wasco Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Et godt bilde som inneholder alt et slik bilde bør inneholde Måken er selvsagt prikken over i'en Ser at du stilte noen spørsmål til det forrige bildet ditt, som jeg ikke vet om du har fått svar på. For det første. Øvre grense for hvor store bildene kan være her inne på "nye" Digit er 5 Mb. Med tanke på det, er det strengt tatt ikke nødvendig å lagre bildene ved hjelp av Save for web and devices. Jeg lagrer bildene mine i vanlig JPG og laster dem opp. Hvis du ikke har brukt alt for mange tunge redigeringsfilter på bildet ditt, vil neppe JPG fila overskride 5Mb Det bildet du har lagt ut i dag er på ca 3,5 Mb Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Takk skal du ha, jo jeg har lest litt nå, men siden denne var tiff, måtte jeg innom save for web, å da kommer ikke exif med,har Ps cs3, men har forstått at om jeg bare saver den så vil disse følge med. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Takk skal du ha, jo jeg har lest litt nå, men siden denne var tiff, måtte jeg innom save for web, å da kommer ikke exif med,har Ps cs3, men har forstått at om jeg bare saver den så vil disse følge med. Du kan lagre den som jpeg via Save As, men du må endre den til 8 bits først (Image>Mode>8-bits i PS Elements; bør vel være noenlunde det samme i CS). JPEG kvalitet 10/80% bør være greit hvis det ikke er for mange smådetaljer i det. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nå er jeg inne på den gamle laptopen min hvor jeg har CS3 innstalert. Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg får med EXIF når jeg lagrer i Save for web and devices. Det jeg huser er at i begynnelsen da jeg brukte CS3, så kom det altid opp et vindu med spørsmål om jeg ville lagre med EXIF. Men jeg valgte altid å ikke gjøre det. Kan ikke huske om jeg foretok noen forandringer i oppsettet, men dette vinduet dukker i alle fall ikke opp lenger Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fin glød i bildet! Bra dette du! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fine farger og stemning, fuglen var bra! Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nydelig solnedangsbilde med det lille ekstra Lenke til kommentar
Kåre S. Pedersen Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Ikke ofte man ser solnedganger i høydeformatet, og synes dette passer supert her ! Finfin stemning, lys og farger godt avstemt. Mangler litt på det teknsike, bl.a. skarphet, og kanskje et kutt av toppen for min smak. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg glemte å si noe om selve bildet isted ... Jeg synes dette er et meget behagelig solnedgangsbilde uten noen forstyrrelser. Kan dog være enig med Kåre S. at det kan godt trimmes litt i toppen. Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 takker, vel smaken er som baken, delt på midten, liker at det er både varme å kulde i bildet samtidig:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg