Gå til innhold

Samordna Opptak - svar på søknad er nå ute?

Anbefalte innlegg

Det er det jeg synes er litt trist. Dette med at Høgskolen er nesten som vgs..

Jeg er lei av små klasserom...

:!:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg har opplevd begge deler på høgskolen og universitetet. Flertallet av alle forelesninger jeg har hatt de siste seks årene jeg har studert, det være seg høgskole eller universitet, har vært i små klasserom. Tror nesten det bare var ex.phil og ex.fac vi hadde i store forelesningssaler med si 100 studenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her skjer hver gang det er litt trafikk på en offentlig server. Samordna opptak visste at det var rekordmange søkere i år, dermed må kunne forberede seg bedre når de vet at trafikken vil være stor. Det er urettferdig at noen ikke får søke studier i det hele tatt, mens andre heldige kan velge og vrake i studier fordi de har komemt inn på siden

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som søker på restetoget? De som takket nei fra 1-10 plass på søknaden sin, samt de som vil søke noe helt nytt?

For min del så var jeg interessert i å finne ett eller annet årsstudium på Restetorget som jeg kunne ta, siden jeg ikke kom inn på Rettsvitenskap ved UiO i år, og det var egentlig kun det jeg ville. Et årsstudium gir to ekstra poeng som jeg kan bruke til opptaket neste år, i tillegg til alderspoengene. Men det var egentlig ikke noe interessant å finne der, så da får det bare være.

Men samordnaopptak.no virker i hvert fall stabilt for meg nå. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Ser ut til at det blir Idrettsvitenskap i Telemark(av alle steder :p). Har lest litt og sett at man kan søke om opptak til 2' året ved NiH hvis man har basisår i Idrett ved annet studiested, så kanskje det er håp neste sommer hvis jeg får greie karakterer.

Lenke til kommentar

Hvor finner man ut hvilket num man er på ventelisten??

hvor sto det at du var nummer 4?

Stiller meg bak denne. Hvor finner man hvilken plass man er på ventelisten? Jeg får bare opp at jeg er tilbudt plass på venteliste på førstevalget, men ikke hvor langt nede jeg er på den.

Jeg stiller meg bak denne nok en gang. Hvor står det hvilken ventelisteplass man er på?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg har feltene Pri, Studiumkode, Studiumnavn, Saksbeh., Status, Kvote/gruppe, Karakterpoeng, Realfagspoeng, Andre poeng, Poengsum i kvote, Poenggrense i kvote

Ingenting som sier noe om ventelisteplass

Hos meg også. Jeg tar det som om jeg ikke har en sjanse:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...