Jon4s Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei, Jeg har hovedsakelig søkt studieretning på UiO, men nå i det siste har jeg derimot mer lyst til å bytte over til Tromsø. Noen som vet om dette i det hele tatt er mulig når inntaket er klart? Lenke til kommentar
operg Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Den eneste muligheten du har er å plukke opp en restplass når de annonseres 20. juli klokken 9 om morgenen. http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/restetorget/ Det er ikke sikkert at studiet du ønsker å skifte til ligger der, men vær så tidlig ute som du kan. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Dette er en enorm risiko å ta, og jeg lurer på om det er verdt det. Finner jeg ikke UiT-plassen der så står jeg uten studieplass. Den enkleste måten måtte i såfall vært å finne en likesinnet som ønsker å bytte fra UiT til Oslo. Det er snakk om juss, så jeg innbiller meg at det ville vært vanskeligere dersom det var andre veien. Endret 15. juli 2011 av Jon4s Lenke til kommentar
operg Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hvis det er snakk om juss kommer nok neppe studiet på restetorget, ja. Er det virkelig mulig å "bytte" studieplass med en student på et annet universitet? Etter hva jeg har lest i medisintråden går ikke dette for medisinstudiet, og jeg tviler på at det går for noen andre studier heller. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Såvidt jeg vet åpner ikke jusstudiet for "privat bytte" av studieplass. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Da biter jeg heller tenna sammen og studerer i Oslo Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå