gerrardo Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei : ) Gutt på 20 som har veldig god virkning av efexor, helt klart den beste medisinen for meg! Trener en del, og skal nå begynne å forbrenne litt fett. Spørsmålet mitt er : Hvordan er det for eksempel om jeg går ut før frokost om morningen og tar en joggetur og får igang forbrenninga, vil det føre til at medisinen forbrennes raskere, sånn at kroppen ikke tar opp så mye av medisinen? Blir kjempe takknemlig for svar! Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Legger inn en tekst her i håp om at noen har svar : ) Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei, det virker nokså usannsynlig at fysisk aktivitet skal øke nedbrytningen/metabolismen av legemidlet. Du får riktignok økt hjertefrekvens/puls, men jeg ser ikke at det skulle ha noen nevneverdig betydning for legemiddelomsetningen i kroppen. Det er vel heller mer sannsynlig at du får senere effekt av Efexor. Jeg ser i Felleskatalogen.no at det anbefales å ta medisinen sammen med et måltid. Dette kan komme av såkalt ventrikkelretensjon, som betyr at legemidlet blir liggende i magesekken og vil ikke gå videre til tarmen og bli absorbert der før det er kommet mat ned i magesekken, som først da vil tømme innholdet (ut til tarm). Dessuten er jo fysisk aktivitet faktisk en av behandlingsstrategiene ved depresjon (som du sikkert vet) ... Lenke til kommentar
gerrardo Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Tusen hjertelig takk for svar! Ja, jeg trener en del, og det er en fin behandling også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå