Gå til innhold

Hva er disse maskinene verdt?

Anbefalte innlegg

Første maskin:

Mac pro 1,1

2 x 2,66 Ghz dualcore Xeon

9 GB ram

2,75 TB disk

Firewire 800

Maskin nummer 2:

CPU : Intel® Core™2 Quad prosessor Q9400 Intel® G31 express-brikkesett

Skjerm : Kjøpes separat

Tastatur/Mus: Trådløst tastatur og optisk mus

Minne : 6 GB DDR2-SDRAM 4 DIMM-sokler

Harddisk : 1 TB SATA 3G-harddisk (5400 rpm) opptil 13 GB partisjon for systemgjenoppretting

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ GT120 med PureVideo® HD-teknologi 1024 MB dedikert skjermminne, opptil 3070 MB tilgjengelig

grafikkminne totalt, slik det tildeles av Windows Vista® DVI-port, VGA-port, HDMI-port

Optisk enhet : Blu-ray spiller & SuperMulti DVD brenner med LightScribe-teknologi Lag disketiketter av høy kvalitet direkte fra PCen med LightScribe: Bare brenn, vend, brenn.

Lydkort : Intel® High Definition Audio 7.1 2 lydporter foran, 6 analoge lydporter bak og 2 digitale lydporter bak

Eksterne porter :

2 eksterne rom for optiske stasjoner, 2 interne harddiskrom, 1 Pocket Media Drive-rom, 1 Personal Media Drive-rom ; Matte for USB- og 1394-enheter

1 PCI-Express 16x

1 PCI (1 ledig) og 2 PCI-Express 1x (2 ledig)

6 USB 2.0-porter (2 foran)

2 FireWire®-IEEE-1394-porter (1 foran)

Kommunikasjon : 15-i-1 minnekortleser

Nettverk : Ethernet 10/100/1000BT integrert nettverksgrensesnitt Trådløst LAN 802.11 b/g/n

Jeg prøvde å selge nummer 1 for 8000 kr og nummer 2 for 6500 ink 24" HP LP2475W - hvor far off er/var jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC 1 vet jeg ikke. Applekjøpere er jo villige til å betale hva som helst for minimalt med produkt ... Specs i seg selv er ikke veldig imponerende.

PC 2 rundt 3500, alt etter hvor bra skjermen er. Maskinen i seg selv består stort sett av: en "OK" prosessor og BD- brenner. 1500 for maskin, 2000 for skjerm.

Lenke til kommentar

Nypris - 30% pga brukt,

Deretter -30% pr år den er gammel

Den avskrivningen pleier å stemme ganske bra, dvs etter 3-4 år er den verdt 0.

for 6500 idag får man en helt ny 1155 / 2600K-maskin som er 5 ganger så kraftig og bruker mye mindre strøm.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg har ikke noe nypris å gå etter. Den ene kjøpte jeg brukt selv og oppgraderte - det var for to år siden og betalte billig dag, for han ville ha den vekk. (Og den kjører som en klokke)

Nummer to kostet meg 2000 kr, men det er langt under nypris - en i HP sa den hadde kostet rundt 8-9000 for 4 år siden, men som HPC er alt latterlig dyrt.

Spørsmålet blir kanskje da, om jeg heller skal spytte inn 1000 kr - få mac os x server og drifte mac'en som en server, det er den mer enn god nok til den en gang dør, og egentlig overkill til?

Nummer to kan brukes som stue pc for litt mer kraftig skyts enn det min 2 år gamle minimal asrock greier.

Så spørsmålet er; vil disse være like grei til det i forhold til verdien jeg kan forvente å få tilbake for dem ved å selge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...