring i det norske samfunnet de siste 1000 årene som vil være større enn den å få muslimsk majoritet i vår største by? Arroganse: Å bare stemple alle som ønsker debatt om dette som rasister. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, dette kan jeg forstå og jeg kan si meg enig at dette er en utfordring. Det blir imidlertid litt vanskelig å bare dømme alle ”fremmedkulturelle” på denne måten. Hvilken statistikk baserer du deg på, forresten? Innvandring fra både øst og vest har fordeler og ulemper. Istad lo du av at noen kunne en gang tenke at det var en stor utfordring. Dette er ikke en utfordring som dere kan løse med å ha litt bedre integreringspolitikk. Det er bare en måte å løse dette problemet, og det er å redusere innvandringen. De gruppene vi slipper inn igjennom asyl og familiegjenforening har en yrkesdeltagelse på 30 - 55%. De som jobber utfører lavkvalifisert arbeid, og gir langt mindre skatteinntekter. Derimot, er de overrepresentert blandt trygdeordningene og de har en tendens til å pensjonere seg tidligere. Det burde ikke være et problem å se at dette ikke vil komme til å fungere og vi må velge mellom velferdsamfunn eller innvandring. Arbeidsledighet kommer etterhvert til å bli et problem i Norge som i Sverige, fordi svært få vil lage arbeidsplasser i innvandringsområder. Et annet problem er at det blir verre hvor tettere de bor. De områdene hvor det er over 90% innvandre så tjener de mindre enn andre innvandre, de utfører mer kriminalitet, yrkesdeltagelsen er lavere og opprør er ikke uvanlig. På østkanten er det ca 40% ikke-vestlige innvandre. Hvordan tror du østkanten vil se ut om 20-30 år når det trolig er rundt 90% ikke-vestlige innvandre i mange bydeler? Og ja, det går så fort. Det øker med ca 2% hvert år. Jeg er imidlertid for nulltoleranse ovenfor kriminelle – one strike, and you're back on the boat you came on! Norges innvandring kunne ha vært langt mer suksessfull hvis man ikke sydde puter under innvandre og lot dem klare seg selv, men vi lever i Norge. Du vil aldri få igjennom noe som fungerer og de som allerede bor her vil bli forbannet, fordi de kom ikke til Norge fordi de forventet å bli rikt igjennom hardt arbeid. Og ingen liker å miste sine goder. 2 Lenke til kommentar
Spider Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Så lenge det kun er spådommer det er snakk om her så vil jo dette aldri bli noe problem, med mindre vi klarer å dytte denne lille hendelsen pent inn mellom nåtid og verdens undergang i 2012. Bada bing, bada boom. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Så lenge det kun er spådommer det er snakk om her så vil jo dette aldri bli noe problem,Hva er det du omtaler som kun en spådom? Og ut fra hvilken logikk er det at noe ikke kan bli et problem om det finnes spådomer om det samme? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling. Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet. Hvordan undergraver det velferdssamfunnet? Jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig å si seg enig i det jeg skriver. Benekter dere at landet renner over av mennesker som gjør/sier ting som er svært lite gjennomtenkt eller basert på for lite datagrunnlag? Og dette gjør/sier de dessverre ofte i sammenhenger som er av betydning! Dæven, jeg blir så utrolig kvalm av arroganse kombinert med uvitenhet eller dumskap. Velferdssamfunnet er ikke gratis. For at det skal fungere, må man få inn nok penger til å holde systemet i gang. Vi har en eldrebølge som er på vei. Det siste vi trenger nå er flere folk i en alder de skulle jobbet, som i stedet suger penger ut av velferdssystemet. Ditt spørsmål viser jo at det faktisk er du som er arrogant og uvitende. Samme svar som til personen ovenfor.. Lesekunnskaper er noe herk, eller hva? Jeg skrev arroganse KOMBINERT med uvitenhet. Dessuten så misforstår dere poenget her.. Jeg tror innvandringsproblematikken kunne vært løst dersom flere hadde etterstrebet seg å komme med gjennomtenkte uttalelser og gjøre rasjonelle handlinger. Hva med arroganse kombinert med uvitenhet? Det er jo nettopp det jeg mener du utviser her. Spesielt når du forventer at vi skal gjøre alt, og innvandrerne bare skal kunne flyte inn her og leve på luftputer. Det er faktisk de som må ta i et tak. Ingen kan tvinge dem til å bli produktive. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 [sinna] Nå var jeg strengt tatt ikke ute etter å debattere innvandringsspørsmålet, men jeg forsøkte å fortelle dere hva jeg oppfatter som verdens største problem. Dette blir vi sikkert ikke kvitt så lenge mennesker lever, men man kan jo minimalisere skadene. Jeg kapret kanskje denne tråden litt, men jeg blir bare så morderisk frustrert over dumskapen som kombineres med arrogansen i dette landet. Innvandring er vår største bekymring, yeah right! […] Jeg lo av de som ikke erkjenner det jeg ser på som det største og mest universelle problemet i menneskeheten. [Misforståelser] Du misforstår på samme måte som Robertaas: jeg var i utgangspunktet ikke ute etter en inngående diskusjon om innvandring, men å påpeke at DBs artikkel kan bestrides og at menneskeheten sannsynligvis har et mye større problem enn litt innvandring her og der. Hvordan du klarer å tro at jeg ønsker å sy puter under armene på innvandrerne skjønner jeg ikke. De skal gjøre ærlige og harde forsøk på å jobbe og å bli en del av det norsktalende og lovlydige samfunnet. Når har jeg noen gang sagt noe annet? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan du klarer å tro at jeg ønsker å sy puter under armene på innvandrerne skjønner jeg ikke. De skal gjøre ærlige og harde forsøk på å jobbe og å bli en del av det norsktalende og lovlydige samfunnet. Når har jeg noen gang sagt noe annet? Hvilke krav vil du stille? Vær spesifik! Synes din arroganse er ganske motbydelig, spesielt hvordan du ler av alle som ikke er enig med deg. Hvorfor skal vi tro på dine påstander hvis du ikke er interesert i å debatere? 3 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 viking genene våre lever sterkt ennå. Det høres jo vakkert ut, men strengt tatt var vikingeånden kulturell og ikke genetisk. Og mye vikingekultur er det ikke igjen i oss. Geir Nei, det begynner tross alt å bli en del år siden vi arrangerte selskapsreiser til Irland for å drepe, plyndre og voldta. Men men. For en som ikke ønsker å fremstå som en dommedagsprofet fremstår førsteamanuensisen ganske sterkt som en dommedagsprofet. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hvordan du klarer å tro at jeg ønsker å sy puter under armene på innvandrerne skjønner jeg ikke. De skal gjøre ærlige og harde forsøk på å jobbe og å bli en del av det norsktalende og lovlydige samfunnet. Når har jeg noen gang sagt noe annet? Hvilke krav vil du stille? Vær spesifik! Synes din arroganse er ganske motbydelig, spesielt hvordan du ler av alle som ikke er enig med deg. Hvorfor skal vi tro på dine påstander hvis du ikke er interesert i å debatere? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i det til å komme med en liste over spesifikke og hensiktsmessige krav. Hadde jeg vært like arrogant som de fleste av dere så ville jeg sikkert skrevet ned det jeg tror og presentert det som en fasit. Jeg er ikke interessert i å diskutere innvandrere med dere - jeg ble bare tatt av raseri og ville påpeke at vi har et større problem. Nå er jeg virkelig lei av påståelige fjompenisser som danser rundt det største problemet menneskeheten står ovenfor: uvitenhet/dumskap kombinert med arroganse. Mon tro om folk kan læres opp til å tenke seg litt bedre om før de åpner kjeften eller utfører en handling? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Det er litt farlig å kalle motparten dumme og arrogante når man diskuterer teori og fremtid, da ens egne argumenter også er kun antakelser. Men, vi har nå ca 600k innbyggere med en annen kulturell ballast en hovedbefolkning (ca 12%), og jeg er egentlig ikke så redd for en utvikling mot borgerkrig. Jeg tror problemene denne massive innvandringen medfører til få en politisk motreaksjon her, som i Nederland, slik at korrigerende tiltak vil iverksettes. Jeg tror slusene vil lukkes, og det vil bli akseptert tiltak som strider mot våre sosialdemokratiske verdier (utsingling av problemgrupper, annen politikk for østkantskolene, khat-tyggende sosialklienter med hjemmeværende barnefabrikker angripes, bedre vilkår for industri / lavutdanningsarbeidsplasser, tvangsintegrering / flytting, risikoinndeling av asylsøkere) Jeg frykter mer at vi først får en så stor masse at det vil påvirke oss politisk. I en stadig hardere kamp for å beskytte seg, uten å tørre å adressere problemets utspring, kan vi gå mot en facistisk utvikling. Alle vil miste individuell frihet og rett, litt etter litt. Det er faktisk like farlig å være politisk korrekt som å være dum. