foenix Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg får til stadighet en pop-up melding om angrep på maskinen min. Dette er veldig irriterende og forekommer 20 - 30 ganger i løpet av dagen. Noen her som har erfaring med slikt? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Bare sånn uten videre? Eller mens du er på nett? Siden det er så hyppig, så tyder det kanskje på at du allerede har et form for virus på maskinen din. Har du kjørt et søk med antivirusprogrammet? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hva slags pop-up? Hvilket AV har du? Følg denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Jeg har canal digital sikkerhetspakken Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg har canal digital sikkerhetspakken Du kan forandre instillingene, at du ikke blir varslet ved "angrep". Hver firewall kan instilles i henhold til varsler og diverse. Og sjekk din PC for Malware med: > http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button Post log. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Installer Microsoft Security Essentials og scan igjennom PCen, er nok noen virus på maskinen din, men hvorfor Canal Digital sin sikkerhetspakke? den er ikke engang topp 10 på sikkerhetsprogramtester? Jeg sier ikke det er dårlig men jeg har ikke hørt om noen bruke det før nå. Kan være falske advarsler, eller at at 'angrepet' ikke er hva brannmuren tror det er. -frank Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Installer Microsoft Security Essentials og scan igjennom PCen, er nok noen virus på maskinen din, men hvorfor Canal Digital sin sikkerhetspakke? den er ikke engang topp 10 på sikkerhetsprogramtester? Jeg sier ikke det er dårlig men jeg har ikke hørt om noen bruke det før nå. Kan være falske advarsler, eller at at 'angrepet' ikke er hva brannmuren tror det er. -frank Sikkerhetspakken er F-Secure med AV, brannmur og hele pakka. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Installer Microsoft Security Essentials og scan igjennom PCen, er nok noen virus på maskinen din, men hvorfor Canal Digital sin sikkerhetspakke? den er ikke engang topp 10 på sikkerhetsprogramtester? Jeg sier ikke det er dårlig men jeg har ikke hørt om noen bruke det før nå. Kan være falske advarsler, eller at at 'angrepet' ikke er hva brannmuren tror det er. -frank Sikkerhetspakken er F-Secure med AV, brannmur og hele pakka. Thanks.. Så han bør altså avinstallere F-secure dritet og installere MSE istede -frank Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Vet ikke det... F-Secure vant AV Comparatives i fjor, og overlegen over MSE i AV-Test... Uansett ville jeg tatt jeg tatt et søk med et annet program før jeg velger "Ikke vis denne varselboksen igjen" i F-Secure. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg har nå prøvd med antimalware og combofix, men får allikevel disse meldingene. Antimalware fant 7 infiserte filer som jeg fjernet. Combofix fjernet også en del, men det ser altså ikke ut til å ha hjulpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå