Gå til innhold

angåendeoverklokking

andesam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Det som tar knekken på en prosessor ved overklokking er varmen, ikke mhz.

2. Ja, prosessoren blir varmere selv om man bare øker mhz. Men når man øker vcore så øker varmen mye mer enn kun mhz-overklokking. PS!Hvis du ikke øker vcore ved overklokking trenger du ikke å være redd for å brenne prosessoren din hvis du har vanlig kjøling (f. eks. boxed).

Lenke til kommentar

Varmen kan ta kneken på den, eh tror det er hovedkortet som blir varmere(chipsetet) når du skrur opp fsb'n,,, tror ikke hastigheten kan drepe en cpu nei men varmen kan,,

edit: de svarene over kom mens jeg skreiv det svaret her, spiste litt så det tok tid, men jeg mente chipsetet blei varmere når du økte fsb'n

Lenke til kommentar

Riktig at varmen tar knekken på cpu. Når du overklokker cpu blir også northbrigde opphetet. Derfor de har begynt med vifte på chipsettet.

Vcore bør vel holdes innen for rimelige grenser, såkalt voltmodding er meget risikabelt uten skikkelig kjøling.

Lenke til kommentar

Når du overklokker cpu blir også northbrigde opphetet. Derfor de har begynt med vifte på chipsettet.

Dette stemmer vel ikke helt. Hvis man multiplier-klokker en CPU så vil fremdeles NB gå med samme hastighet. Problemet er at dagens NB'er har så mye høyere hastighet enn før og i tillegg inneholder flere og flere funksjoner som må tas hånd om. (Som f.eks integrert VGA og lignende, tipper det utvikler en del effekt).

Lenke til kommentar

Hehe, gikk kanskje litt vel raskt i svingene der :p Med overklokking mente jeg fsb overklokking ikke multiplier (har ikke hatt amd siden tbird 1400). Glemte amd og multiplier... kjører intel for alle penga :smile: Kjøleløsningene på NB i dagens hk er likevel ikke så veldig mye mer avanserte enn for 2 år siden. Mange av dagens hk kommer med enkel kjøleribbe fortsatt, mulig den er blitt litt bedre men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...