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Det er litt farlig å kalle motparten dumme og arrogante når man diskuterer teori og fremtid, da ens egne argumenter også er kun antakelser. Var den til meg? Vel, jeg har ingen motpart i denne diskusjonen. Jeg er ikke ute etter å diskutere "ja eller nei" til innvandrere, men jeg er ute etter at folk engasjerer hjernen litt mer (ikke bare i innvandrignsdebatten). For de av dere som mener jeg tar feil nå: samfunnet rundt dere taler for seg selv - dere er omgitt av uvitende og arrogante mennesker som tar avgjørelser som påvirker dere. Dette er vårt største problem. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg har ikke satt meg godt nok inn i det til å komme med en liste over spesifikke og hensiktsmessige krav. Hadde jeg vært like arrogant som de fleste av dere så ville jeg sikkert skrevet ned det jeg tror og presentert det som en fasit. Du er den personen son er arrogant her, du kommer med påstanden om at du vil stille krav til innvandrerene som kommer her, men du klarer ikke å nevne et eneste krav. Du er akkuratt som mange venstrevelgere. Venstrevelgere sier ofte at de stiller masse krav, bare les programmet deres. Når du faktisk peker ut at det er svært få innstramningstltak i programmet, og noen av dem er forslag alle ønsker å gjøre men får ikke til, så blir det tyst. Jeg er ikke interessert i å diskutere innvandrere med dere - jeg ble bare tatt av raseri og ville påpeke at vi har et større problem. Nå er jeg virkelig lei av påståelige fjompenisser som danser rundt det største problemet menneskeheten står ovenfor: uvitenhet/dumskap kombinert med arroganse. Mon tro om folk kan læres opp til å tenke seg litt bedre om før de åpner kjeften eller utfører en handling? Du sier at verdens største problem er dumskap og arroganse. Hvordan vet du at det ikke er en karaktistisk som passer for deg? Å bli sur i debatter uten drittkasting er en tegn på få argumenter, ikke overlegne argumenter. Det skjer ofte når man har bestemt meningene sine på forhånd, mener de er overlegne, men klarer ikke å svare på argumentene i debatten. Jeg tror heller at det største problemet er ikke dumskap kombinert med arroganse. Det største problemet er folk som ikke er villig til å lytte til andre mennsker, kombinert med arroganse. Innvandringsproblemet er en direkte konsekvens av slike mennesker. Du sier at innvandringsproblematikken er et lite problem. Hvordan vet du det? Kan det være du sier det, fordi det er hva du har blitt lært opp til å si. Kan det være at du har lukket dine ører for alle argumenter, fordi det er meninger man ikke skal ha "lov" til å ha? 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Camlon: Greit, dette er kanskje ikke rett tråd å ta det opp i, men begeret rant over. Jeg avstår fra å komme med en konkret liste over krav fordi jeg ikke er trygg nok på dettet feltet enda - hvordan i all verden kan du få en slik forsiktighet til å vinkles over til arroganse? Følgende sitat viser meningsløs kverulering på høyt nivå: Jeg tror heller at det største problemet er ikke dumskap kombinert med arroganse. Det største problemet er folk som ikke er villig til å lytte til andre mennsker' date=' kombinert med arroganse. Innvandringsproblemet er en direkte konsekvens av slike mennesker.[/quote'] Her gjentar du nemlig bare det jeg har skrevet, i en snever forstand. Det å ikke lytte til andre kan regnes som arrogant, og det kan definitivt føre til uvitenhet. Med andre ord: min hypotese om at uvitenhet kombinert med arroganse er et mye større problem enn innvandring står fortsatt. Du sier at innvandringsproblematikken er et lite problem. Hvordan vet du det? Kan det være du sier det' date=' fordi det er hva du har blitt lært opp til å si. Kan det være at du har lukket dine ører for alle argumenter, fordi det er meninger man ikke skal ha "lov" til å ha? [/quote'] Feil. Jeg sa at det var lite i forhold til et annet problem. Hvis du ikke skjønner dette så foreslår jeg at du prøver å forestille deg hva man kan legge i ordene uvitenhet og arroganse. Det er ganske mye rart som faller innenfor disse to ordene. PS: Jeg kan garantert være lite informert og kunnskapsløs til tider, men jeg er i hvert fall obs på problemet slik at den delen med arroganse blir et mindre problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå