Gå til innhold

Tre spørsmål om jailbreak av iPhone

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å jailbreake iPhone 4 min, og derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

1) Kan jeg laste ned oppdateringer fra iTunes for spill osv etterpå?

2) Kan jeg laste ned ting fra AppStore fra Cydia? Koster det da penger eller er ting som før kostet penger nå gratis?

3) Burde man jailbreake iphonen i det hele tatt?

Mvh

Robin :-)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg vurderer å jailbreake iPhone 4 min, og derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

2) Kan jeg laste ned ting fra AppStore fra Cydia? Koster det da penger eller er ting som før kostet penger nå gratis?

Mvh

Robin :-)

1. Du kan ikke laste ned oppdateringen fra iTunes, men vis du laster ned noe som hetter Instalous ( Ulovlig, velg egen risk :) )

Så kan du laste ned oppdateringer fra den.

2. Du kan laste ned ting fra appstore på Instalous, som var ulovlig. Men har skjenner mange som har brukt det lenge. Men du kan også kjøpe mange prog. som du ikke kan få på itunes, du kan laste ned ''themes'' osv.

3. Tja, det kan komme av seg selv. Men vis du er så uheldig, som sikkert er 5% sjangse for, at iPhonen kan bli ødelagdt.

Petter

Lenke til kommentar

iPhonen blir jo ikke ødelagt da. Hvis det oppstår noen problemer kan man bare "restore" den i iTunes.

Forresten:

Hvis du velger å jailbreake så må du ikke oppdatere programvaren på telefonen, da blir jailbreaken fjernet.

Hvis du likevel vil oppdatere må du fjerne jailbreaken først og så oppdatere.

Etter det kan du jailbreake den på nytt :)

Endret av UsedToBeSane
Lenke til kommentar

Her var det mye direkte feilinformasjon.

Ja, du kan laste ned oppdateringer for enkeltapps, men du kan ikke laste ned oppdateringer for selve operativsystemet på telefonen.

Det er mulig å laste ned betalapps gratis, men dette vil du ikke få hjelp med her på forumet. Det er intet annet enn patetisk i mine øyne.

Det spørs hva målet er. Jeg jailbreaket for å få bedre notifikasjoner, samt en app som søker opp ukjente numre når de ringer.

3. Tja, det kan komme av seg selv. Men vis du er så uheldig, som sikkert er 5% sjangse for, at iPhonen kan bli ødelagdt.

Hvor får du disse fem prosentene dine fra?

Ja, iTunes apper kan du laste ned fra Installous. Cydia brukes til å laste ned ting fra Android market

Helt feil. På Cydia finner du applikasjoner, themes, ringetoner og mye annet som ikke finnes i Apples egen App Store. Cydia har ingenting å gjøre med Android Market

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter med en iPhone 3GS fra USA som tydeligvis er låst til AT&T. Telefonen er kjøpt for over to år siden, men hvis jeg kobler den til iTunes kommer det bare opp at sim-kortet ikke støttes eller hva det var.

Da må jeg først få aktivert til i iTunes før jeg låser opp simkortlåsen.

Jeg har startet på denne guiden, men ser at det kun gjelder for iOS 4.1 og lavere. Da jeg holdt inne hjem-knappen og på-knappen og deretter koblet den til iTunes valgte jeg gjenopprett. Da ville iTunes installere iOS 4.3.4, og har senere lest meg til at det ikke finnes jailbreak for denne versjonen enda. Hvordan får jeg til dette?

Edit: Har nå lastet ned iOS 4.3.3 og Redsn0w 0.9.6rc19

Endret av VistaX
Lenke til kommentar
Da ville iTunes installere iOS 4.3.4, og har senere lest meg til at det ikke finnes jailbreak for denne versjonen enda. Hvordan får jeg til dette?

Enten overtaler du AT&T til å låse opp telefonen din (lykke til ...), eller så venter du på jailbreak for den versjonen som er installert.

Lenke til kommentar

Men hvis jeg ikke vet hvilken versjon som er installert da?

Må jeg bare gå inn i gjenopprettingsmodus, oppgradere til 4.3.4/5 og vente på jailbreak til den?

Edit: Er forresten en kamerat jeg prøver å hjelpe. Jeg eier en Android selv, så er litt på ukjent grunn her :p hehe!

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...