Gå til innhold

BK: Elv, hvilket er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det øverste blir litt for rotete for min del. Det nederste er et fint bilde, men med forbehold om at jeg ikke har vært der, synes jeg utsnittet er litt trangt. Det ser nesten ut som om du har komponert veldig bra, for å så ha croppet bildet.

Med tanke på de svake fargene i bildet, kunne disse også sett bra ut i sort-hvitt.

Lenke til kommentar

Det øverste blir litt for rotete for min del. Det nederste er et fint bilde, men med forbehold om at jeg ikke har vært der, synes jeg utsnittet er litt trangt. Det ser nesten ut som om du har komponert veldig bra, for å så ha croppet bildet.

Med tanke på de svake fargene i bildet, kunne disse også sett bra ut i sort-hvitt.

Jeg er enig med deg i nesten alt du sier. På bildet nr1 så er det en ting som etter min mening ødelegger ganske mye, steinen nederst til høyre. Det er kanskje den som gjør at det ser litt rotete ut?

Men du tar feil med croppingen, bildet er ikke croppet. Men jeg ser hva jeg kunne gjort annerledes, jeg kunne senket stativet for å minske området av vann midt i bildet.

Jeg liker den svake blåfargen, så b/w blir det sannsynligvis ikke.

Takk for svar allesammen! Det er bare å fylle på med forslag som kunne gjort bildene bedre! :)

Endret av skjlzvik
Lenke til kommentar

Hei der :)

Merkelig, en bruker kommenterte at bildene er croppet; jeg kunne tenkt meg en beskjæring av det nederste bildet til noe rundt at den store steinen (på det nederste bildet) blir kuttet vekk, og at du samtidig tar litt i nedre kant. Ca til midt på steinene...

Bildet ble -for meg- mye mer harmonisk når jeg så det med den beskjæringen. Det er noe dunkelt, trist,ensomt i bildet på en bra måte som får motpolen med at den lyse siden av vannet er forfriskende...

Jeg syns du har fått disse bra til, uten synlige tegn til diffraksjon (som jo kan være vanlig pga unormalt liten blender med å få såpass lang lukkertid i sommertia) Ooops, tenkte ikke på at det bare er lyst om natta her oppe i nord :blush:

Bra jobbet :)

Edit; typo.

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Takk for svar Larsenio! :)

Ja, nå har jeg hatt litt betenkningstid, og har faktisk bestemt meg for å la det være slik det er. Jeg prøvde meg fram ang. utsnitt, men det er noe med bildet jeg syns er litt mystisk og spennende, og det synes jeg ble på en måte ødelagt da jeg croppet. Med tanke på hvordan vi leser et bilde ( fra venstre øvre hjørne), så liker jeg at en først ser en mørk side med berg og stein og deretter elven. Kanskje et utsnitt nede hadde gjort det bedre, men jeg gidder ikke å legge til en versjon til av bildet på 500px ( Se "Min portfolio" på signatur.)

SS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...