Johnny Thrust Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei Jeg skal ha ny laptop ifm jobb, og har i den forbindelse fått et budsjett på inntil 10 000 kr å handle for. Kriteriene mine er at den må være i størrelsen fra 11" til absolutt max 13.3" LCD. Batteritiden er også viktig her, da den må klare en "reisende arbeidsdag". Bruken vil være alt fra programmering, til mail/tekstbehandling og 3G surfing. Masinen trenger ikke å ha internt 3G løsning, da dette kjøres via hotspotoppsett på mobilen (LG Optimus x2) I en ideell verden hadde jeg likt å hatt en laptop med batterikapasitet på 10 timer +, i en 11" maskin. Alt av software jeg trenger har jeg, i tillegg har jeg en SSD disk liggende som skal monteres i denne nye maskinen. Det vil kanskje gi en ekstra 20-30 min på produsentens oppgitte batteritid. Jeg kan også nevne at jeg pr nå har en Acer Aspite 3820T privat, og noe ala denne hadde vært OK. Er det noen som kan komme med noen tips ? Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Om du søker på https://prisguiden.no så burde du finne kandidater som passer deg. Jeg fant en mulig kandidat i Lenovo ThinkPad X220. Sjekk også om den kandidaten du finner, har plass til 9,5 mm disk (det er vel det som er tykkelsen på din SSD) ... noen av disse små maskinene har HDD med 7 mm tykkelse. Endret 15. juli 2011 av Protest Lenke til kommentar
Johnny Thrust Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Takk for tipset, Protest... jeg skal sjekke det med en gang. -W Lenke til kommentar
Protest Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Burde finne den "rette/beste" kandidaten rimelig kjapt, da det ikke er så mange som klarer batterikravet ditt. Sjekket Alienware 11X. Den er jo spennende med et rimelig bra skjermkort som burde klare de fleste spill på den sjermen som den maskinen har. Fant så en test, og den viste at den dessverre bare klare 4 timer under ideelle forhold. Det er altså ganske umulig å få både pose og sekk. Her en test publisert i dag av Lenovo ThinkPad X220 Tablet Kunne nesten vært drømmemaskinen min, men den er tydeligvis enda ikke bygd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå