Iriver Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Hei, Et par dager før søknadsfristen for søknad på videregående skole, tok jeg kontakt med inntakskontoret i Telemark. Grunnen var at jeg fremdeles ikke var sikker på hvilken skole jeg ville gå på. Jeg var sikker hvilken linje jeg ville gå, men reisetid og andre årsaker gjorde at jeg ikke klarte å bestemme meg helt for skolevalget. Det sto mellom følgende; SKOLE1 - Elektrofag - nærmest SKOLE2 - Elektrofag - lengre unna Vi forhørte oss litt, og fikk beskjed om at man automatisk kom inn på nærmeste skole. Min nærmeste skole var da SKOLE1. I samråd med inntakskontoret ble vi enige om at jeg skulle søke SKOLE2. Men hvis jeg ville inn på SKOLE2 måtte jeg sende flyttemelding slik at SKOLE2 ble nærmeste skole. Flyttemeldingen måtte sendes før 20 juni. Jeg hadde altså følgende valg: - IKKE sende flyttemelding, komme inn på SKOLE1 - nærmeste - Sende flyttemelding, komme inn på SKOLE2 Da 20 juni nærmet seg fant jeg ut at jeg ville gå på SKOLE1, og jeg sendte derfor ikke inn flyttemelding. Men på 1 inntak kom jeg inn på SKOLE2. Dette var det motsatte av hva jeg ble fortalt. Jeg ringte og forklarte situasjonen, men uten hell. Vi ble enige med inntakskontoret om å endre søknaden min til SKOLE1, og håpe på inntak 2. Andre inntak gjorde ingen forskjell, jeg var fremdeles inn på SKOLE2. Dette til tross for at jeg har 4,5 i karaktersnitt fra ungdomsskolen. Jeg har flere venner som har kommet inn på SKOLE1 og Elektrofag med snitt under 4. Jeg fikk beskjed fra inntakskontoret at jeg nå var nummer 44 i kø. Jeg ser nå i ettertid at det hele kan forklares med at inntakskontoret heller ikke forandret adressen min (foreldre er skilt), selv om de sa de skulle gjøre det. Dette gjorde at allikevel var nærmest SKOLE2. Har opptakskontoret gjort en feil her? Takk på forhånd Endret 15. juli 2011 av Iriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå