Gå til innhold

Historiker spår nordisk borgerkrig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Milde himmel.. Godt å vite at førsteamanuensisen har funnet alle svarene. :roll:

Det han sier om at det ikke finnes ett eksempel på vellykket integrering av kultur i Nord-Europa må kunne tolkes som en merkelig og diffus påstand - ikke fakta. Det er rett og slett skammelig at Dagbladets journalist lar mannen slippe unna med slike ubegrunnede påstander. Forresten, hva mener han egentlig med vellykket integrering?

Jeg er kanskje litt enig med at norsk utenlandspolitikk har litt for lite oppmerksomhet (i hvert fall i media), men det blir bare flåsete av han å si at staten "bruker enormt med ressurser på å forfølge vanlige nordmenn, for fartsoverskridelser og skatterot". Er dette plutselig ikke viktig?

Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling.

• Liker 6
Lenke til kommentar

viking genene våre lever sterkt ennå.

Det høres jo vakkert ut, men strengt tatt var vikingeånden kulturell og ikke genetisk. Og mye vikingekultur er det ikke igjen i oss.

Det er nok andre europeiske nasjoner som har langt mer krigsånd i seg enn de skandinaviske. Skal det blir borgerkrig tror jeg nok vi ser den lenger syd, og de eneste nordmennene som vil være tilstede er alle trygdepensjonistene som barrikaderer sine hjem på solkysten, og selvsagt våre profesjonelle fredsdiplomater som er på plass for å megle...

Geir :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Eh, det er snakk om en bok her. Samling av essays. Slik jeg leser artikkelen er det mer en forfatter som forteller om verket sitt enn en historiker som har funnet ut noe revolusjonerende.

Det er en historisk hypotese, men en litterær påstand.
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke fyren jeg. Først sier han at Bayeux-teppet var en åpenbaring fordi det viste hvordan norske og danske vikinger ble normanniske riddere i løpet av én generasjon. Til slutt sier han at de pakistanske jentene på Blindern aldri kommer til å "knekke den europiske koden." Han om det. For meg henger det ikke på greip.

Geir :)

Lenke til kommentar

Skremmende spådommer sånn sett, men hvordan fremtiden blir er vanskelig å spå...

Egentlig så har jeg blitt mer og mer sikker på at det kanskje ikke blir noen krig av den enkle grunn av folk flest gir fullstendig blaffen.

Så lenge samfunnet funker sånn noenlunde slik det skal og maten kommer på bordet så vil det være fred...

Om det oppstår en pandemi eller en eller annen type katastrofe med katastrofale konsekvenser rent ressursmessing vil vi oppleve en etnisk krig vi ikke har sett maken til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det han sier om at det ikke finnes ett eksempel på vellykket integrering av kultur i Nord-Europa må kunne tolkes som en merkelig og diffus påstand - ikke fakta. Det er rett og slett skammelig at Dagbladets journalist lar mannen slippe unna med slike ubegrunnede påstander.
Hvor mange tror du har "sluppet unna" med det motsatte i Dagladet, ubegrunnede påstander om "vellykket integrering"?

Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada.
Så det største problemet vi har i Norge idag er yttringsfrihet? Dette er meget avslørende for ditt politiske ståsted. Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det han sier om at det ikke finnes ett eksempel på vellykket integrering av kultur i Nord-Europa må kunne tolkes som en merkelig og diffus påstand - ikke fakta. Det er rett og slett skammelig at Dagbladets journalist lar mannen slippe unna med slike ubegrunnede påstander.
Hvor mange tror du har "sluppet unna" med det motsatte i Dagladet, ubegrunnede påstander om "vellykket integrering"?

Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada.
Så det største problemet vi har i Norge idag er yttringsfrihet? Dette er meget avslørende for ditt politiske ståsted.

Det faktum at andre har sluppet unna med diffuse påstander om vellykket integrering betyr ikke at vi skal la denne mannen slippe unna med diffuse påstander om mislykket integrering. Jeg sier i fra når folk snakker tåkeprat - uansett politisk ståsted.

Kommentaren om ytringsfriheten er bare dårlig stråmannargumentasjon, eller noe i den duren. Selvsagt er jeg for ytringsfrihet, men jeg skulle så gjerne ønske at folk kunne tenke seg litt bedre om og ha litt mer selvinnsikt. Ting er ofte litt kompliserte og nyanserte, mens verden renner over av bedrevitere som tror alt er enkelt og at de har alle svarene. Vi kommer i hvert fall ikke til å finne gode løsninger på noe som helst hvis bare et mindretall av de som tar avgjørelsene tenker seg godt om..

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Det faktum at andre har sluppet unna med diffuse påstander om vellykket integrering betyr ikke at vi skal la denne mannen slippe unna med diffuse påstander om mislykket integrering. Jeg sier i fra når folk snakker tåkeprat - uansett politisk ståsted.
Gjør du nå virkelig det? Hvor mange ganger har du klaget på "diffuse påstander om vellykket integrering"?

Vi kommer i hvert fall ikke til å finne gode løsninger på noe som helst hvis bare et mindretall av de som tar avgjørelsene tenker seg godt om..
Problemet er jo nettopp at den viktigste politikken som er ført i Norge de siste tiårene er utformet av fullstendig ureflekterte politikere som ikke skjønner konsekvensene av politikken som er ført. Og det er nettopp det artikkelen i Dagbladet tar opp.

Politikken som er ført vil ha som resultat at Oslo vil ha muslimsk flertall om noen tiår. Dette er den største endringen av det norske samfunnet på flere århundrer, men du vil ikke finne en eneste utredning, konsekvensanalyse eller rapport om hva dette vil få av konsekvenser.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det han sier om at det ikke finnes ett eksempel på vellykket integrering av kultur i Nord-Europa må kunne tolkes som en merkelig og diffus påstand - ikke fakta.

Hvilken innvandring er det du tenker på? Det var praktisk talt ikke innvandring til Skandinavia før 1970. Det var litt imellom vestlige europeriske land, men det var alt.

Det Norge prøver på nå har aldri fungert, men har blitt prøvd ut noen ganger før med forferdelige resultater.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjør du nå virkelig det? Hvor mange ganger har du klaget på "diffuse påstander om vellykket integrering"?

Jada, det har jeg. Tror du virkelig det finnes en sak hvor kun den ene siden er representert ved noen knallharde reduksjonister som opererer med fasitsvar i enhver anledning? Det finnes ikke noe enkelt svar på om vellykket integrering.

Vi kommer i hvert fall ikke til å finne gode løsninger på noe som helst hvis bare et mindretall av de som tar avgjørelsene tenker seg godt om..
Problemet er jo nettopp at den viktigste politikken som er ført i Norge de siste tiårene er utformet av fullstendig ureflekterte politikere som ikke skjønner konsekvensene av politikken som er ført. Og det er nettopp det artikkelen i Dagbladet tar opp.

Politikken som er ført vil ha som resultat at Oslo vil ha muslimsk flertall om noen tiår. Dette er den største endringen av det norske samfunnet på flere århundrer, men du vil ikke finne en eneste utredning, konsekvensanalyse eller rapport om hva dette vil få av konsekvenser.

Jeg mener å huske at det var en diskusjon rundt denne matematikken, og jeg ble ikke direkte overbevist over hvordan muslimene skulle komme i flertall på kort tid.. Men, jeg er helt enig med at innvandring er et problem dersom vi ikke håndterer det på skikkelig måte.

Camlon: Du må nesten være litt mer spesifikk med hva du klassifiserer som "innvandring" og "forferdelige resultater". Jeg tror vi skal være forsiktige med å trekke slutninger - media dekker dette på en veldig snever måte.

Lenke til kommentar

Det han sier om at det ikke finnes ett eksempel på vellykket integrering av kultur i Nord-Europa må kunne tolkes som en merkelig og diffus påstand - ikke fakta.

Hvilken innvandring er det du tenker på? Det var praktisk talt ikke innvandring til Skandinavia før 1970. Det var litt imellom vestlige europeriske land, men det var alt.

Det Norge prøver på nå har aldri fungert, men har blitt prøvd ut noen ganger før med forferdelige resultater.

Hvor har det blitt prøvd ut før?

Lenke til kommentar

Så det største problemet vi har i Norge idag er yttringsfrihet? Dette er meget avslørende for ditt politiske ståsted.

Kommentaren om ytringsfriheten er bare dårlig stråmannargumentasjon, eller noe i den duren. Selvsagt er jeg for ytringsfrihet, men jeg skulle så gjerne ønske at folk kunne tenke seg litt bedre om og ha litt mer selvinnsikt. Ting er ofte litt kompliserte og nyanserte, mens verden renner over av bedrevitere som tror alt er enkelt og at de har alle svarene. Vi kommer i hvert fall ikke til å finne gode løsninger på noe som helst hvis bare et mindretall av de som tar avgjørelsene tenker seg godt om..

Javel, så den nye underklasse med overrepresentasjon på trygd og kriminalitet er ikke et problem, men de som påpeker dette er selve problemet? Og fortell meg gjerne hvordan han tar feil.

Og ikke kom her med kompliserte og nyanserte ting. Dette blir brukt gang på gang av mennesker som har ingen annen løsning enn å pøse på med mer innvandrere, da gjerne mennesker i SV, som nekter å se problemer eller skyggesider. Vi ser at en politikk som føres er har klart negative sider. Å ikke prøve å gjøre noe med det som andre land har gjort med suksess er ikke bedreviterhet, men fornuft.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har det blitt prøvd ut før?

Uten å tenke på hvem som har ansvaret for hva som skjedde.

Serbia, var et kristent land. Og ble mer og mer muslimskt. Vi så hva som skjedde da.

Venezuela opplevde ikke mulimsk innvandring, men de viser forsatt potensiele farer. Venezuela var et godt fungerende velferdsamfunn og et av de rikeste landene i verden på 1950-tallet. Siden da har samfunnet deres kollapset på grunn av massiv innvandring. Velferdsamunnet deres klarte ikke å takle alle de nye innvandrerene som bosatte seg i skur utenfor Caracas. Hvis vi ser på Venezuela i dag er det ikke til å kjenne igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hvordan blir man egentlig førsteamanuensis når man oppfører seg på denne måten? Innvandring og småplagene knyttet til det er BITTE-FUCKINGS-SMÅ i forhold til vårt lands største problem: frekke, korttenkte og arrogante mennesker som spyr ut svada. Folk tenker seg rett og slett ikke så fryktelig godt om til tider, og dette skaper masse unødvendig arbeid og/eller krangling.

Problematikk knyttet til innvandring er et av de største problemene våre, fordi det undergraver velferdssamfunnet.

Lenke til kommentar

viking genene våre lever sterkt ennå.

Hahahaha, you wish. Jeg lever fordi min tipptipptipptipp(..)tippetipp pulte alle damene etter at de virkelige heltene hadde daua på slagmarken. Nihilist1 - etterkommer av ekte feiginger! (Alternativet var psykopatiske voldtektsmenn, der hadde vi jo hatt skikkelige muligheter for forsoning med enkelte nye landsmenn)

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...