Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal det lukte så jævlig vondt? *Operert inngrodd negl*


chokke

Anbefalte innlegg

Kan jeg fikse det på egenhånd?

Har hatt den i fotbad ca en times tid nå, og tatt av teipen.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om resultatet, den virker litt stor, men den er jo også kuttet ned til benet, så det skal jo gro.

Og jeg regner med den er operert slik at den ikke kan gro ut igjen, ihvertfall slik den andre ble. Den som er operert tidligere er nå slik at jeg må kutte den foran, og på siden fordi det ikke er noen hud der.

 

Gir det en dag til og ser, lukter litt enda :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele neglen er ikke operert bort, men en del av den slik at det ikke er mulig for neglen å vokse der. Den er kutta i to langsetter og fjerna røttene til den ene siden.

Den har også vært inngrodd, med litt verk og slikt i mer eller mindre to år, så derfor ble det operasjon og fjerne muligheten for gjentagelse.

Fikk skrevet ut Fucidin 2% når jeg fikk henvisninga som jeg skulle legge oppå etter grønnsåpebad (mens jeg ventet på operasjon) som jeg kan legge oppå, men jeg vet ikke om det er noe å få inn i kroppen via såret, siden den skulle legges oppå sistgang og internettet er vanskelig å finne ut av :wee: .

Får se effekten av det, skal visst virke mot stafylokokker..

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Da har jeg sett det an de siste dagene, og blir nok en tur innom legevakta imorgen..

Gjør fortsatt vondt, kan ikke gå med tåa og det ser ut som en ganske hoven klump rundt kuttet.

Er det virkelig legevakt-matriale? Kan jo bestille legetime til fastlegen og ta det der?

 

Og en annen ting, hvordan er det med betaling av denne tjenesten? Regner med det koster å benytte seg av tilbudet, og hvordan blir det om jeg har frikort, slipper jeg unna betaling da? Funket ikke å bruke frikortet på operasjonen så en kan jo lure.

Lenke til kommentar

dra til legevakten du. fastlegen har ofte ikke alt utstyret som kreves og du gjør andre en tjeneste ved å dra til legevakten.

 

det er ofte sisteårsstudenter tilstede som får opplæring av en meget kunnskapsrik overlege.

tar du det hos fastlegen, må du gjerne vente til neste dag og han får heller ikke lært bort teknikken til sisteårsstudenter.

 

og prisen er den samme (mer eller mindre)

forutsett gjerne med onkel skrue tankene, men da risikerer du at det sprer seg og da slipper du problemet med tåa,nemlig fordi den må bort. (ja, det er sant)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...