Ola Andresen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei! Har akkurat hatt en HP-Envy 1090 maskin som jeg har vært veldig fonøyd med. Etter at min mor og far så sårt trengte ny pc har jeg valgt å la de overta envy pc'en og lurer på om jeg skal skaffe meg en ny bærbar pc? Kjøpte den med en gang den var ny og grunnen til at jeg valgte nettopp den var pga 14", 1600x900 oppløsning og led skjerm, og relativt lav vekt. Det jeg er ute etter er jo noe tilsvarende. Kan godt være større skjerm, men vekta på maskina er viktig. Jo lavere jo bedre, men mitt viktigste punkt er at jeg ønsker en maskin med god skjerm. Har prøvd å lese litt rundt og funnet ut at del har en bra modell, og ikke minst multicom med en kushan etterelannet om jeg ikke tar helt feil. Men føler ikke helt at jeg har funnet det jeg leter etter der selv om det såklart er bra maskiner det og. http://www.sony.no/product/vn-c-series/vpccb2s1e denne er vel rimelig ny? 1920 x 1080 oppløsning virker jo lovende, men hvor bra er fargene osv...? Hvis noe vet da? 9k syntes jeg ikke virket så ille heller......? Noen som har noen innspill til andre pc'er? evn om noen vet at det snart kommer noen nye kule modeller jeg burde vente på? Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Har samme problem som deg. Har selv vurdert ulike Vaio maskiner, X1 til Lenovo og et par Apple maskiner... Vurderer å vente litt ettersom det er en ny versjon av Macbook Air rett rundt hjørnet ( om du er åpen for Apple, OSX og alt det fører med seg - har jo maskinen svært lav vekt og god oppløsning/skjerm ) Senere i høst kommer jo ASUS med sin UX serie som kan være verdt å vente på. HP maskinen min som skal byttes ut synger imidlertid på aller siste vers, så jeg tviler på at jeg personlig har mulighet for å vente så lenge. Av den grunn havner jeg nok på en Macbook Air - utelukkende grunnet byggekvalitet, skjerm, og portabilitet. Så gjenstår det jo bare å se om jeg klarer å venne meg til OSX... Forøvrig; Hva gjelder Sony maskinen du linker til, har jeg ikke særlig kjennskap til denne. Har imidlertid prøvd S-serien (som vel er det nærmeste man kommer ultraportabel foruten Z-serien) og er mektig imponert over fargegjengivelse og oppløsning. Personlig synes jeg en del av Vaioene er litt for "ordinære" både spesifikasjonsmessig og designmessig til å kunne forsvare priser opp mot 20-30.000 (selv om en del av de er relativt robuste). Endret 16. juli 2011 av Star Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Mac både ser og virker utrolig bra, men ønsker ikke å konvertere til OSX desverre. Syntes ikke det står så mye om den UX serien. Står lite om skjerm ut ufra hva jeg ser... Grunnen til at jeg falt litt for den jeg liket til var også det at det er fulltastatur med num lock og det greiene der på høyre side. Skikkelig digg å ha når man betaler regninger f.eks..... Endret 16. juli 2011 av Ola Andresen Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629061 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064 så og si identisk. Bare litt bedre specs. Minus: Ingen bakgrunnsbelysning Tastene står litt for tett etter min smak Pluss: Mest for penga Full hd Har sett over det som er i 15" på det norske markedet og det er såklart mange å velge imellom. Men ikke med full hd, samt at skal pc'en være litt spesiell begrenser valget seg veldig. Forsatt denne sony Vaio C som står øverst på ønskelista mi. Endret 17. juli 2011 av Ola Andresen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå