Gå til innhold

Hva driver komplett med fortiden?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et (demo brukt) GF4 4600 MSI, for en 5-6 uker siden, husker ikke akkurat når.

 

Jeg setter i kort, og prøver å instalere driver, da crasher faenskapen, og maskina syter og klager på "unknown hardware error"

 

Kanskje "safe modus" funker tenkte jeg, jo da jeg kommer inn omsider, men maskina vill ikke vise mer "4bit farger", og skjermkort er tottalt ukjent.

 

Jeg tar ut faenskapen, prøver med mitt gamle gf2 pro, og alt virker igjen, prøver for sikkerhetskyld også det interne kort på "Nforce2", med samme resultat.

 

Sender mail til komplett, forklarer feilen, alt klikker når AGP driverne, i nforce pakken instaleres. Kort virker fint i pci modus.

 

For et RMA nummer, sender det inn, det går noen uker, "komplett" kommer til at det ikke er noe galt med kort.

Jeg ringte å snakka med dem, fikk til svar at gutta på "komplett" kan sine saker, og at kort var kjørt temlig hardt, så noe annet måtte være galt.

 

Jaja tenkte jeg, sikkert forlite strøm, eller defekt hovedkort da, og begynner å gjøre meg klarer å bestille nye deler, og få testa hovedkort osv.

 

Henta kort i dag, har hatt litt dårlig med penger den siste tiden, så kort har vært på posten en ukes tid.

 

Åpnet esken, der lå kort, sammen med test pappirer, jeg begynte å lese, kom til 3mark2001 scoren, 3600, hva ****** tenkte jeg, det kan da umulig være scoren for et GF4 4600. Bruttern får da over 11000, på sin maskin.

 

Enste mulighet for å få en slik score på et "Nforce2" kort, med amd 2600+, med 512mb, må være at de har glemt å legge in gart(agp) driverne.

 

Drar innom bruttern, får omsider han til å prøve kort på sin maskin, han har et gf4 4600 asus.

 

Vi setter det inn, starter opp, maskina booter, vi kommer inn i windows xp, vi prøver å skifte skjerm oppløsning, crash "unknow hardwere error", prøver "safe modus" legger prøver å legge in de nyeste gf4 driverne, maskina booter med, men liker før windows skal inn blir det "unknow hardwere error".

 

Nå har jeg brukt nesten 400, ekstra på dette kortet, når jeg sender det tilbake atter engang blir det over 500, i ekstra utgifter.

 

Om ikke 'komplett" kommer en god løsning og kompensjon, blir det bråk, jeg synes det er urimelig at jeg som kunde skal straffes for noe som åpenbert er "komplett" feil.

 

Tar kontakt med "komplett" på mandag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som komplett sliter litt for tiden..ikke på samme måten som du beskriver, men det at de er treeeeeeeeege!

 

Greit at det er ferie, men herre.

 

En kompis av meg bestilte deler til en pc han skulle bestille, han sjekket at de hadde alt på lager, som de hadde. Han bestilte alt, valgte hjem på kvelden bestilling og fikk bekreftelse på det.

 

Neste morgen fikk han to huber og et skjermkort. Riktignok hadde han bare bestilt en hub, men han måtte betale for begge. Skjermkortet funket IKKE, og sendte det tilbake. Når han videre snakket med komplett fikk han beskjed om at han ikke hadde bestilt mer enn det som kom.

Kompisen min sendte tilbake ordrebekreftelsen, og karene på komplett sa at de skulle sende de resterende delende snarest. Dette var snart tre uker siden, og ingen av delene har kommet frem..

 

Derimot når jeg kjøpte func-matte og mouseskatez fra Microplex brukte det bare 2 dager på å komme frem hit til Bodø. Så det er karer som kan sitt :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Virker rart at Komplett behandler saken på den måten.. Jeg har altid fått god kundeservice derfra. Men jeg har også alltid ringt de, aldri sendt mail! Prøv å ring de og forklar dem at det er noe feil på kortet og du også har testet det i en annen maskin.

 

Tenker på det med at komplett er treige; Jeg bestillte 3 varer derfra i går kl 4-5 tiden, så dro jeg på stranda. Da jeg kom hjem var varene allerede sendt :wink: . Så jeg håer jeg får delene i morgen..

Lenke til kommentar

Har handla en god del utstyr på komplett, uten problemer, men akkurat denne saken dreier om feil som komplett har gjort. De skal da ringe noen varsels lamper når 3dmark2001 scoren blir bare rundt 3600, på et Nforce2 kort med 512mb, og amd 2600+.

 

Da kan de umulig ha lagt inn chipsett driverne, hadde gjort så hadde de også fått "unkown hardwere error", og den suppa hadde løst seg.

 

Nå så har brukt over 400 ekstra, på dette "billig" demo kortet, og de vil jeg ha tilbake, basta bom.

 

Når det gjelder treigt, herregud "itbutikken" venta nesten 2månder på ny hd, da min gamle gikk til helvte.

Handler aldri der mer, går hden igjen sender jeg den rett til fabrikken, raskere det tok ca 3uker for min gamle IBM.

 

Skal ringe "komplett" på mandag, regner med at det ordner seg da.

Lenke til kommentar

Du skulle ha et bra bevis når du har fått samme feilen i en annen PC. Denne PCen går jo god for at andre GF4600 kort virker utmerket.

 

Opptre alltid høflig og ærlig i supportsaker, da blir du også best behandlet. Forklar saken på nytt fra a to å til Komplett, med all relevant informasjon. Ikke si at du eer "drit lei" eller llignende, men bruk andre veloverveide ord.

Spør pent om du kan få med et spill eller lignende som erstatning for alle dine ekstra utlegg.

Lenke til kommentar
Har handla en god del utstyr på komplett, uten problemer, men akkurat denne saken dreier om feil som komplett har gjort. De skal da ringe noen varsels lamper når 3dmark2001 scoren blir bare rundt 3600, på et Nforce2 kort med 512mb, og amd 2600+.

 

Da kan de umulig ha lagt inn chipsett driverne, hadde gjort så hadde de også fått "unkown hardwere error", og den suppa hadde løst seg.

 

Nå så har brukt over 400 ekstra, på dette "billig" demo kortet, og de vil jeg ha tilbake, basta bom.

 

Når det gjelder treigt, herregud "itbutikken" venta nesten 2månder på ny hd, da min gamle gikk til helvte.

Handler aldri der mer, går hden igjen sender jeg den rett til fabrikken, raskere det tok ca 3uker for min gamle IBM.

 

Skal ringe "komplett" på mandag, regner med at det ordner seg da.

 

AMEN! ITBUTIKKEN BRUKTE 3 mnd på å sende meg 3 hk som var defekte! (en etter en fikk jeg et nytt et som var defekt...) endte opp med at jeg hadde langet ut 500 spenn i porto for et hk som kosta 1000 kr...

 

ps. tok en mnd ekstra å få tilbake pengene.. etter et trusselbrev om videre rettsforfølgelse og slikt pga tapt "arbeids/utdanning" (siden pc'en stod der uten å kunne brukes) fikk jeg pengene på kontoen dagen etter...

 

Jeg råder alle til aldri å handle på itbutikken!

 

når det angår komplett er jeg godt fornøyd med dem, både i forhold til retur og tid på forsendelser... men det skal sies at jeg ikke har bestilt noe i ferieperioden :yes:

Lenke til kommentar
Komplett har alltid vært treige, og kommer mest sansynlig alltid til å være det....

Lol, for en tåpelig uttalse. Det er synd at dere har så forbaska uflax med komplett.. men komplett har alltid vært raske og jeg har aldri hatt problemer med retur eller demovarere jeg har kjøpt hos de.

Jeg handler på komplett fordi de har greie priser, kjempestort utvalg av varer og fordi jeg har god erfarning med de. Betaler heller 100-200kr ekstra for god service.

Lenke til kommentar
Komplett har alltid vært treige, og kommer mest sansynlig alltid til å være det....

Lol, for en tåpelig uttalse. Det er synd at dere har så forbaska uflax med komplett.. men komplett har alltid vært raske og jeg har aldri hatt problemer med retur eller demovarere jeg har kjøpt hos de.

Jeg handler på komplett fordi de har greie priser, kjempestort utvalg av varer og fordi jeg har god erfarning med de. Betaler heller 100-200kr ekstra for god service.

 

:yes: Har alltid handlet hos komplett bortsett fra når de har vært fri for ting jeg måtte ha der og da, og det har bare skjedd et fåtall ganger.

Lenke til kommentar

Bestillte 2 joystikker og en hdd fra komplett 13/5 OG jeg har forsatt ikke fått varene mine. (har gitt opp for lenge siden forresten), di hadde ikke ALLE varene på lager ved bestillingtidspungtet, det stod at varen var forventet inn om 2 uker.

Eg har ikke purret på di, siden det ikke var noe som hastet (har joystikk fra før som er ok og plass på hd'en ennå.)

 

så nå har eg fått 3 ordrebekreftelser hittil, 14/5... 19/6...7/7

det er bare å smøre seg med tålmodighet

har forresten ordna meg med varer annen butikk

Lenke til kommentar

En "god" måte å få dårlig kundebehandling er om du åpner brevet eller telefonsamtalen med en dritsur kommentar, gjerne slenger ut noen uformelle trusler om å aldri handle der mer, kaller dem for inkompetente pingler osv. Husk, det er bare mennesker som sitter og svarer i andre enden. Kan ikke behandle dem som dritt og forvente å bli tatt godt vare på som kunde. Har lang erfaring fra kundeservice-jobbing.

De som bare ringer for å kjefte og smelle ba vi ofte om å roe seg ned, og så ringe tilbake senere. Det skal ikke mange slike samtaler til før det kommer en popup på navnet til innringer at han er vanskelig å ha med å gjøre, som alle operatørene ser når han ringer pånytt.

 

Vær høflig så blir du behandlet deretter.

Lenke til kommentar

Klokken seks om morgenen den 30/7 bestilte jeg to hovedkort på Komplett (har kjøpt 96% av alle delene mine der) og på fredag den 1/8 så var hentelappen i posten. Komplett er aldri annet enn greie å ha med å gjøre.

 

MEN.....

itbutikken de %&"#&"# lømmlene derimot.

En kamerat brukte deres "Tips en venn" til meg, og et minutt etter at jeg mottok den mailen, så fikk jeg 4x SPAM fra PETA (people for ethnical treatment of animals = Suckers) Og nå mottar jeg to newsletters i uken fra PETA om hvor mye dyr blir misshandlet (as if I care).

Dette er en mailkonto som jeg bare bruker til private mailer, og jeg har aldri (før eller etter) mottatt noe annen spam.

Lenke til kommentar

Komplett har alltid vært noen svin. Jeg er av typen som sjelden klager og finner meg i for mye. Uten å gå inn på detaljer kan jeg si at jeg aldri har blitt behandlet dårligere enn hos Komplett. Både meg og alle mine venner har boikottet Komplett i nærmere to år nå. Skulle bare ønske boikotten gikk bedre :p Ser ikke ut til at de har forbedret seg

Lenke til kommentar

Jeg sliter en del med et hovedkort som ikke spiller sammen med et skjermkort og har har 3 returer uten at saken er løst. :( Men jeg opplever at komplett er seriøse og gjør nok det som står i deres makt. De holder nok det de lover også, feks:

 

Det tar 1-3 dager før du får et RMA nummer.

Det tar 3 dager i posten når du sender inn et kort (ikke kompletts feil)

Det tar 2-5 dager før de har testet kortet.

Det tar 3 dager i posten før du har det, eventuelt ett nytt i retur (heller ikke kompletts feil)

 

Dette tar tid men men ligger innenfor det de lover og jeg føler at jeg blir ihvertfall ikke avvist. Men tiden dette tar medfører at om du angrer på noe du har kjøpt så mister du fort returretten på 14 dager. :-?

Lenke til kommentar
Komplett har alltid vært treige, og kommer mest sansynlig alltid til å være det....

Lol, for en tåpelig uttalse. Det er synd at dere har så forbaska uflax med komplett.. men komplett har alltid vært raske og jeg har aldri hatt problemer med retur eller demovarere jeg har kjøpt hos de.

Jeg handler på komplett fordi de har greie priser, kjempestort utvalg av varer og fordi jeg har god erfarning med de. Betaler heller 100-200kr ekstra for god service.

 

Faktisk helt enig! Jeg har også kun handlet hos komplett.no (utenom min første gang hvor jeg bestillte hos multicom.no ett ASUS V6800 Deluxe, Geforce 256 32MB DDR kort som enda fungerer fint (har byttet vifte på den nå da, for den gamle holdt på å gå) Multicom leverte også raskt og de sjekket faktisk om de hadde en vifte fra defekt kort liggende å slenge som de kunne sende meg gratis, men deverre de hadde ikke den type vifte, men kongeservice da :D )

 

Tilbake til komplett.no, jeg har som sagt kun bestillt derfra i etterhånd, grunnet godt utvalg, greie priser og som fusi0n over nevnte. Jeg betaler heller litt mere for å sikre god service og kundebehandling!

 

Selv sitter jeg på teknisk support på ett firma som selger kontormaskiner, printere,kopimaskiner,faks etc. Og jeg selv har mye kundekontakt. Jeg vet selv at det er lettere å beholde en kunde enn å kapre en ny en. Ved god kundebehandling så blir det lettere å holde en kunde hos seg og man har da i fremtiden flere potensielle kjøpere. Dette er nok noe alle IT butikkene på nett (i allefall nesten) vet, så de gjør nok sitt beste. MEn glipper skjer nok, det er menneskelig å feile.

 

Når ting tar for lang tid så noter ned all relevant informasjon, spec på PC, feilmeldinger/symptomer etc etc og ring dem (evt mail dem) og forklar på en god og diplomatisk måte om problemet. Får man en hyggelig telefon/mail fra en kunde hvor han/henne har nødvendig informasjon liggende klar så blir det lettere å hjelpe kunden til å få løst problemet på en tilfredstillende måte.

 

Her på jobben så er jeg ofte oppgitt over kunder som ringer inn og sier at maskinen fungerer ikke, jeg spør "hvilken modell er maskinen din" og kunden svarer at det er "merkenavn" (merket og ikke modellen). Kunden må gå å sjekke etter at jeg forklarer at modell betegnelsen står der og der, eller at vi trenger ett ID nr. for å finne den i datasystemet. Kunden kommer tilbake etter 60 sekunder, kanskje han/henne fant det eller ikke. Til slutt finner han/henne det og så spør man om hva er problemet/symptomene. "Den virker ikke" sier kunden, jeg må da spørre igjen om det er papirstans eller om det er noe annet som er problemet og etter tid ogg stunder så har man da funnet ut at maskinen melder tom for toner og det var hele problemet. Det var da en 5 minutters telefon bare for å konstantere at maskinen er tom for toner og at kunden da heller ikke har toner i reserve.....

 

Slike kunder er ikke morro, det vi gjør her på jobben er sakte men sikkert "lære opp" kundene til hva trenger de å notere før de ringer. Gjerne ringe når man står ved siden av maskinen. Ofte en stor fordel. :)

 

jaja

 

komplett.no, jeg har ikke noe å klage på dem nei, i allefall så langt. Thumbs up for komplett.no

 

Mine 2cent i allefall.

Lenke til kommentar

har handlet hos komplett i mange år, har aldri hatt problem som beskrevet over,Sist jeg kjøpte ett demo hovedkort til 350 lå det 512 ddr ram i esken til kortet ikke min feil at det var glemt igjen hi hi!!. Det eneste jeg har å klage på er at leveringstiden har vært lang det siste halvåret.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt problemer med lav 3DMark og PCMark score etter å ha installert nforce-driverne. Det endte for min del med at jeg installerte Windows på nytt.

 

Sier ikke at dette er løsningen på ditt problem, men det kan være noe annet enn selve kortet som har skylden i lav score. Dersom du da har fått det til å fungere feilfritt ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...