Gå til innhold

Står at jeg har bare 1333Mhz når jeg egentlig har 1600Mhz

Meohz

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte disse RAM-brikkene. Problemet er at det står at jeg kun har 1333 Mhz men jeg bestlite 1600 Mhz. Kan det ha noe med at jeg trenger å stille inn noe? For jeg kan ikke se noen 1333 Mhz modeller av Vengeance serien. Eller kan det være at jeg har fått feil av en eller annen merkelig grunn?

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hovedkort som støtter 1600MHz minne?

Ja det støtter 1600 Mhz.

Mine rambrikker kjørte heller ikke på full pupp før jeg ga biosen beskjed om det.

Hvordan skal jeg gi BIOS beskjed om at det er 1600 Mhz?
Lenke til kommentar

Står vel i bruksanvisningen. Ellers finner du det nok selv. Vanligvis kommer man inn i bios ved å trykke "del" under oppstart.

Ja takk :D

Skal teste det ut, akkurat nå så har jeg ikke tilgang til den pcen, så jeg tester det litt senere. :p

Lenke til kommentar

Siden det alltid spretter opp tråder om slikt, så er det greit å nevne dette for de som googler.

Det å dundre opp farten på minnet har null niks nada og si for systemytelsen.

På 1366 og tidligere plattformer så var det vanlig at RAMen måtte henge med i overklokkingen og da var rask RAM kjekt å ha.

Idag derimot er det KUN benchere som ser forskjell, i spill fra 1066 treg RAM på slappe timings til 2333MHz super stramme timings utgjør det MAKS 1 FPS i forskjell i spill på en god dag.

Personlig synes jeg den FPSen er for dyr og for tidkrevende til at jeg gidder å bry meg med den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...