Gå til innhold

Samordna Opptak - svar på søknad er nå ute?

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg og :p Heldigvis kom jeg inn på andrevalget som heller ikke er så værst :)

Jeg kom på mitt siste valg. Noe som ikke er overraskende for min del, siden jeg siktet litt vel for høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Hmm, siden jeg først skal til Telemark og ser at det er Revisorutdanning der, spiller det noe rolle hvor man studerer så lenge man får bra/ greie karakterer når man søker jobb senere? Det er sikkert litt mer prestije å studere på BI eller NHH, men bllir jo det samme til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Reservering av studieplass til 2012

Du kan søkje om å få reservert ein tildelt studieplass til året etter ved innkalling til militær-/sivilteneste, graviditet eller andre vektige grunnar.

http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/viktig-naar-du-soeker/reservert-plass-til-2012/

"Andre viktige grunner", hva vil det si? Viktige grunner kan være så mangt..

Noe som har erfaring rundet dette?

Lenke til kommentar

Kom inn på mitt femte valg som jeg takker nei til ettersom jeg fant ut det ikke var noe for meg. Utrolig bittert når jeg etter litt mer research ser at jeg ville ha gått på valg 9 i riktig by også, karaktersnittet mitt er godt nok for den også. Litt dårlig research der. Forventa vel bare ikke å komme inn på 5. valget. Men omprioritering går jo ikke nå så.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg har ett spørsmål jeg håper en av dere kan besvare.

Hvordan blir det hvis man f.eks har studert 3 år psykologi i Lillehammer, og deretter vil søke til masterstudier? Er det vgs poengene som fortsatt telles, eller karakterene fra de tre årene? Noe som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål jeg håper en av dere kan besvare.

Hvordan blir det hvis man f.eks har studert 3 år psykologi i Lillehammer, og deretter vil søke til masterstudier? Er det vgs poengene som fortsatt telles, eller karakterene fra de tre årene? Noe som vet?

Det er karakterene fra de tre årene man har studert. ELLER, det er forskjellige krav, på mitt studie (engelsk master som jeg har kommet inn på) er det de siste 80 stp jeg tok som er kravet, hvor man da må ha C eller bedre i snitt.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg står på venteliste som nr6 for økonomi på UIA. Hvordan er da sjansene for at jeg kommer inn? Når får jeg vite om jeg kommer inn eller ikke? Bør jeg begynne å lete etter hybel?

Når bør man søke lån og stipend og hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Ser det har blitt tatt opp før i tråden, men ville gjerne få det bekreftet. Ingen som har erfaring med om folkehøgskole er grunn nok til å få reservert studieplass?

Nei, tror ikke det. Du kan allikevel søke til neste år; poenggrensene endrer seg ikke så mye fra år til år.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hadde egentlig vært herlig om jeg kunne resvert studieplassen min. Jeg er ganske så skolelei, og vil heller jobbe i ett år, så deretter studere..

Lenke til kommentar

Har ett litt "snålt" spørsmål.. Har blitt tilbudt studieplasser på Samordna Opptak, og ønsker å svare ja på studieplassen jeg er tilbudt, men vurderer samtidig å studere i utlandet ett eller to semester.. Er det mulig å svare ja på studietilbudet, for så å finne ut at jeg ønsker å studere i utlandet, og da gi fra meg studieplassen før skolestart?

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar

Mulig dette er dumt spørsmål, men kan man svare ja til venteliste (1. valg) samtidig som man svarer ja til tilbudet man fikk på 2. valget, uten at jeg mister plassen på 2. valget hvis jeg ikke kommer inn på 1. valget? Antar man kan det, men har ikke funnet et skikkelig svar på det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Mulig dette er dumt spørsmål, men kan man svare ja til venteliste (1. valg) samtidig som man svarer ja til tilbudet man fikk på 2. valget, uten at jeg mister plassen på 2. valget hvis jeg ikke kommer inn på 1. valget? Antar man kan det, men har ikke funnet et skikkelig svar på det.

Det kan du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...