Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4-pin kabelen til PSU-en smeltet, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Du kan ikke ødelegge PSUen med bare en kortslutning, så det er veldig lite sansynlig at PSUen er skadet i noen grad. Det som er problemet er at det kan leveres rundt 20A teoretisk inn til den pluggen fordelt på begge ledninger, og det er nok til å smelte noe dersom all den effekten blir konsentert på ett punkt.

Skal jeg tippe på noe, så vil jeg egentlig tro dårlig kontakt imellom pluggen og kontakten. Strømmen som går igjennom denne er såpass stor at litt motstand kan fort svi av pluggen/kontakten. Kortslutning er lite sansynlig fordi det ville fort trigget overbelastbeskytteren i strømforskyneren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis krympestrømper er bedre så sier jeg at han må skaffe seg det. Hvis han ikke finner i en butikk nær seg så får han bestille fra nettet.

Kanskje et idiotisk spørsmål, men hvor bra går endene av en krympestrømpe sammen? Jeg vil tro at det meste som selges er som en pøsle med to åpne ender. Den ene enden må jo tette enden på kabelen ordentlig.

Lenke til kommentar

Krympestrømper krymper.. Man varmer dem opp med en lighter eller tilsvarende, så krymper dem rundt det de ligger rundt. Dimmensjonerer man strømpene rett med kabelen tetter dem 100%.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...