Gå til innhold

Hvorfor er OSLO i så dårlig standard?

Anbefalte innlegg

Du har rett. Alle asylsøkerne som kommer hit er jo håndtverkere som bygger opp og hjelper gamle damer over veien! :thumbup:

Så du mener at utlendingene får jobb/skattefri inntekt av å gjøre hærverk?

Da burde disse folkene reise frivillig til sitt egen land å gjøre hva de vil der isteden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første spørsmålet besvarte jeg allerede. Hvis det blir enklere å ta de som tægger og gjør hærverk om innvandrerene ikke er her, er da tægging og hærverk et fenomen forbeholdt innvandre. Det er enklere å ta dem, fordi det er færre av dem. Det kan brukes mer ressusser på hver enkelt kriminell.

Nei, du besvarte det ikke. Det du sier er at tagging og hærverk er forbeholdt innvandrere og det dermed vil være så få taggere og andre som begår hærverk at det ikke vil være noe problem.

Så da er det å redegjøre for tall som viser at hærverk og tagging er et fenomen forbeholdt innvandrere. Hvis ikke så er den en floskel som egentlig ikke gir noenting da man ikke kan spille ut scenarioet hvor man kvitter seg med innvandrere og ser hvor mye hærverk og tagging som blir begått.

Jeg tror du misforstår meg. Jeg snakker ikke om hvem som har ansvar for å sørge for at en bolig er i OK standar. Det er utleierene eller de som eier boligene. Jeg snakker om hvorfor boligene i Oslo er av lavere standard.

Nei, jeg tror egentlig ikke jeg misforstår deg. Du sier at innvandrere er ressurssvake, begår hærverk og ikke bryr seg om hvordan de bor. Derfor er det dårlig standard i Oslo. Likevel så er ikke innvandrere eiere av boliger og dermed er de ikke ansvarlig for å vedlikeholde byggene.

Og jeg lurer også på hva slags fellesutgifter du snakket om angående vedlikehold?

Igjen vi snakker ikke om ansvar. Vi snakker om hva som er årsaken til at Oslo ser verre ut enn andre byer i Norge. Det er absolutt ikke nødvendig. Auckland som er den største byen i New Zealand er ikke i dårlig stand enn andre byer i New Zealand.

Ja, om innvandrerene ikke var her, så ville Oslo øst og deler av sentrum se bedre ut. En av grunnen er at eierene av boligene bruker penger på å reparere etter hærverk. Det er penger de kunne ha brukt på å pusse opp bygningen. Innvandringen har økt mengden med hærverk.

En annen grunn er at innvandringen har ført til at folk har flyttet ut av boliger med mange innvandre. Det gjør at de som blir igjen er mindre villig til å bruke pengene sine til å pusse opp. De som eier boligene er enten innvandre, eller utleiere som ikke bor der. Ingen av dem har lyst til å bruke masse penger på å pusse opp. Det synes når de skal bestemme over fellesutgifter.

Den tredje grunnen er at innvandre tar ikke vare på boligene. Dette påvirker ikke utsende utenfor så mye, men det påvirker hvordan det ser ut invendig.

Det er faktisk ansvar vi prater om, ansvar for vedlikehold.

Kan du kanskje gi noen tall på hvor mye hærverk innvandrere gjør? Likeledes å vise til at innvandrere ikke tar vare på boligene (som i betydelig grad, slik at det står i motsetning til resten av befolkningen).

At eiere ikke pusser opp fordi de ikke bor der gjør at det fortsatt er innvandrerene som bor der som er ansvarlig?

Lenke til kommentar
Fordi det er eiere som står ansvarlig for ytre vedlikehold av eiendom de eier. Om en innvandrer leier og gården forfaller som følge av at eier ikke vedlikeholder den er det ikke innvandrerens skyld (selv om robertaas mener at de står ansvarlig fordi de ikke stller krav).
Jeg har besøkt personer i Frankrike som bodde i områder med mere innvandring enn hva vi enda har noe sted i Norge. Det har vist meg hva vi kan forvente mere av i fremtiden i Norge:

-Søppel som lastes ut av vinduer. Det er jo ikke inne i leiligheten så det er visst gårdeier som er ansvarlig her og ikke innvandrerne som gjorde det.

-Meneskelige ekskrementer i heis og trappeoppgang. Igjen er det fellesområde så innvandrerne kan ikke klandres.

-Brenning av bål midt på gulvet inne i leilighet med påfølgende sotmerker på utsiden av bygget. Igjen er dette utenfor leiligheten så innvandrere fra et primitivt stammesamfunn er selvsagt ikke ansvarlige for dette.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Fordi det er eiere som står ansvarlig for ytre vedlikehold av eiendom de eier. Om en innvandrer leier og gården forfaller som følge av at eier ikke vedlikeholder den er det ikke innvandrerens skyld (selv om robertaas mener at de står ansvarlig fordi de ikke stller krav).
Jeg har besøkt personer i Frankrike som bodde i områder med mere innvandring enn hva vi enda har noe sted i Norge. Det har vist meg hva vi kan forvente mere av i fremtiden i Norge:

-Søppel som lastes ut av vinduer. Det er jo ikke inne i leiligheten så det er visst gårdeier som er ansvarlig her og ikke innvandrerne som gjorde det.

-Meneskelige ekskrementer i heis og trappeoppgang. Igjen er det fellesområde så innvandrerne kan ikke klandres.

-Brenning av bål midt på gulvet inne i leilighet med påfølgende sotmerker på utsiden av bygget. Igjen er dette utenfor leiligheten så innvandrere fra et primitivt stammesamfunn er selvsagt ikke ansvarlige for dette.

Ja, nei disse anekdotene dine om flyktninger fra det vi vil kalle usiviliserte kulturer er selvfølgelig representativt for innvandrere og grunnen til at bygninger i Oslo ikke blir vedlikeholdt.

For som vi alle vet driter alle innvandrere inne på gulvet og brenner bål i gangen.

Lenke til kommentar
Ja, nei disse anekdotene dine om flyktninger fra det vi vil kalle usiviliserte kulturer er selvfølgelig representativt for innvandrere og grunnen til at bygninger i Oslo ikke blir vedlikeholdt.

For som vi alle vet driter alle innvandrere inne på gulvet og brenner bål i gangen.

Ingen har noengang sagt at alle innvandrere driter på gulvet så hold dine stråmenn for deg selv. Har du virkelig ikke annet enn stråmenn å komme med?

Det jeg viste her er hvor virkelighetsfjernt det er å påstå at det er gårdeier som er ansvarlig for alt forfall utenfor leilighetene.

Og jeg ville ikke bli veldig overrasket om noen i Norge allerede har opplevd noe av det jeg beskrev.

Lenke til kommentar

Rimelig tynn forklaring at dette er innvandrernes skyld, det er heller ikke kommunens jobb å vedlikeholde privat eiendom!

Hvis det var utleie leilighet du var på utkikk etter hadde jeg kanskje skjønt det, da er det ofte spekulanter/invenstorer som eier hele bygårder og ikke bruker mer enn absolutt nødvendig på vedlikehold. Ellers er det vel så mye annet å vedlikeholde i slike gamle bygårder at utvendig "finish" sikkert blir nedprioritert hvis ikke vedlikehold er absolutt påkrevd.

Du har rett. Alle asylsøkerne som kommer hit er jo håndtverkere som bygger opp og hjelper gamle damer over veien! :thumbup:

Hadde vært litt lettere å diskutere med deg og ta deg seriøst hvis du i hvertfall prøvde å begrunne svarene dine. Alt du gjør er å komme med bastante utsagn om at alt er innvandrernes skyld, noe som gjør at du fremstår som en mindre intelligent person.

Alle nordmenn er heller ikke håndverkere eller hjelper gamle damer over gata, hva er poenget ditt?

Jeg regner også med du skjønner at det ikke er kommunens jobb å vedlikeholde privat eiendom?

Endret av bas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvitneger er det kommer det ikke fra ordet (Svartneger) som er ment for oss som er europisk utsende.

Mens svartneger kommer fra f.eks Afrika.

Jeg syns vi sporer litt av nå, dette blir jo heller å diskutere kulturer og utlandsk folkeskikk.

Jeg er enig at det finnes mange Pakistaner, Afrikaner som velger håndverk ofte polakker også.

Fikk lyst å starte en innvandringpolitikk diskusjon også.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ingen har noengang sagt at alle innvandrere driter på gulvet så hold dine stråmenn for deg selv. Har du virkelig ikke annet enn stråmenn å komme med?

Det jeg viste her er hvor virkelighetsfjernt det er å påstå at det er gårdeier som er ansvarlig for alt forfall utenfor leilighetene.

Og jeg ville ikke bli veldig overrasket om noen i Norge allerede har opplevd noe av det jeg beskrev.

Uthevet: Jeg lo.

Spøken (i motsetning til din ytterst seriøse tilnærming) tok du tydeligvis ikke. Jeg finner det også fantastisk å sammenligne dårlig vedlikholdt bygg (herunder maling o.l.) med folk som går på do på gulv og brenner bål innendørs. Det som er virkelighetsfjernt er å gi innvandrere skylden for at eier ikke vedlikeholder byggene sine uten å kunne dokumentere eksempler på innvandrere som ødelegger og hvorfor de er ansvarlige.

Selv om anektdoter fra Frankrike absolutt er underholdende, særlig når du bruker det seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du besvarte det ikke. Det du sier er at tagging og hærverk er forbeholdt innvandrere og det dermed vil være så få taggere og andre som begår hærverk at det ikke vil være noe problem.

Så da er det å redegjøre for tall som viser at hærverk og tagging er et fenomen forbeholdt innvandrere. Hvis ikke så er den en floskel som egentlig ikke gir noenting da man ikke kan spille ut scenarioet hvor man kvitter seg med innvandrere og ser hvor mye hærverk og tagging som blir begått.

Jo, jeg besvarte. Du spurte om det var forbeholdt innvandre, da henviste jeg til hva jeg skrev. Jeg vet ikke helt hva du mener med forbeholdt, men hva jeg mener står klart.

Innvandre er nok klart overrepresentert blandt hærverk. Vi har kilder som viser at de er mer kriminelle så det er ikke akkuratt merkelig. Men har du litt erfaring legger du fort merke til hvem som driver med mest hærverk. Jeg tror ikke det er hvit ungdom som stikker til østkanten for å gjøre hærverk der.

Nei, jeg tror egentlig ikke jeg misforstår deg. Du sier at innvandrere er ressurssvake, begår hærverk og ikke bryr seg om hvordan de bor. Derfor er det dårlig standard i Oslo. Likevel så er ikke innvandrere eiere av boliger og dermed er de ikke ansvarlig for å vedlikeholde byggene.

Og jeg lurer også på hva slags fellesutgifter du snakket om angående vedlikehold?

I blokker så har man fellesutgifter. De pengene går til vedlikehold av bygget og til tjenester man trenger i byggen som søppel, rør, internetledninger, etc.

Problemet ditt er at du setter likhetstegn mellom ansvar og skyld. F.eks. som foreldrer har man ansvar for at barna ikke gjør noe galt, men man er forsatt ikke årsaken til alle problemene til barna. Eierene har ansvar for at boligen er i OK standar, ellers så får de staten på nakken, men de er ikke årsaken til at boligene i Oslo ser verre ut enn boligene i andre byer i Norge.

Kan du kanskje gi noen tall på hvor mye hærverk innvandrere gjør? Likeledes å vise til at innvandrere ikke tar vare på boligene (som i betydelig grad, slik at det står i motsetning til resten av befolkningen).

Slike tall finnes ikke og det vet du godt. Det betyr ikke at det ikke er sant. Det er helt meningsløs kverulering fra din side. Innvandre er overrepresentert blandt hærverk, og de er ikke like hyggelige naboer. Det er det mange som har erfart. Hvis det ikke var slik, hvorfor flytter folk vekk fra østkanten og de som klager mest er de som har bodd i blokk sammen med mange innvandre?

At eiere ikke pusser opp fordi de ikke bor der gjør at det fortsatt er innvandrerene som bor der som er ansvarlig?

Igjen, dette har ingenting med ansvar å gjøre. Hvem som er ansvarlig om staten krever opppusning er en helt annen sak.

Spørsmålet var hvem som er årsaken. Det synes jeg heller du skal fokusere på i ditt neste innlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Uthevet: Jeg lo.
Å le av problemer innvandrere skaper er en gammel taktikk fra den politiske venstresiden. Stadig flere av dem har imidlertid begynt å våkne og innsett at deres innvandringspolitikk har påført oss mange problemer.

Det er ditt privilegium å fortsette å leve i en eventurverden og benekte alle problemer og avfeie enhver referanse til virkelighetens verden med mantraet "Men alle innvandrere gjør jo ikke dette hele tiden."

Om du ønsker å diskutere kan du jo svare på om gårdeier er ansvarlig for forsøplingen utenfor leilighet i de 3 tilfellene fra virkelighetens verden som jeg har nevnt?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muligens "gårdeier" har ansvaret å rydde opp søppel.

Men nå er det ikke slik man kan gå på hans tomt å gjøre hva man vil der, bare fordi man mener at det er fri søppelplass.

Hvorfor tenker mange utlendinger slik? Bare man ikke eier en ting betyr det man ikke har rett å gjøre hva man vil med det? Hvor får disse folkene den ideen fra?

Er det Gudene som er eieren av en ting og det er forbudt å eie noe?

Her stiller jeg spørsmål?

Lenke til kommentar
Rampage: ut i fra det du uthevet med "Fet" skrift så begynner jeg å lure på hva slags kultur robertaas er kjent med, håper ikke han ikke mener det slik.
Om du ikkes kjønte det så brukte jeg logikken fra Rampage på eksemplene for å vise hvor idiotisk det høres ut med hans bortforklaringer.

Og ja, jeghar reist mye og sett mye rart. Mange i Norge er ikke klar over hvilke forhold mange av de som kommer til Norge kommer fra. Man forventer at de skal ta århundrer eller årtusener i utvikling over natten og gli rett inn i et moderne velferdssamfunn.

Lenke til kommentar

Mange i Norge er ikke klar over hvilke forhold mange av de som kommer til Norge kommer fra. Man forventer at de skal ta århundrer eller årtusener i utvikling over natten og gli rett inn i et moderne velferdssamfunn.

Hvis jeg er interisert å leve på 1940 tallet, ville jeg reiset til f.eks Jotunheimen eller et annet fjelltopp der jeg slipper å bo på morderne samfunnstiden.

Hvorfor velger heller dere utleninger å bo på fjellet, som dere har større frihet å gjøre selv hva dere vil?

I oslo blir dere rask lagt merke til, hvis dere blir sett av f.eks politiet om noen gjør hærverk bli dere hold ansvarlig, så hvor gøy er det?

Hvis dere har levd i 1-2 års krig og elendighet, hvorfor gjør dere da ikke ferdig med dette?

Isteden å fortsette elendigheten i norge? Som dere ødlegger langt mere?

Vi som har norsk opprindelse må tydligvis stå sammen å stemme ut kriminelle utlendinger, disse har ingen å gjøre i norge. De burde ikke ha rett å bo i norske fengsel over 2 uker før de blir sendt hjem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Hvorfor velger heller dere utleninger å bo på fjellet, som dere har større frihet å gjøre selv hva dere vil?
Norge er for mange et veldig fremmed samfunn. Husk vi ofte snakker om folk fra primitive stammesamfunn, uten utdanning og som ikke tidligere har vært i en storby før de reiste til Norge. Med ingen andre relasjoner til Norge enn at de ble lovet å få masse penger her så er det narurlig at de føler seg fremmedgjort og søker sammen med andre personer med lignende opphav og kulturell bakgrunn.

Flytter de til Jotunheimen må de jo klare seg selv og det var ikke det som var planen med å reise til Norge.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Flytter de til Jotunheimen må de jo klare seg selv og det var ikke det som var planen med å reise til Norge.

Poenget er jo unngå at Utlendingene gjør hærverk på byen vår.

Hvorfor skulle ikke disse utlendingene få bostøtte på fjellet?

Jeg lurer også litt på hvorfor vi i utgangspunktet godtar innvandring, fordi norge taper jo på det, grei å med kort besøk, men at utlendingene må reise innen 2 uker.

I usa er det andre boller, vi i norge kan kun få bo der hvis vi har helt rent rulleblad.

Mens i norge kan man være tiltalt for grovt mord og alikevell få oppholdstilatelse for en periode? Hva skjer med norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...