OC-Freak Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Heisann, er så uheldig å komme fra et sted hvor Direct Connect er eneste alternativ til nett tilknytning utenom godt gammeldags modem. (Bor nå i by, men er ofte hjemme hos mine foreldre på ferie osv). Her i slutten av juni mistet vi nettet etter tordenvær, vi mistenker at noe av utstyret er skadet, selv om alt ser ut til å virke (lyser grønt, trådløst nett internt i huset er oppe osv). Men vi har ikke kontakt med omverden. Noe nedetid er ikke unormalt med direct connect, men tidligere feil har vært på sender/mast/server og blitt reparert etter 1-2 dager. Det gikk derfor et par dager før vi ringte Direct Connect. Snakket med en tekniker og han mistenker at det er feil på radioen(antennen) vår siden den visstnok er av gammel modell som er svært følsom for høye spenninger som ved lynnedslag. Får beskjed om at vi får en tilbakemelding i løpet av uka når de har avtalt med tekniker om at han kommer og feilsøker/fikser feilen. 3 dager etter får vi en SMS: Grunnet ferieavvikling kan ikke ditt oppdrag utføres før siste uken i juli. Så ja 1 måneds ventetid på tekniker, det er da vår erfaring med Direct connect første gangen vi har problemer (Hatt det i ca 2 år og har ikke tidligere hatt problemer på vår side, kun på "deres" side, dvs server/mast/sender osv). Ikke at vi har så mye valg siden det ikke er alternativer, prøvde med en HTC telefon å sette opp et trådløst hotspot, men det er kun vanlig GSM nett så det er så tregt at det ikke fungerer i praksis, venta i over 5min og forsida på VG hadde ikke fremdeles ikke dukka opp til tross for mye "venter på ......" "overfører data fra ......" meldinger i nettleseren. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Høres definitivt ikke greit ut med så lang ventetid pga ferie... Enn å be dem sende deg en ny antenne som du kan prøve å bytte selv, uten tekniker? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Så lenge man ikke har en spesifikk avtale om respons så har nok DirectConnect alt på det tørre her. Det er uansett ikke unikt at ting tar tid i ISP verden. Har selv hatt nedetid på 1-1/2mnd hos Nextgentel fordi de ikke fikk tak i montører til å fikse feil i sentral. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fant du ut av dette? Sliter med akkurat det samme her nå i kveld. Lynnedslag. Får ikke kontakt med antennen/omverdenen. (Får heller ikke IP fra modemet med påkobling direkte mot antennen..) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg byttet radio en gang, fordi det ikke var mulig å få kontakt med den verken fra min eller deres side. Tror ikke det var forårsaket av lynnedslag, men det er jo vanskelig å si noe sikkert... Tok den tida det tar å sende pakke i posten, ikke noe snakk om å sende ut tekniker for feilsøking. Hadde jeg bedt om (og betalt for) post over natt, så hadde jeg sikkert fått det... Gammel radio måtte sendes i retur, men først etter ny var mottatt og montert. Ferdigbetalt returadressekort fulgte med. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hmm dårlige greier... Alle seriøse radionettselskap bør ha gratis feilretting om feilen skyldes feil med utstyret. Veldig mange rundtom som ikke er kompetente på dette. Takk for råd. Ba han om å ta kontakt direkte med Direct Connect igjen på dette. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (...) gratis feilretting om feilen skyldes feil med utstyret. (...) Det er vel heller ingen i denne tråden som har sagt noe om at det ikke er tilfelle. TS' frustrasjoner gjaldt lang ventetid, ikke at han måtte betale. Jeg har aldri hatt behov for montør, så det kan jeg ikke si noe om, og dessuten vil alle slike erfaringer avhenge sterkt av geografisk plassering og en mengde forskjellige underentreprenører. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Sure, men når kundene betaler såpass mye over lang tid, så mener jeg dette bør være en selvfølge. Telenor/Canal Digital osv har dette på alle feil som ikke skyldes feil som brukeren selv har påført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå