Gå til innhold

Kabinett og PSU

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et fint kabinett og PSU som kan huse mitt AMD-system.

Jeg vil ha midi-tower og et PSU som jeg kan koble masse dritt på uten det brenner opp eller blir ustabilt :D

Jeg kikket litt på et lian li kabinett på microplex med akvariums-vindu å greier, syns det var litt stilig :D Men er det noe særlig bra?

Hadde vært fint med noen gode forslag på min side av 2000kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg følgende kabinett:

AOpen H600B med de nye Fortron PSU'ene med 120 mm vifte. Detter skapet har du mange muligheter med.

Jeg kjøpte mitt på PSdata til 862,- kr. I tellegg kan du kjøpe et nytt sidedør med vindu til ca 250,- kr. Fortron PSU'en er med i prisen + en 80x80x25 mm kabinett vifte.

Du kan gå å se på kabinettet selv på PSdata, men dersom du er interessert i bilder så kan jeg gi deg noen dersom du sender meg en PM.

Anbefales på det varmeste :woot:

Lykke til

Lenke til kommentar
AOpen H600B med de nye Fortron PSU'ene med 120 mm vifte. Detter skapet har du mange muligheter med.

Slenger meg på den, jeg har samme kabinettet (lækkært!) og digger det.. eneste er at når jeg satt sammen pc'en, kom jeg ved et uhell til å søle goop på "føttene" og litt på siden av kabinettet som jeg slet med å få av.. måtte bruke neglelakkfjerner for å ta vekk det siste, men det viste seg å ta vekk lakken også :-? så jeg har noen sølvgrå flekker etter goop-uhellet. Ellers er den fin å se på, sette opp, bygge ut, bruke og i det hele tatt. Ikke særlig dyr heller. PSU'en er forøvrig det elementet som bråker mest i PC'en min, men ikke noe sinnsykt.. den heter jo NoizeControl eller noe i den duren. med et bilde av en fyr som snorker på esken.. jeg trodde det betydde at jeg kunne få sove i fred, men det er heller pc'en som suser og går :p antar at det er 25db..

Lenke til kommentar

Slenger meg på den, jeg har samme kabinettet (lækkært!) og digger det.. eneste er at når jeg satt sammen pc'en, kom jeg ved et uhell til å søle goop på "føttene" og litt på siden av kabinettet som jeg slet med å få av.. måtte bruke neglelakkfjerner for å ta vekk det siste, men det viste seg å ta vekk lakken også :-? så jeg har noen sølvgrå flekker etter goop-uhellet. Ellers er den fin å se på, sette opp, bygge ut, bruke og i det hele tatt. Ikke særlig dyr heller. PSU'en er forøvrig det elementet som bråker mest i PC'en min, men ikke noe sinnsykt.. den heter jo NoizeControl eller noe i den duren. med et bilde av en fyr som snorker på esken.. jeg trodde det betydde at jeg kunne få sove i fred, men det er heller pc'en som suser og går :p antar at det er 25db..

Har du Fortron PSU i ditt kabinett. Dette kabinettet (H600B) kom med 2 typer. Den typen jeg har er en Fortron med en stor 120 mm vifte i bunn og ikke bak. Denne PSU'en er så godt som lydløs.

Lenke til kommentar
Har du Fortron PSU i ditt kabinett. Dette kabinettet (H600B) kom med 2 typer. Den typen jeg har er en Fortron med en stor 120 mm vifte i bunn og ikke bak. Denne PSU'en er så godt som lydløs.

Jeg har H600B, men med PSU'en "AOpen w/ NoiseControl". Fortron gjør vel susen antar jeg.. For ellers er det et supert kabinett som jeg sa :)

Lenke til kommentar

Helt enig med resten! Fortron PSU er veldig gode! De kan du stole på!

For kabinett er det smak og behag som gjelder. Gå etter det kabinettet som du liker, husk at det er kabinettet folk ser når de ser pcen din :)

Uansett.. skal du ha et dritbillig kabinett. Kjøp:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet490.htm

aero kabinett. Det er billig og fancy..

obs: prisen på linken er feil. Det koster bare 450kr. sjekk ut

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3...id=19&subgid=10

Dessuten har det masse stash som du kan sette på. ferdiglagde vinduer osv.

Lenke til kommentar

aluminium er ikke noe som jeg MÅ ha, men er litt tent på det siden det ikke veier noe særlig og siden det ser ganske stilrent og classy ut. Trenger ikke noe fancy greier da..men jeg SKAL ha dør i fronten, for hvis det er en ting jeg ikke liker så er det sorte kabinett med hvit cd-rom siden det crasher helt med hvordan det skal se ut..

Lenke til kommentar

John Kr Første utgaven av H600B kom bare med en 350W PSU med 80mm vifte, som jeg har...

ZolidZnak skjekk ut Lian Li PC6099B og A600A, begge er av aluminium. Aopen A600A er nye utgaven av H600B.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C6099B&toc=3050

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

Lenke til kommentar

Jeg valgte (både med tanke på pris og 'looks'):

Antec Miditower m/vindu, Metallic Grey finnes en test av hw.no her og http://www.overklokking.no har også en som begge gir glimrende omtale og kabinettet kommer til en utrolig pris på bare 795,- hos microplex no, men det er uten PSU og katoder..

Til å matche kabinettet valgte jeg en Antec strømforsyning, 350W med blå LED's som lyser som flomlys i mørket til 695,-

Dette blir endel i overkant av et Aopen kabinett, men med vindu, dør og muligheten til å velge en lysende PSU er det definitivt verdt det synes jeg :woot:

[/url]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...