Icetears Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg sliter med en include i en <div>-tag. Det som skjer er rett og slett at det jeg prøver å inkludere ikke kommer opp, jeg har sjekket at det ligger på riktig plass osv. Det funker å browse det jeg skal inkludere. <div class="textfield" id="game"><?php $userid = $_SESSION['SESS_MEMBER_ID']; ?> <?php include('includes/list_games.php?search=$userid');?> </div> Jeg ser ikke noe feil her da det som sagt funker i browser. Noen tips? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Litt rusten i php-tags og hva som er lov, men antar du har prøvd <div class="textfield" id="game"> <?php $userid = $_SESSION['SESS_MEMBER_ID']; include("includes/list_games.php?search=$userid"); // '$test' = $test ikke innholdet i $test ?> </div> Ikke skyt hvis jeg tar feil da. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Litt rusten i php-tags og hva som er lov, men antar du har prøvd <div class="textfield" id="game"> <?php $userid = $_SESSION['SESS_MEMBER_ID']; include("includes/list_games.php?search=$userid"); // '$test' = $test ikke innholdet i $test ?> </div> Ikke skyt hvis jeg tar feil da. Jeg har på en måte prøvd det, jeg prøvde: <?php $userid = $_SESSION['SESS_MEMBER_ID']; echo $userid include('includes/list_games.php?search=$userid'); Definasjonen på $userid funker og vises, men ikke include. Lenke til kommentar
etse Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 husk forskjellen mellom $test = 'includes/list_games.php?search=$userid'; og $test2 = "includes/list_games.php?search=$userid"; Om du tar følgende kode: $userid = 10; $test1 = 'includes/list_games.php?search=$userid'; $test2 = "includes/list_games.php?search=$userid"; echo $test1; echo "<br />"; echo $test2; vil det gi følgende output: includes/list_games.php?search=10 includes/list_games.php?search=$userid I det første tilfellet blir alt brukt som det var klar-tekst og den tar ikke hensyn til variabler. Dette gjør den i det andre tilfellet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Jeg trodde include() kun inkluderte hele, råe filer? Redigert: Jeg tok visst feil. Scroll med til eksempel 3 på denne siden. Endret 15. juli 2011 av Runar Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg vil også henvise til 3. eksempel på nevnte side. // Won't work; looks for a file named 'file.php?foo=1&bar=2' on the // local filesystem. include 'file.php?foo=1&bar=2'; Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Unødvendig til de grader. Hvorfor skal du sende variabelen i GET? I fila du inkluderer kan du bare henvise til $_SESSION['SESS_MEMBER_ID']. Include fungerer (på sett og vis) som å paste en del av koden i det opprinnelige dokumentet. Derfor vil variabler som eksisterer i den opprinnelige koden, også være mulig å hente i det som blir includert. 1 Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 TheClown, takk! Endelig fikk jeg det til å funke, enkelte ganger tenker man ikke så langt. Hehe Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Klar over at det er lenge siden men kanskje TS fortsatt leser tråden. Det ville ha vært enda ryddigere (og lettere å konfiguere i fremtiden) om du hadde kodet scriptet som ligger i list_games.php til å være en funksjon, i eller utenfor en klasse (objektorientert-programmering). Måten du kunne gjort det på da hadde vært å hatt en functions.php fil du hadde tatt require("functions.php"); på i starten av scriptet ditt, og deretter bare kalt på funksjonen list_games($_SESSION['SESS_MEMBER_ID']);. Innholdet i functions.php kunne dermed f. eks sett slik ut: <?php public function list_games($SESS_MEMBER_ID) { // behandle $SESS_MEMBER_ID } ?> Endret 8. september 2011 av Occi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå