martin9 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Hei! Forledendag kjøpte jeg en HTC mobil u/abb. Et irritasjonsmoment med denne er noen løse volumtaster. Dette har jeg tenkt å klage på, men lurer på hvilke rettigheter jeg har. Kjøpte telefonen på Elkjøp. Kan jeg kreve ny? Tenker meg at de vil sende inn den jeg har kjøpt, men jeg mener det blir for dumt å skulle sende inn en tlf på verksted som jeg kjøpte noen få dager tidligere. Telefonen inneholdt jo feilen når jeg mottok den. Takk for hjelp! Endret 15. juli 2011 av martin9 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hvis noen dager er mindre enn en uke, er det mulig de bytter hele dritten som DOA, men det kommer vel også litt an på rutinene deres. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hvis de ser på mangelen som betydelig, og du legger fram saken din saklig og fin, så skal det ikke være noe problem. Elkjøp har 7 dager som DOA tid, noe som vil si Dead On Arrival, og dekker det meste av fabrikasjonsfeil på en inntil 7 dager gammel telefon. Lenke til kommentar
darket Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 DOA=dead on arrival, da må mobilen og ALT av utstyr innleveres tilbake. Eske+kabler+manualer+batteriet+øreproppene OSV. -- Elkjøp har ikke 7 dager DOA tid på alt sammen nei, dette er veldig variabelt. Noen merker har lengre DOA tid, noen merker har IKKE noe som heter DOA. HTC har DOA, så bare lever tilbake asap. Dette er å regne som GOODWILL fra leverandøren\elkjøp. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Stemmer at det varierer, men elkjøp er ikke drittsekker på en 1 uke gammel telefon selv om produsenten ikke har DOA rutiner. Men det er et ikke-problem for trådstarter, så ikke utsett det Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Så dere mener jeg kan få ny tlf, hvis jeg leverer alt tilbake, viser kvittering og er saklig? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Det er ikke opp til oss, så ta med deg telefonen og absolutt alt av tilbehøret til elkjøpen der du kjøpte den, og be dem se på saken. Sammenlign med utstillingsmodellen, er den bedre enn din så bytter de den kanskje, hvis den er akkurat like slarkete så er det slik telefonene er. Eneste du har krav på er reparasjon, men DOA er noe som tilbys av enkelte leverandører på helt nye telefoner. Så hør med dem så fort som mulig.. Endret 16. juli 2011 av SvennAndre Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Har jeg mulighet til å heve kjøpet? Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Dersom du kjøpte mobilen fysisk i butikk har du i utgangspunktet ikke det. Men det er definitivt verdt et forsøk å dra dit med telefonen, vær hyggelig og saklig så har du større sjanse for å få den byttet. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg bestilte den med sånn Collect@Store, men skal ta meg en tur til elkjøp i morgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Elkjøp har ikke 30-dagers returrett på mobiler, men dersom det er feil på den, får du enten en ny (på DOA) eller reparasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå