eneboern Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 har to eksterne hdd hvor det synes som om kabinettet har tatt kvelden. Dene ene starter opp, men er veldig ustabil i overføring og mister kontant raskt. Den andre vil ikke starte opp. Tenker jeg kan prøve å skifte kabinettene til disse for å se om det hjelper, men litt usikker på hvilket som jeg trenger. Den ene disken er en eldre WD med 120 GB som bruker firewire for overføring. Den andre er en WD Elements 500GB som bruker usb. Begge er på 3,5" og trenger ekstern strømforsyning. Er det noen som har noen tips, evt om det trengs noe mer info? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Kan du si hvor gamle harddiskene er? Er det under 3 år er det nok størst sansynlig sata, hvis det ikke var et supert godt tilbud den gangen. Anbefaler USB3 f.eks http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161030818 så da trenger du størst sansynlig bare å bytte harddisken når den ryker, så har du et oppdatert kabinett. Ikke så dyrt heller. Dealextreme.com selger noe billigere om du kan vente 1-2 uker. Nå har jeg erfaringer med enkelte WD plastharddisker bruker spessiele skruer, så er ikke sikkert det er så enkelt å ta ut harddisen uten å ødlegge hele kabinetter, men jeg kjenner ikke til ditt kabinett her. Endret 15. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
eneboern Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Kan du si hvor gamle harddiskene er? Er det under 3 år er det nok størst sansynlig sata, hvis det ikke var et supert godt tilbud den gangen. Anbefaler USB3 f.eks http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161030818 så da trenger du størst sansynlig bare å bytte harddisken når den ryker, så har du et oppdatert kabinett. Ikke så dyrt heller. Dealextreme.com selger noe billigere om du kan vente 1-2 uker. Nå har jeg erfaringer med enkelte WD plastharddisker bruker spessiele skruer, så er ikke sikkert det er så enkelt å ta ut harddisen uten å ødlegge hele kabinetter, men jeg kjenner ikke til ditt kabinett her. Den ene er mange år gammel, er vel fra 2003 tror jeg. Den andre er fra 2008/2009. Dette er nok ikke noe som kommer til å brukes noe spesielt utenom å være backup av backupdisken min Endret 15. juli 2011 av eneboern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå